Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
imker schreef:Idd, ik DENK vind ik klinken alsof je een klok hebt horen luiden, die nog verder weg staat als Rome.
Het wordt géén muffe bende, als je maar gewoon uitmest! Daarbij vind ík dan weer (uit persoonlijke ervaringen) dat paarden netter zijn in een stal met rubber tegels als een stro-stal.
Het immens grote nadeel van een rubber mat (dus een grote) is dat deze niet vochtdoorlatend zijn, waardoor paarden veel sneller uitglijden.
Rubber tegels zijn schokwerend, waterdoorlatend, valdempend, antislip, brandvertragend en isolerend.
imker schreef:Hee, Hake, dit sloeg op de post van __KELLY, dus niet op jouw post.
De bodembedekking van Tjady, daar heb ik mijn bedenkingen over. Ik probeer al jaren om mijn paarden in het hoekje te laten poepen wat ik bedacht heb, maar paarden hebben daar nu eenmaal hun eigen gedachten over. Daarbij komt nog dat een merrie in een hoekje kan plassen, helaas heeft een ruin de beperking dat hij niet zijn pootje in een hoek kan optillen.
Ook vind ik een kostbare aangelegenheid, ik heb zitten rekenen en ik kom op een prijs per m2 uit van 65,45inc. BTW, exclusief het aan huis brengen en leggen.
Tel je dat er ook bij, kom je op (schrik niet) €78.67 per m2.
Rekensom: 495 euro per stal, 100 euro leveren en leggen, BTW eroverheen en delen door 9m2
superwoman schreef:Bij bos rubber was ik veel minder kwijt. (geen 400,- p.stal) Die zal je iig even moeten bellen. Hangt namelijk van je afname af hoeveel hij kan rekenen.
DubbelDun schreef:Dit zijn gewone rubbermatten, goed voor de kou, maar wel erg hard.
Persoonlijk zou ik die niet willen om zo op te liggen.
DubbelDun schreef:Deze matten zijn helemaal NIET vochtdoorlatend. Nu hoeft dat ook niet, maar dan zouden ze minstens wel zacht moeten zijn.
@oowie : natuurlijk kunnen ze beter hierop liggen als op een kale betonnen vloer. Maar erg lekker liggen zal het ook niet en ik vermoed dat ze er bijv. ook kale hakken van krijgen.
Dat de mens is 'comfortabel voor vee' noemt hoeft niet in te houden dat het vee dat ook vind
DubbelDun schreef:@oowie : de HIT-matras die ik heb bijvoorbeeld
Myour schreef:Ik heb sinds enkele dagen ook rubberen tegels en ben er heel erg blij mee. De grond is wat aflopend waardoor er telkens regenwater naar binnen stroomde. Heb tot nu toe alleen wat drollen eruit hoeven te halen, het stro was 100% schoon. Heerlijk! Mijn tegels zijn 50x50x2,5, van rubber met groene toplaag, goed buigbaar maar toch erg sterk. Natuurlijk met drainage lijnen aan de onderkant. Heb er dus wel stro overheen liggen maar echt heel zuinig!
Kosten waren voor mij maar 160,- (4,50 per tegel) heb ze er zelf ingelegd en met een kartel mesje de tegels doormidden gedaan waar het moest.