hoe hou je een zwart paard zwart???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lumen

Re: hoe hou je een zwart paard zwart???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:42

je kan hem een deken op doen of als de zon schijnt binnen zetten,maar het is ook erfelijk bepaald.
ik heb een fries die behalve op z,n flanken mooi zwart blijft ,maar er zijn er genoeg die helemaal bruin worden.
er zijn ook voedingssuplementen voor .
maar wil je dit???
gewoon wachten op de winter dan is hij weer helemaal zwart
groetjes

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:03

op pag. 2 wordt de tip paprika poeder gegeven, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb het wel vaker gehoord.
Vrij simpele onschadelijke oplossing. Lijkt me het proberen waard

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:33

Heb ik bij een paard ook een tijdje gedaan je, dat paprikapoeder. Het hielp wel goed, maar nu t paard geen wedstrijden meer loopt die ik het niet meer.

xIeries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:34

vaak wassen/poetsen ?! mijn pony staat altijd buiten en hij vind het heerlijk, maar is dus ook altijd vies =p maar, bij hem zie je het wel vrij goed, voskleurig Knipoog

Loves_You

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:14

ik heb het ook Lelijk !
ik heb er niets aan te doen maarja het hoofd blijft zwart en de rest word bruin. ik poets gewoon goed en ros deste eerder is het weg

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:14

Een goedekope manier is een deken opdoen als ie buiten staat, maar waarom zou je je paard dat aandoen? Omdat jij het mooier vind..

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:11

ik vind het wel prettig om mijn donkere paard een deken op te doen, mijn ervaring is zelfs dat hij het met echt hete dagen waarbij de zon vol op hem staat te schijnen, hij het een stuk minder warm heeft met deken dan zonder. ik gebruik de bucas buzz off full neck, deze is uv-werend en van een zeer ligte stof.
en inderdaad let op met zweetplekken.

Jessica1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:46

Ik heb een zwart paard. Als ze bezweet van het werk is spuit ik dat af of spons haar af. Zodat het zweet er af is. Het zweet zorgt er voor dat ze verkleuren.
Afen toe wassen met teer shampoo werkt ook super.
En ze staat in de zomer met de bucas buzz off full. En dit is iedeaal geen laast van vliegen en dazen meer.

Kipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:48

Dan moet je een gitzwart paard kopen, want dan heb je gewoon geen gitzwart paard maar een zwart paard! Clown
Mijn eerste pony was ook zwart maar in de winter bruin Tong uitsteken

Jessica1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:38

Kipo schreef:
Dan moet je een gitzwart paard kopen, want dan heb je gewoon geen gitzwart paard maar een zwart paard! Clown
Mijn eerste pony was ook zwart maar in de winter bruin Tong uitsteken

Sorry hoor maar zwart is zwart en bruin is bruin. EN iedereen waat dat als je een bezweet paard in de zon zet gaat het op de plaatsen van het zweet verkleuren. Mijn vos verkleurt dan ook. Maar als jou zwarte paard in de winter bruin is. Dan is het gewoon een bruin paard. En niet zwart. In de winter heeft elk paard zijn oorspronkelijke kleur weer. In de zomer als je er niets aan doet dan verkleuren ze.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:40

Waarom zou je een paard zwart willen houden:P een paard echt zwart houden doe je alleen door het binnen te houden en maybe s'nachts even buiten. Maar, wil je hem dat wel aan doen? Ik gebruik wel shampoo dat iig de ligt wordering niet bevorderd en wat zwart makende elementen in zitten. Maar, niet om haar nou echt pik zwart te hebben:P, gewoon goed afspoelen na het zweten en een lichte zomer dkeen kan opzich ook wel helpen. een UV deken, als je geld over hebt Tong uitsteken dat is best duur

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:23

Mijn moeder heeft een Fries, en die wordt in de zomer ook altijd helemaal bruin. Alleen z'n manen, staart, en onderbenen blijven zwart. Je kan er van alles aan doen, maar het zit in de genen van het paard. Het ene paard blijft zwart, en het andere paard wordt gauw bruin. Dat ze gauw bruin worden komt door het zweet, en door de zon. Het is erg jammer altijd, maar je kan er niet veel aan doen. We hebben een keer zwarte shampoo gekocht, maar ja, helpt natuurlijk niet.