mest uit rijbak halen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wij moeten de mest

meteen opruimen tijdens het rijden.
26 (8%)
na het rijden meteen opruimen.
191 (65%)
laten liggen.
29 (9%)
..... Zelf weten, heb een eigen bak
46 (15%)

Totaal aantal stemmen: 292

Mi_Amore

Re: mest uit rijbak halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:58

Ik kuis het standaar na rijden/longeren op. Ben al eens met m'n gezicht in een drol beland, liever geen twee keer meer Haha!

X_Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:04

Meteen opruimen na het rijden Knipoog
Anders hebben wij problemen
Laatst bijgewerkt door Judje op 22-09-08 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bold en schuine code verwijderd.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:43

Wij mogen het laten liggen. De bak word elke dag gesleept en dan merk je er niet zo veel meer van.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:45

Meteen opruimen. Alleen vinden onze pensionklanten het moeilijk om zich er aan te houden. Misschien de bak maar eens dicht gooien.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:47

ik heb zelf een bak, maar haal het er na het rijden meteen uit.
swinters staan ze smiddags in de bak, dan haal ik de mest er savonds altijd direct als de paarden op stal staan.

Tesjke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:51

Wij hebben sinds kort een nieuwe bak en moeten nu ook meteen de mest opruimen, als ik alleen aan het rijden ben dan ruim ik het meestal na het rijden op , maar wij hebben het als pension klanten wel kunnen regelen als er iemand aan het kijken is en een paard poep dat die het dan opruimt en je zo niet zelf van je paard af hoeft maar fijn kunt doorrijden, dit systeem werkt bij ons wel goed.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:21

Wij moeten na het rijden de stront uit de bak halen en dat vind ik geen probleem. Als hij onder het werk poept dan rijd ik er gewoon omheen. Met zo`n 34 pension klanten vind ik het heel erg logisch dat de stalhouder het zo wil anders zou het een mooie bende worden Haha!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:23

Mijn pony's staan aan huis, maar ik haal altijd de mest uit de bak. Het schijnt dat je bodem dan langer goed blijft en het ziet er ook gewoon netter uit een mestvrije bak. Bij ons op de ponyclub halen er ook altijd 2 mensen na de les de mest uit de bak.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:31

zoals sjoertje eerder al zei ruimen wij het gewoon op na het rijden. Er staat ook een handige teil met een schep en vork erbij, dus je kan het ook makkelijk weghalen! enne sjoertje, ik vergeet het niet hoor, ik ruim het altijd netjes op, zelfs als hij op het grindpad of op het erf poept en het al donker is enzo!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:13

Na het rijden ruim ik het op, dat vind ik wel zo netjes staan Lachen

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:16

Op de manege waar ik rijd word netjes na de les de mest opgeruimd.
Meestal zelfs al als we ff aan de lange teugel aan het stappen zijn. Lachen

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:20

Ik ben de enige die in de bak rijd ( buitenbak ) en de eigenaar vind dat ik het moet laten liggen. Hij zet er soms ook paarden overdag in en die mesten ook. Hij sleept de bak zo nu en dan en dan heb je er ook geen last meer van.

_Wouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:11

bij ons mag je het altijd laten liggen ze lopen er wel over heen en soms wordt het omgeploegt

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:13

Gestemd: Zelf weten, heb een eigen bak.

Het ligt eraan hoeveel er ligt. Als er veel ligt ruim ik het voor het rijden op, en anders daarna of de volgende dag.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:46

Na het rijden gelijk opruimen, alleen word dit niet door iedereen gedaan of "vergeten" dus dat is wel vervelend.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:35

ik ruim het na het rijden meteen op, maar Belle poept eigenlijk nooit onder het rijden, dus dat valt weer mee.

wij hebben een eb en vloed bodem, dus de mest mag er absoluut niet door worden gesleept. is enorm slecht voor de bodem

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:51

Heb eigen bak, dus 'zelf weten' heb ik ingevuld. Aangezien mijn paarden overdag in de bak (en aangrenzend land) lopen, schep ik de bak voor het rijden altijd helemaal schoon en dat verwacht ik ook van de buurtgenootjes die gebruik maken van mijn bak. Als er tijdens het rijden een bijrijdster langs de bak staat, ruimt die automatisch op wat de paarden laten vallen. Maar normaal laat ik het verder liggen aangezien er niemand meer in rijdt voor ze de volgende dag naar buiten gaan en weer in de bak staan. En voor het rijden wordt de bak weer helemaal poepvrij gemaakt.

Ik snap niet dat zoveel mensen de mest laten liggen omdat het toch wordt gesleept of omgeploegd. Verward Hoe duur je bak ook is, zo help je de bodem snel naar z'n grootje. Op den duur wordt met regen de bak spiegelglad en modderig. Ik heb juist een niet zo dure bak, dus ben extra zuinig mee, om er zo lang mogelijk mee te kunnen doen.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:56

Ik ruim het na het rijden gelijk even op. Of het wordt door anderen opgeruimd als ik aan het rijden ben, zo ruim ik het ook weleens op als ik zie dat er mest ligt en ruiter is aan het rijden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 07:49

Ik moet het ook opruimen maar doe het eigenlijk nooit.

De reden: omdat er elke dag een aantal uur 2 ponies in de bak lopen die daar ook hooi krijgen, dus dat hooi ligt ook door de hele bak en blijft ook gewoon liggen. Alsof dat zo goed is voor de bak.