Met dit budget een pony onderhouden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Re: Met dit budget een pony onderhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:21

Hmm..ja,ik was eigenlijk ook aan het denken,ik denk dat zowat van heel m'n reactie,de antwoorden ofzo hier staan. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:22

nou, deze pagina geeft al opheldering genoeg... Lachen

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:33

Super dat je aan het sparen ben Haha!
Lekker een paar jaar genieten van je uitgaan en dingen doen die je leuk vind en dan kan je altijd als je een baan heb kijken voor een paardje.
Of misschien kan je nu een paardje gaan leasen, dat is ook erg leuk.

Ik zou ook heel graag een eigen paardje willen maar heb het geld er niet voor omdat ik uitga en nu dingen doe die ik zelf leuk vind, dus geen geld om een paardje te onderhouden.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:26

Elma_ schreef:
Als ik het zo lees ga je het niet redden.. Hoe krijg je zoiezo 1.500 tot 2.000 bij elkaar?
Plus dat als er echt iets gebeurt en de da moet komen, of hij moet erger nog naar de kliniek, je zomaar eens 2.000 lichter kan zijn.. Hoe ga je dat oplossen.. Misschien kun je hem leasen?

Ik ben het eens met jou, ik denk niet dat je gaat rondkomen met dat kleine beetje, en je moet er ook heel veel tijd insteken..

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:03

Ach Justice_ de tijd komt vanzelf wel. Begin dit jaar had ik er niet van durven dromen dat ik nu m'n eigen paardje ga kopen. Ik ben nu 18, krijg in de maand 85 euro zakgeld, Studiefinanciering erbij (moet wel zelf m'n boeken betalen) en nog ruim 150 - 190 (ligt eraan of 4 of 5 zaterdagen in de maand zitten) aan m'n bijbaantje. Zou je zeggen dat het netaan is, maar mijn stalling is gelukkig erg goedkoop. Heb alle spullen al. Dat scheelt gewoon enorm. Bovendien wil m'n moeder ook nog maandelijks bijspringen omdat ik geen manegelessen meer volg. Kijk, dan kom je ergens!

Een wijs besluit dus van je om lekker te gaan sparen Lachen wacht maar af, voor je het weet is het zover.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:17

mijn stalling opzich is al 220 euro
en dan 40 euro weidegang
dat red je niet

EnitnoeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:21

Mijn mening?! Ik zou het echt never nooit doen!

Met het bedrag wat jij in de maand "verdiend" kan je echt geen paard onderhouden, het voer alleen al kost € 175,- Je stalkosten, DA kosten en verdere kosten zoals hoefsmid of wormenkuur.

Ik betaalde voor mijn paard € 260,- stalkosten en ik was zeker elke maand rond de € 100,- kwijt aan andere kosten.

Dierenarts moest een keer langs komen, kreeg week erna de rekening...€ 300,-!!!

Waarom niet leasen? Dan heb je alleen de kosten van het leasen, misschien als je ouder bent, een baan hebt, dat je er dan over na kan denken om toch een paard aan te schaffen.

Groetjes Leontine

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:11

ik kom echt tegen dat mensen gigantisch veel betalen ik betaal totaal aan kosten hooguit 200 euro in de maand waar stalling bij zit.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:15

Ik zou het echt niet doen.

Ik ben voor mijn pony 200 euro per maand kwijt. Waarvan 180 voor stalgeld is, en 20 euro voor extraatjes en dingen die vervangen moeten worden etc. Jij zegt dat je 175 hebt, maar het ook minder kan zijn, en je ouders je financieel niet helpen.
Dan is het bijna onmogelijk om een paard te houden. Je kan beter een paar jaartjes wachten zodat je genoeg geld&tijd hebt voor je paard.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:17

Tja wachten valt niet mee op een bepaalde leeftijd,ik weet dat nog wel van mezelf.Ik zeurde hun kop gek,en veel later besefte ik pas hoeveel je kwijt bent of kwijt kan zijn.Dat valt erg tegen,dus moet je het wel hebben.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:18

Als ik had geweten dat het me zoveel tijd zou kosten had ik ook pas op latere leeftijd een paardje gekocht. Maar door samenloop van bepaalde omstandigheden heb ik toch op mijn 14 al een paard gekocht.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:27

ik ben 36 en heb net pas mijn eerste eigen paard en ik ben min. €500 in de maand kwijt, nu is mijn stalling wel duur, maar oke. Had net even een DA langs, Gelijk €120 neer moeten tellen, voor bezoek en een pijnstiller. Dat zijn dingen waar je wel rekening mee moet houden.
Snap heel goed dat je het heel graag wilt, maar je hebt er niks aan als je hem/haar na een paar maanden alweer weg moet doen. Dat is nog veel erger.

Succes met je beslissing

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:29

Ik heb jaren lang verzorgpaarden gereden, voelt bijna als een eigen paard maar kost een stuk minder en verder gewoon flink aan het sparen slaan.

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:54

voor de zekerheid zou k het niet aangaan, je kunt dan wel een genoeg maandinkomen hebben.
maar je bent niet voorbereid op alle tegenslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:04

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-22 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:13

Justice_ schreef:
aerdenhout1 schreef:
Ts...waar ben je????

Hier Bloos
Ik heb een groot aantal van de reacties gelezen en ik vind het ook helemaal niet erg dat er wordt gezegd dat het niet realistisch is, ik leef zelf heus niet op een roze wolk met als droom een eigen paard te hebben hoor.
Ik ben al wel aan het sparen voor.. LATER een paardje Pling

voor de mensen die alleen de openingspost lezen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:39

.