Heeft de naam van je paard een betekenis?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 23:18

Max heb ik de naam Mood Indigo gegeven (voor concours), hij heette al Max, dat heeft een of ander jochie verzonnen.
Hier komt zn naam vandaan...
ANOUK LYRICS

"Mood Indigo"

A taste of breath, a kiss sweater than honey
Your eyes in a misty dream a million miles away
And in my ear you whisper my name
Just like in some old news flash
From light years ago

Van Dyke's on the slide trombone
Through the smoke of the party room
Your teeth like the ivory coast
Start singin' my favourite song
And it happen' to be mood indigo

Mood indigo
I just go weak when I hear mood indigo
Could last for weeks until I decide to wake up
Take off my make up

Holding on to my heart
Srnokin' them downhill
In a room number thirteen
Tryin' to stretch my luck again
Dovvn the corridor your footsteps echo against the wall
My man of mystery, my date with infinity
Tonight I'm gonna sacrifice, for the first time in my life
Make it all come back to me, like an old forgotten dream

Van Dyke's on the slide trombone
Through the smoke of the party room
Your teeth like the ivory coast
Start singin' my favourite song
And it happen' to be mood indigo

Mood indigo, I just go weak when I hear mood indigo
It could last for weeks until I decide to wake up
Completely lost in my mood indigo

Heb Max deze naam gegeven omdat ik onbewust als ik dit nummer hoorde aan m moest denken. Da's op de een of andere manier 'zijn' nummer... Lovers

Gekkemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:25

Luzern is een plaatsje in Zwitserland dacht ik Lachen.. heb het niet zelf bedacht..

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:59

Your name of Laiser gives you self-assurance, independence, and confidence. You have depth of mind and the ability to concentrate and to follow a line of thought to a logical conclusion. Your love of challenging the concepts of others invariably leads you to create your own ideas and to pioneer new lines of thought. Your strong characteristic of individuality qualifies you as a leader. You must be independent and you do not brook interference in any way. Although you do not tolerate interference in your own affairs, this characteristic does not prevent you from interfering in the affairs of others. You are usually either telling or showing someone how to do something properly. Although you are good-natured and never intend offence, still your blunt, direct and candid manner of expression strains friendships; your honesty and sincerity earn respect from others. You have to be your own boss as it is most difficult for you to submit to direction from others. Problems with your health centre in the head and you could suffer with head tension, head colds, headaches, and sinus congestion. There is a strong tendency for you to worry.

Dit is wat zijn naam betekend volgens http://www.kabalarians.com/ Maar of het ook zo is....

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 17:30

goeie tip zeg! die link

The name of Mercurius gives you the desire to meet and mix socially and to create congenial circumstances for everyone. However, all too often, you express yourself in a matter-of-fact or awkward way that results in your good intentions being misunderstood. If you are in sales work, you could do well because of your friendly personality, interest in people, and desire to please. You prefer situations that allow a degree of independence, but are not too demanding in work-load or responsibility. When asked, you are able to give others good advice that you would probably not follow yourself, but must guard against being too opinionated in controversial matters. While you can appear to be confident, you need the moral support and encouragement of others who give inspiration and strength. Weaknesses in health show in the senses of the head as well as in the various fluid functions of the body.

Maar die omschrijving bij mijn eigen naam klopt voor geen meter

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:59

Sherif betekend: afgezant van de profeet Mohammed !!

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:58

Fjalar : Eigenwijze dwerg..
Errug toepasselijk met zijn 1,28 Haha!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:02

Ik zou niet weten wat jamy betekent en snap niet waar ik het moet zoeken op die site Verward Maar ze heet offiecieel Jezabel (spreek uit Jessebel) maar dat is geloof ik iets Bijbels.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:04

Mundilfari is een mythologische naam. Mundilfari is de vader van Zon en Maan die hij elke ochtend en avond naar de hemel rijdt....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:04

Gammon schijnt de taal te zijn van de gipsy's uit Ierland/Engeland.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:33

He, wat een leuke topic zeg!
Mijn paard heet op papier Pin-Up van Paemel Haha! Meer uitleg nodig? Nee he?
Nou, de vorige eigenaresse heeft haar omgedoopt naar Kore, wat in het Grieks meisje ofzoiets zou betekenen. Veel mensen denken dat ze Cora heet, zo spreken ze het ook uit. Cora van MMMMMMoraaaaa!
Nee, ons Koortje is nog geen frikandelletje!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 01:27

Baduh weet ik de betekenis niet van, maar Baduh's echte naam is Zvon, en dat is Russisch voor "geluid" (deze betekenis dank ik aan een Bokt-genote Haha! )

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 10:29

Tindra is ijslands en betekent glanzend of gloeiend.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:50

Loolapelooza schreef:
Lange Voren George-> Geen idee...Lange Voren is een stalnaam (z'n fokker was vroeger gevestigd aan een straat die Lange Voren heette vandaar)

Bijna goed. Jef de Kanter woonde vroeger aan de Kloosterstraat in Bavel. Achter zijn huis lagen vroeger grote akkers, die de Lange Voren werden genoemd.. Vandaar!

Onze ponies:
Stalnaam: Sumrin, oude naam voor het dorp Someren en de gelijknamige gemeente. Mijn moeder is in Someren geboren. Het dorp Lierop behoort tot de gemeente Someren.

Al onze ponies beginnen normaal gesproken met de eerste letter van hun moeder. Na 27 jaar fokken met de lijn van Tina zijn al veel namen met een "T" gekomen. We hebben nu nog:

Taru: Finse meisjesnaam, betekent ook wel sprookje. Was ook de naam van een van de dochters van de eigenaar van de hengst. (Spreek uit: Taroe, met klemtoon op de a.

Tirion: Welsh voor "Vrolijk"

Tulip Festival: jaarlijks terugkomend festival in Ottawa, waar we toen woonden. Het Tulpen Festival wordt ter ere van de Nederlandse koninklijke familie gehouden. Ze is tijdens dat Festival geboren.

Turia: Rivier in Valencia, Spanje. Mijn broer woonde toen nog in Valencia.

Tina: vernoemd naar haar oma.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:56

Exel is een afkorting voor Extreme
Symphony is een harmonieus muziek stuk
Officeel heet ze Phoenix' Symphony. Naar haar broer. Phoenix betekend uit de as herresen.

Sidney heeft geen betekenis volgens mij.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:21

Roberto Baggio v/d Kusthi Grai

v/d Kusthi Grai = stalnaam
Roberto Baggio = een Italiaanse voetballer

Toen ik Baggio kocht, heettie alleen maar Baggio, maar ik heb er Roberto voor laten zetten (in het stamboek staat hij dus als R. Baggio)

Vind een kick: die hele naam!! Mijn vader vindt dat ik hem maar wal Bart moet noemen. En we zeggen ook wel eens macho, of gewoon lekker ding, of ventje!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:23

de lijn van de vader van pepeijn heeft allemaal nederlandse namen, de moederlijn is sjieker (engels) vandaar de E in zijn naam. toch een beetje sjiek Tong uitsteken

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 10:34

snowdon schreef:
Snowdon: naar de Snowdon Mountains in Wales, de vorige eigenaar was net op vakantie geweest in Snowdonia toen ze hem samen met meerdere tinkers kochten, vandaar.

Snowdon is ook stalnaam van een van de meer gewaardeerde Welsh pony stoeterijen in Wales, namelijk die van de Universiteit van Wales.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 10:43

Ik heb de naam iones zelf verzonnen, hij heeft eigenlijk ingel (limburgs voor engel en hij is verre van dat....). Iones vond ik wel mooi klinken. Tot mijn zus zei (die kan goed zwetsen en ter plekke iets verzinnen) "dat moet je niet doen, dat is de god der idioten!". Die hebben we er dus in gehouden, want iones kon inderdaad idioot doen. Ik weet nog maar al te goed bijvoorbeeld dat hij weer eens wilde imponeren met zijn bokkensprongen maar het had geregend en de wei was glad.... hij nam een aanloop, gleed uit, belandde op zijn rug en gleed met zijn vier benen de lucht in 10 meter verder waarna hij stilletjes en schaapachtig op stond en zich rustig hield omdat hij hoorde dat iedereen dubbel lag.

Paddy is gewoon een afkorting van padonja. alle merries uit haar stam eindigen met donja, de stammoeder is donja, daaruit, madonja, vadonja etc.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:00

Mirk betekend voor zover ik weet niets. Wel heb ik in het woordenboek Mirky (toen zijn koosnaampje) gevonden, dat betekende donker en triest geloof ik(en dat voor een schimmie). Sindsdien is het Mirkje Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:30

joostvangestel schreef:
Snowdon is ook stalnaam van een van de meer gewaardeerde Welsh pony stoeterijen in Wales, namelijk die van de Universiteit van Wales.

cool Cool

dit vond ik trouwens nog op kabalarians Haha!

Your name of Snowdon has made you versatile and creative. There is hardly anything you cannot do if you put your mind to it, but a driving urge leads you to one experience after another, seldom finishing what you start. You cannot find peace of mind or lasting contentment in anything you do. As soon as a challenge is met, boredom sets in, and you yearn for another experience. This restlessness makes it difficult for you to assume responsibility and to establish stable, progressive conditions in your life. You could do well in sales work or in meeting the public where quickness of mind and expression are all important. You have many friends, but lose interest in people very quickly. Your intense mental activity spoils system and concentration, and plays havoc with relaxation and sleep. Out of your quick thinking has been borne hasty speech. Acting on impulse instead of with forethought has led to many disappointments and bitter experiences. Your whole nervous system could be affected by the intense emotional influence of this name.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:19

Duvel heeft geen papieren en toen hij bij ons op de manege binnenkwam, kwamie samen met nog een papierloos paard. En dat betekent meestal dat er weer namen verzonnen gaan worden. Dat ander paard was vrij grof gebouwd en had de kleuren van het trekpaard van de Palm-reclame, dus die hebben ze toen Palm genoemd. En zo kwam Duvel ook aan een biernaam.
Maar die naam past wel bij hem, want hij is een echte Duvel, als in duveltje uit een doosje zeg maar.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:46

mijnes heet passe partou

FOTOLIJST
leuk he??
van het burghof hoort er ook nog achter
zal de fokkerij wel wezen...
fotolijst van het burghof

oftewel: TOET

renee_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 16:04

mijn paardje heet midnight omdat ze om 12 uur ´s nachts is gevoren toepasselijk he? Haha!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 16:11

Magnifiek betekend perfect.
Rustique komt van Magnifiek,
Rusti komt van Rustig iquestaat veel chiquer dan iek. dat bij elkaar gevoegt kom je dus op Rustique
De stamboek naar van Valentina is Honey Fly dat betekend honing bij.
Dit is niet zo'n leuke roepnaam.. en valentina was valk dus werd ze eerst valk genoemd daarna is het valentina geworden Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:50

Angel betekent Engel alhoewel ze dat niet is Schijnheilig Tess betkent niets zover ik weet ... ik zal het wel effe opzoeken.