Honden op het erf: ja of nee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pascallevld

Re: Honden op het erf: ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:44

ja mits aangelijnd

boyke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:02

Wij hebben schrikdraad en dus komt de hond niet gauw in de buurt van de paarden Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:39

nope, wij willen dat hier absoluut niet hebben. 1X een hond van een kennis gehad die een van onze kippen heeft doodgebeten, en sindsdien zijn we absoluut niet happig op honden.
als ik op de pensionstal waar ik lesgeef soms zie hoe mensen honden meenemen die gewoon in een volle rijbak tussen de pensiongasten en paarden doorlopen, vind ik niet prettig.
Ook niet omdat we te maken hebben met vluchtdieren en een roofdier, en er vaak kinderen op de paarden rijden.
( maar de honden zijn tot nu toe wel braaf hoor, absoluut)

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:51

Mijn hond gaat altijd mee! ze staat wel goed onder apél.
Er zijn op stal 3 eigen honden. 2 van de boer zelf en 1 van zijn zoon de hoefsmid.
Verder komt mijn hond er eigenlijk elke dag en nog een andere stalgenoot neemt de hond af en toe mee als haar vader er is. zoniet gaat ze niet rijden o.i.d.

Er is 1 stalgenoot die dr hond niet mee kan nemen omdat het niet gaat met de reuen van de boer en nog een andere stalgenoot vind het geloof ik niet handig.

Mijn hond zit nooit in de bak. als ik ga rijden blijft ze ook buiten de bak. Rent absoluut niet achter paarden aan om ze op te jagen. Als ik op buitenrit ga gaat ze altijd mee.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:50

bij ons op de manege is een stalhond tommy, zijn drollen liggen inderdaad wel overal...
verder komen er soms hondjes mee van lesklanten maar dat zijn de miniatuurhondjes, die komen niet bij de paarden. als de instructrice haar hond meeneemt gaat die het huis in.

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:53

bij ons komen er ook wel eens honden mee naar stal, ga je later in de bak rijden en vind je in de hoek waar de toeschouwers altijd staan allemaal hondedrollen gatver wat een viezerikken! wij hebben zelf ook een hond maar wil absoluut niet dat iemand er last van heeft...

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:24

hangt er van af hoe de honden zijn kijk bij onze pension stalling zijn er honden en die gaan onder het rijden gewoon aan de riem dus heb je geen last van maar als ze los lopen en lopen door de bak heen heb ik er wel last van dus het hangt er van af....

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:24

Bij ons komen ook honden op stal en lopen gewoon los. Verder heeft de staleigenaresse haar twee honden ook los lopen.
Zelf hou ik niet van honden, ben er een beetje bang voor en voor bepaalde types allergisch. Maar zo op stal heb ik er geen probleem mee, zolang ze mij en mijn pony maar niet in de weg lopen en ik niet overal hun uitwerpselen vind en dat is bij mij op stal gelukkig niet het geval.

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:40

Zolang die hond goed luistert naar zijn baasje vind ik het prima.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:47

mijn paardjes staan nu op een weiland met 2 paardjes van een vriendin en dat is op een prive weg.
En daar gaat de hond wel mee naar toe loopt ze lekker een beetje te schooieren langs de weg ( is een prive weg en rijden geen auto's)
Maar als ik op een pensionstal zou staan zou ik er niet mee nemen want daar is ze veel te druk en daar luisterd ze niet goed genoeg voor.
Ik vindt het op zich wel kunnen op een stal als de hond maar luisterd en als de andere mensen geen last van hem hebben
zoals vieze drollen of dat hij achter de paarden aan gaat ofzo.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:54

ligt eraan hoe de hond is,
en of dit mag!

x_Epril

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:30

Jaa ik vind het wel kunnen
licht er ook wel aan of ze niet heel de tijd blaffen
sommige paarden worden daar angstig van.
op de manege waar ik reed liepen er ook altijd honden
er was zelfs een lerares met een hond in de bak
dat vond ik best raar
want die hond rende heel de tijd rond en voor die paarden
maar er werd nooit wat van gezegd
ik trouwens ook niet prettig rijden want je zit heel de tijd op die hond te letten Lips are sealed