Schattig dat jullie allemaal meteen zo ingeburgerd zijn, dat is denk ik toch iets 'Nederlands'.. Kan me niet inbeelden dat wij straks een bos bloemen krijgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_PatriciaH schreef:Wij slepen er de bak en paddock mee en de mest hoger op halen als het te ver naar voor komt. Zijn deze banden daar dan ook al zo slecht voor? De weide word in de zomer mss een keer ermee gemaaid maar dan is het land droog?
We hebben de trekker bij een bedrijf gekocht wat alleen maar miniteekkers verkoopt en gaf aan dat deze banden prima konden voor wat wij er mee doen. We hebben het over gazon banden gehad maar daar kom je de bak niet mee door en krijg je al helemaal de mest niet omhoog
_Michelleee schreef:Santos_05 schreef:Wat is de ondergrond (zand, (zee)klei, leem)??
Het lijkt een beetje op de opbouw van onze bak (drainage, 10 cm gebroken mengpuin, 10cm stierenzand, 5 cm plaatzand en daar bovenop allweathersnippers)
Wat voor Mu (korrelgrootte) heeft dat grove scheldezand? Ik zou heel erg oppassen met grof zand. Wij hadden in eerste instantie stierenzand erin en dat was geen succes. Het was erg zwaar en je bleef sproeien. wij hebben het zand toen laten testen en gemengd met 5 cm fijn zand (plaatzand). Nu is het een superbodem. zand voor de paardenbak moet een korrelgrootte van 180 tot 220 mu hebben.
ik zou dat gronddoek weglaten. Heb ik slechte ervaringen mee. Het komt vaak naar boven.
De ondergrond is zandgrond, maar er zit op 0,5m wel een kleilaag. Dus het water kan heel moeilijk weg!! Ik ga eens vragen wat de korrelgrootte is. Ik heb er geen idee van en is een goede tip om te vragen!![]()
_PatriciaH schreef:Wij slepen er de bak en paddock mee en de mest hoger op halen als het te ver naar voor komt. Zijn deze banden daar dan ook al zo slecht voor? De weide word in de zomer mss een keer ermee gemaaid maar dan is het land droog?
We hebben de trekker bij een bedrijf gekocht wat alleen maar miniteekkers verkoopt en gaf aan dat deze banden prima konden voor wat wij er mee doen. We hebben het over gazon banden gehad maar daar kom je de bak niet mee door en krijg je al helemaal de mest niet omhoog
Santos_05 schreef:@Tinky, heb je de track van zwart zand? Wordt dat niet een mega modderbende?
Wij hebben nog gedeeltelijk zwart zand in de paddock, maar dat is echt veel slechter dan het witte gedeelte
Yontheke schreef:Heb geen buren aan de weide. Ik grens aan bos en nog meer weides
Zit aan de rand van een natuurgebied. Ik ken de mensen van de volgende boerderijen en woonhuizen wel omdat ik die regelmatig lesgeef en ze mijn piste ook gebruiken.
Als ik hulp nodig heb, komen hun ook zelf wel even met de tractor naar mij. De boer waar ik mijn hooi haal, sleept mijn weide en piste voor een vijfje of een tientje. Het enige probleem is dat de beste man ook weer 71 is geworden en helaas niet het eeuwige leven heeft.
palousa_boy schreef:Yontheke schreef:Heb geen buren aan de weide. Ik grens aan bos en nog meer weides
Zit aan de rand van een natuurgebied. Ik ken de mensen van de volgende boerderijen en woonhuizen wel omdat ik die regelmatig lesgeef en ze mijn piste ook gebruiken.
Als ik hulp nodig heb, komen hun ook zelf wel even met de tractor naar mij. De boer waar ik mijn hooi haal, sleept mijn weide en piste voor een vijfje of een tientje. Het enige probleem is dat de beste man ook weer 71 is geworden en helaas niet het eeuwige leven heeft.
Kan je zijn trekker niet huren?
Urielle schreef:Yontheke schreef:Ik ben van België. Maar ik weet niet juist hoe de wetgeving hier zit. Voor een tractor moet je volgens mij wel een apart rijbewijs hebben.
Dat is toch alleen voor die jonge gasten die voor de boer werken maar nog geen rijbewijs hebben?
pmarena schreef:Die witte staat wel te kijken van "ik ben lief, kom mij halen"
Yontheke schreef:Ik zet van die van mij nu geen foto op internet anders heb ik half bokt achter me aan