Show de huisvesting van je paard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

stefan1991

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:52

ziet er netjes uit

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:53

Ja thankz, zit ook nog wasplaats, zadelkamers, kantines, etc bij maar dr heb ik zo geen fotos van :)

stefan1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 01:16

oke dus lekker groot is het daar als ik het zo kan lezen :)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:34

Mooie stalling Michel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:09

foto's van mijn plekjes met google maps:
zomerwei:
Afbeelding
zwart=piste (oude foto staat nog springmateriaal in ;) )
rood = 3 stallen waar opslag (spullen, hooi, eten) is)
roze = 3 stalen voor de paardjes
paars: weiland
groen/beige: dit hadden we vroeger ook, maar de eigenaar van het weiland is er aan het bouwen dus hebben we dat niet meer

winter weiland:
Afbeelding
paars = mijn huis
donkerblauw = stallen
roze= weiland (is nog een stukje af voor tuin)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:33

we hebben vorig jaar een boerderijtje gekocht, sinds begin oktober zijn ook eindelijk de stallen en bak zo goed als klaar, geniet er nog elke dag van de paarden bij huis en alle regie zelf in handen.

overzicht, bruin is rijbak, geel paddock donkergrijs sluis (denk dat ik daar ook nog geel zand in wil)
donkergroen zijn de 3 weides
Afbeelding

bak en paddock
Afbeelding

een van de 3 boxen
Afbeelding
Afbeelding
poetsplaats en ander 2 boxen.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:04

mooi fokfanaat, ook de paddock ziet er chique uit! :D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:21

Mooi fokfanaat!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:53

Oeps, was het topic wat uit het oog verloren, zag dat er enkele mensen om foto's vroegen maar die heb ik eigenlijk niet echt. Maar heb wel nog een filmpje teruggevonden, hier waren ze net naar deze weide verhuist dus het pad is hier nog gras ipv zand. Je ziet de buurpaarden ook lopen, deze hebben hetzelfde principe qua pad alleen hier was het wel al zand.

Afbeelding

Omdat mijn tinkermerrie meer gras mag eten als de 2 ponys hebben we een systeem uitgedokterd. De schuilstal heeft een tussenschot dus dmv een draadje dat je kan open- en toedoen dat naar dit tussenschot loopt, kan mijn merrie die 's nachts op de weide mag schuilen maar ook de ponys die op het pad blijven, kunnen schuilen in het andere deel. Overdag staan ze dus allemaal samen op het pad, 's nachts mijn merrie op de weide, en de pony's krijgen dan enkele paaltjes gras van het pad naar de wei (beetje principe strookbegrazing dus) de volgende dag worden deze paaltjes natuurlijk terug op het pad gezet zodat het gras terug kan groeien. Zo gaan we de wei rond en natuurlijk mogen ze af en toe enkele uurtjes op de wei. Dit is het zomerprincipe. In de winter hebben we ook dit systeem met het pad maar dan gaat mijn merrie natuurlijk niet 's nachts alleen op de wei maar wordt ze gewoon extra bijgevoerd. En mogen ze enkel met droog weer en als het fructaangehalte laag is op het middenstuk :)

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:15

Wauw wat komen er mooie stallen voorbij!!

als eerste een overzichtje. De stallen bevinden zich in een grote lange schuur van ongeveer 30 meter, 10 meter wordt door de paarden in de gebruik genomen!

Afbeelding

De grootste stal is 4 bij 4 m.
De kleinere stal is ongeveer 4 bij 3, in deze stal staat een pony van 1.30 wat makkelijk kan.
Beide hebben de mogelijkheid om in of uit te lopen, de staldeurtjes kunnen tegen elkaar aan worden geopend, en zo vast worden gezet.
Zomers kunnen ze ook dag en nacht de wei op. in de winter staan de s'nachts op stal, en ik moet zeggen dat het prima wil!

http://1.media.hyves-static.net/1524163 ... 63384.jpeg

Boven de stallen bevind zich een hooi zoldertje, wat ik eigelijk gebruik als tweede zadelkamer, voor spullen die ik weinig tot niet gebruik.

Links achter ligt de hooi voorraad, kunnen er ongeveer 80 baal hooi kwijt. daarvoor een vak met zaagsel.

http://1.media.hyves-static.net/1524163 ... 63320.jpeg

Rechts achter mijn zadel deel, twee zadelsteunen, en 2 planken. op de foto's is nog niet te zien dat ik recht voor het zadel deel een poetsplaats heb gemaakt. waar op de foto een ladder en wat zooi ligt, kan nu een paard worden opgezadeld.
http://8.media.hyves-static.net/1524163 ... 63367.jpeg

voor de stal loopt een stuk zand/gras, waarlangs je via de stal naar achteren de wei op kan.
http://1.media.hyves-static.net/1524163 ... 63088.jpeg

links de stal langs kom je hier! :
http://2.media.hyves-static.net/1524163 ... 63449.jpeg

en dan het gedeelte waar ik rij, ik hoop begin zomer wit zand te kunnen bekostigen!
http://3.media.hyves-static.net/1524163 ... 63130.jpeg

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:58

superpony schreef:
Er komen mooie stallen voorbij die ideaal zijn. Wij wilden in Drenthe een huis met stallen kopen, maar vanwege hele erge heimwee van mij heb ik die wens toch laten varen.
helaas is het moeilijk iets fijns te vinden, maar wel goed dat je hier toch ziet dat steeds meer eigenaren en stallen hun best doen.
Onze droom is een paddock paradise, maar eigenlijk wel met de luxe van een goede bak en aan het bos. Helaas ken ik hier in Ermelo of Putten nog geen paddock paradise..
iig komen ook goede tips langs.

Volgens mij was er wel een in putten.
die hebben een schuilstal en een stuk of 15 paarden lopen.
wij hopen (gezin) over 2 jaar ook een padock paradise temaken voor de kleine pony's.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:40

Oke, ik zou niet weten waar. Heb gegoogled, maar niks gevonden. Mocht iemand het weten of iets anders hoor ik het graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:27

stallen hier thuis beginnen al een stal te worden :P : morgen beton er in, vandag of morgen alle rommel voor de stallen weg & dan nog deuren er in en ze mogen naar huis
Afbeeldingvoorkant van stal blesco (25j, 1m63) en flint (3j, 1m55-1m60)
Afbeeldingbinnenkant van hun stal
Afbeeldingvoorkant van die van rahere (7j, 1m68) lukt niet goed, staat nog veel rommel voor, hij staat apart omdat hij voernijd heeft & daardoor verschrikkelijk agressief is bij het voeren, anders hadden we 1 grote stal gemaakt
Afbeeldingen de binnenkant

en het weiland (touwtje aan het begin is ondertussen al verandert)
Afbeelding

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:54

Leuke stallen komen er voor bij ! ik ga morgen even een upload sessie doen !!

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:51

Wat zijn de afmetingen van jouw stallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:21

de mijne? echt groot genoeg de grootste kunnen gemakkelijk de 2 paarden in liggen & in die van rahere kan hij zelfs rollen als hij wilt :P

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:32

Ja de stal van jouw, ziet er mooi uit, ben gewoon benieuwd naar de maten. Leuk dat er 2 samen staan!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:36

Ik ben ook wel benieuwd naar de maten van jouw stallen, door de dichte muren lijkt het denk ik kleiner dan het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:40

ik zal ze deze week eens opmeten (morgen kan niet gaan ze beton kappen en dat doen mijn vader met men 2 nonkels)
we hebben gekozen voor een 2-stal omdat we eigenlijk geen gemakkelijke maten hadden voor 3 stallen & mijn 3jarige is zo een beetje 'pleegzoon' van mijn 25jarige, omdat men 3jarige eigenlijk te vroeg van zijn moeder af moest (allee hij was al wel 4 maand, maar het mocht eigenlijk langer zijn, maar merrie kon het niet meer aan) en het oudje ziet niet meer goed dus ik hoop dat men jonkie hem wat gaat helpen

iemand idee voor iets anders dan een hooiruif (komt in de toekomst wel) hooinet vind men moeder niet zo goed

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:41

Ik vind stallen waar ze met z'n 2en in staan juist fijn, als ze het goed kunnen vinden en ze krijgen de ruimte vind ik dat veel fijner dan allemaal alleen in 3x3. :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:44

Ik vind dat wel eng, als ze ruzie krijgen, en moet bv voeren kan dat best een keer onverwacht, kunnen ze nergens naartoe.

Ik heb het liever dat ze wel kunnen neuzen, maar ieder eigen hok.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:46

Ja het hangt er vanaf hoeveel ruimte ze hebben... Hier hebben we duoboxen die zijn 5x10 meter groot...
En anders staan ze in 5x5m met laag tussenschot zodat ze idd wel kunnen neuzen.

Ik zou nooit 2 samen zetten in een stal waar ze elkaar niet uit de weg kunnen.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 10-12-12 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:47

wij hebben ze altijd samen in 2 boxen gehad, is altijd goed gegaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:52

hier gebeurt het ook soms dat die 2 met elkaar in 1 stal staan, gewoon dat ze op stal staan, in een noodgeval hebben ze ook eens met 2 in 1 (ongeveer even grootte) stal gestaan bij mijn grootouders & geen problemen mee gehad

met blesco en flint weet ik dat ik dat kan proberen, maar met rahere? no way, die is super agressief tegen mensen dat hem voederen, wat gaat het niet zijn dat hij met een ander paard in de stal staat?
als blesco ooit sterft word de stal natuurlijk ook kleiner gemaakt