magicmist schreef:Graag heb ik jullie eerlijk en oprecht advies!
heden sta ik super gestald, maar helaas zijn er wat dingen voor gevallen, waardoor de omstandigheden misschien zo zijn dat ik een andere stal wil gaan zoeken.
Niet om de stal zelf, maar er kleven voor mij wat nadelen aan.
Ik heb gezegd hier nooit meer weg te gaan, maar ja, soms verandert dat.
Ik heb een zoon van 9 maanden en door de afstand kan ik niet even snel op en neer vanuit het werk en mijn gezondheid speelt hierin ook parten. Mijn man is s'avonds soms pas om 19.00u thuis en de kleine kan ik niet mee nemen. als ik nachtdienst heb en ik ben om 5 uur wakker dan ga ik vaak niet, omdat ik op zie tegen de afstand en dat ik dan zo laat thuis ben dat ik er tegen op zie om te gaan.
Daarnaast mis ik een direct bos waar ik in kan rijden.
Ik heb een welsh en deze is ouder en trekt de afstand niet goed.
De huidige stal heeft alles wat mijn hartje begeert.
- binnenbak
- buitenbak
- longeerpaddock
- warm water/ mooie poetsplaats
- paarden staan volpension
- kosten: 185,- en 250,- voor de a pony en d pony( d pony staat nu iets goedkoper wegens opfok,maar dit verandert per maart)
- pony;s komen iedere dag buiten: 1 op de zandpaddock en de andere op de weide. Van ong 8 uur tot 3 uur. In de zomer langer.
- 4 fatsoenlijke voerbeurten met goed hooi en brok/ muesli
- helaas voor mij bijna 45 minuten rijden
- geen direct fatsoenlijk bos om in te rijden. Ik heb een oudere pony die langere afstanden niet meer aankan.( eerste fatsoenlijk bos is voor mij 30 min rijden, gezien het tempo)
- geen recreatieve ruiters waarbij ik kan aansluiten, 2 vriendinnen, maar daarin gaat vermoedelijk wat veranderen.
- geen menvereniging
- rustige stal, weinig aansluiting( heeft ook zijn voordelen haha)
- stalling binnen voor menwagen
- kantine, met alle voorzieningen
nu kreeg ik een super aanbod, maar het is voor mij nog niet ideaal en wil graag jullie mening
de stal heeft
- ruime stallen, inloopstal voor de jongste met in de winter een grote paddock en de oudste kan s'nachts op stal, zomer grote weide. evt 24/7 buiten met de inloopstal.
- de paddock heeft een omloop.
- is voor mij 10 min tot 15 min rijden( weet nong niet precies, want ik kan waarschijnlijk binnendoor en is het nog sneller)
- aan het bos( drunense duinen)
- op 2 km rijden een menvereniging en binnenbak
- longeer rij paddockje. vrij klein, meer grondwerkbakje, wel goed gedraineerd
- geen kantine
- wel poetsplaats, met koud water
- menkar moet buiten staan
- voerbeurten 4x daags met fatsoenlijk hooi en brok. evt senior priores
- kleine stal( kom dan met eigenaresse samen, geen andere pensionstallers)
- in omgeving staan veel bekenden
- kosten per pony 165,- all in
- pony' s staan bij haar aan huis, dus altijd toezicht.
de afwegingen zijn lastig:
wat mij oa wat tegenstaat is geen kantine( ik ben een koukleum en warm mezelf graag op na het rijden en ik hou van gezelschap)
menwagen staat niet droog
en geen warme water op de poetsplaats
binnenbak en buitenbak is geen noodzaak voor mij, in de 2.5 jaar dat ik nu op huigige stal sta heb ik er niet veel gebruik van gemaakt.
stal 2 is wat back to basic gezien wat ik nu heb.
anderzijds denk ik dat het mij wel gelukkiger gaat maken in de zin dat ik weer aansluiting kan vinden om buiten te rijden met anderen. het bos op rij afstand. afstand maakt het makkelijker om ff snel te gaan als ik nachtdienst heb of na de vroege dienst.
Tot op heden kon ik bij mijn vriendinnen ook aansluiting vinden om te rijden, maar met de kleine was het maar net of de 1 kon of de ander. ik ben meer gebonden aan huis.
wel is het op de huidige stal super geregeld, waardoor ik geen zorgen heb als ik ff niet kan.
Ze worden er goed in de gaten gehouden en heb ik er geen omkijken naar.
lastige keuze voor mij..
Stal 2 en koop een goede hoes voor je menkar! DOEN DOEN DOEN! 45 min heen en weer 45 min terug, dat is geen doen joh! En die brandstofkosten die je hier mee uitspaart en de tijd! Het is gewoon gekkenwerk! Dus hoppa en gaan met die banaan.