wat vind jij van uitmesten, stem op de poll!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wat vind je van stallen uitmesten?

leuk!
50 (8%)
ik vind het niet erg om te doen
506 (85%)
stom!
33 (5%)

Totaal aantal stemmen: 589

suuzepuus

Re: wat vind jij van uitmesten, stem op de poll!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:16

ik mest elke dag de wei, paddock en stallen. ik vind het niet erg om te doen. de wei vind ik het lastigst maar als je het allemaal bijhoud is het niet zoveel werk.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:17

Ik vind het niet zo erg, maar elke dag 9 stallen mesten + 3 bakken is natuurlijk wel minder, maar ach het hoort erbij en als je het met z'n 2en doet gaat het ook sneller en is het gezelliger Tong uitsteken maar in eentje ook niet zo erg Vork

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:17

Ik vind het niet erg om elke dag 2 stallen en paddocks uit te mesten, maar nu mijn paarden 24/7 op de wei staan en ik het niet meer hoef te doen houd ik wel tijd over voor andere zaken.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 23:07

om de 2dagen of soms elke dag, ik vind het nie zo leuk om te doen,maar daarnaa ben ik altijd blij dat men paardje en men ponytje een verse stal hebben Vork

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:41

In de winter gingen we elke week 3 grote stallen uitmesten.Ik vond het altijd wel leuk.Soms wel zwaar want we moeten de volle kruiwagens eerst een loopplank opduwen en dan over de mestbult heen rijden.Vervolgens als de kar erg vol was moest we het er wéér uitscheppen.Maar ach we hadden wat te doen als de paarden in de bak stonden.En je krijgt er spierballen van Tong uitsteken

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:56

Ik vind mesten geen leuk karwei maar het hoort er wel bij. Op mijn vorige verzorgplek meste ik heel wat stallen uit. Nu doe ik een halve stal in een volle pensionstal en word het gedaan. Ergens vind ik wel leuk dat het gedaan wordt omdat ik nu meer met het paard zelf kan bezig zijn. Ik ben aan het studeren en ik heb weinig vrije tijd en vind het leuk dat ik al de vrije tijd in het paard kan steken.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:01

Hihi.. aangezien ik al meer dan 15 jaar op een doe-het-zelf stal sta, kan ik me een leven zonder uitmesten niet voorstellen. Zo tegen de zomer aan, als de paarden nog net niet 24/7 buiten lopen, word ik de boxen wel zat. Maar gelukkig volgt daarna het uitmesten van het land, voor de afwisseling. Haha! En zo tegen het eind van de zomer lijkt het me weer erg gezellig om de paardjes 's nachts op stal te hebben, en heb ik zowaar zin om de boxen uit te mesten.

Eigenlijk staat of valt mijn plezier/hekel bij het gereedschap dat ik moet gebruiken. Met een goeie (tweewiel) kruiwagen en mestvork voor de stal en een schepbakje met een kinder-bladharkje voor het land, is het allemaal prima te doen.

Harry_Loveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:15

ik vind het stom
mest stinkt zo
maarja ALLES voor mijn paardjes Lovers

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:58

Ik heb er echt geen problemen mee, het hoort er toch bij?
Mijn pony staat op vlas, dus dat ik wel makkelijk mesten. Als hij straks bijna de hele dag buiten staat, dan is het stal in en stal uit omdat er bijna niks ligt. Haha!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:09

Harry_Loveh schreef:
ik vind het stom
mest stinkt zo
maarja ALLES voor mijn paardjes Lovers

Ik vind mest niet stinken hoor, het hoort bij de paarden vind ik. En hoezo is mesten stom? oke dat je het niet leuk vind. maar jullie hebben thuis toch zooon hoop mesters neem ik aan?

Bij ons staan ze op houtsnippers, idee van mijn oom maar het mest verschrikkelijk. maar met dit weer staat paardmans dag en nacht buiten.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:18

Toen ik nog halfpension stond moest ik de stal elke dag mesten, vond ik helemaal erg. Lachen
Eigenlijk wel leuk om je paard steeds een schone slaapplek te geven. Moet wel zeggen dat het qua tijd wel fijner is nu ik volpension sta, meer tijd om te rijden.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:52

Ik vind het helemaal niet erg. Het hoort er gewoon bij.
Bij me verzorgpaardjes wordt er elke dag gemest en toen met mijn eigen pony meste ik ook elke dag. Alleen die deed het verspreid Clown Schijten op de uitloop en plassen in zijn inloopstal, dus had dan wel dubbel werk, omdat ik altijd de uitloop helemaal aan moest vegen. Was een iets minder leuk klusje als het regende Tong uitsteken Maar verder had ik er totaal geen problemen mee.

_wildegune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:04

Ik vind het niet erg om te doen. Zoals de meeste zeggen: Het hoort er nu eenmaal bij.
Wil niet zeggen dat ik het leuk vind. Clown Heb wel eens leukere dingen gedaan.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:58

Ik ga meestal 2x per week naar mijn verzorgpony (soms meerdere dagen tot een hele week) en dan mest ik altijd uit. Leuk is het niet, maar ik vind het niet erg om te doen. Tijd kost het me ook niet bepaald, want ik ben in 10 min. klaar incl. opstrooien (ik doe alle mest en natte plekken eruit halen). Gelukkig maakt m'n pony er geen vieze boel van en hij heeft meer keuteltjes dan grote drollen Clown en hij staat in een kleine box (kleine pony).

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:18

Mijn paard is hartstikke schoon in zijn stal en hij poept voornamelijk in zijn uitloop dus ik mest maar 1 keer in de week uit. De poep in zijn uitloop haal ik er wel dagelijks uit.
1 keer in de week haal ik dan 3 a 4 kruiwagens mest uit zijn stal en het schone stro laat ik liggen. Meestal is dit nog genoeg om zijn stal weer mee te vullen en dan hoeven er nog maar een paar plakken schoon stro bij. Bij mijn paard valt het dus reuze mee, veel werk is het niet en ik vind het niet vervelend om te doen.

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:46

Ik vind het niet erg om te doen. Maar ik heb de luxe dat de staleigenaar het altijd doet. Bloos

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:18

Ik vind het niet erg. Ik maak met plezier iedere dag een schoon bedje voor mijn pony. Knipoog Gelukkig is ze ook niet zo vies, dat scheelt natuurlijk ook.

horsefreak1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:26

ik vind het niet erg om het te doen. het hoort er ook bij.
doe het elke dag soms 2 keer licht eraan hoe vies de stal is.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:33

Ik vind het niet erg om te doen, al heb ik er niet altijd even zin in Tong uitsteken Nu staan ze buiten, dus hoef ik het eerste half jaar niet uit te mesten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:39

Ik vind het een ongelovelijk ondankbaar werkje! Staan ze s'avonds lekker schoon en dik in het stro en de volgende dag mag je alles er weer uit scheppen.Ondankbare #$%I**&^/% knollen! Scheelt denk ik ook dat ik het al HEEEEEL veel jaren moet doen en 32 paarden op stal heb staan. Dan wordt het natuurlijk een stuk minder leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:41

tis net als de afwas en het huishouden aerdenhout Zij zijn groot en ik is klein!

ik vind stal mesten wel minder erg dan poepscheppen in het land met hitte *bwaaa*.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:43

Up_to_Date schreef:
Waarom is het stom? Of vervelend..
Dan moet je niet aan een paard beginnen, vind ik.
Ik mest iedere dag de stal en vind het absoluut niet vervelend!
De stal word goed gemest!
Als de drollen en plasplekken eruit zijn, veeg ik de stal ook nog eens na.
Dan gaat er pas schoon stro in.

Waarom zou je niet aan een paard beginnen als je uitmesten stom vindt? Als je het maar doet Tong uitsteken.

Ik vind het heel vaak ook erg stom, maar ik doe het toch. Ben ik nu geen paard waard?

Shantiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:44

ik vind het echt niet erg om te doen, je maakt je paard er blij mee, en het is niet zoveel werk. Mijn paard is altijd naja, meestal erg schoon!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 18:31

bedankt voor de reacties Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:25

Ik vind het niet erg om te doen, maar moet het dan ook niet veel doen... Ik heb een inloopstal en de eigenaar van de wei rijdt er gewoon met de tractor in om de mest weg te halen Haha!