Geen weidegang kunnen bieden = geen paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Geen weidegang kunnen bieden = geen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:41

Citaat:
[Nou, dat is ook mijn doel. Men zegt wel dat dit het zoveelste topic is, en dat je er toch nooit uitkomt en dat het kwetsend is voor mijn mensen wiens paard de hele dag binnen staat.
Maar het is belangrijk dat mensen goed geinformeerd zijn....
Denken dat paarden binnen gelukkig zijn, is als denken dat melk uit de fabriek komt.

Kijk, en dat is nou juist de instelling waarop deze topics altijd spaak lopen....Degenen die hun paarden in de wei hebben, hebben gelijk en de rest heeft "het licht nog niet gezien". We gaan steeds korter door de bocht hier! Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Heel jammer dit...

Maar ja, veel plezier verder met dit topic! Doei![/quote]

En dit is dus inderdaad wat ik ook bedoel...

Ik ken hier ook mezelf helemaal gaan zitten 'ophemelen' omdat mijn pony nu ook de hele dag lekker buiten staat, maar daar doe ik echt niet aan mee omdat ik weet hoe moeilijk het kan zijn om zo'n plek te vinden en ik weet dat mensen daardoor echt niet minder gek zijn op hun paard(en).

Zo kan je dezelfde discussie beginnen over Naturals en 'gewone' rijders. Als er zoveel voorstanders zijn van 24/7 buiten omdat dat zo 'natuurlijk' is voor de paarden waarom zitten daar dan nog genoeg mensen bij die nog met bit rijden etc? Dat is toch ook niet natuurlijk?[/quote]

paardrijden is uberhaubt niet natuurlijk das laten we dat aub buiten beschouwing laten
daarbij .. het gras kapot trappen is nog de minste zorg op de klei weides
als de maanlandschappen droog zijn is het een ding , kniediep vast zuigen is een andere ..

maar als ik kijk naar mijn anda , welke voor zijn lijf het beste af was op gras
zo gauw hij dacht dat het eventueel zou kunnen gaan regenen
stond die binnen in de loopstal
op de weide mocht geen loopstal gebouwd worden
hij hate harde wind en vooral alles wat enigzins leek op nattigheid
dan hoefde je maar het hek open te laten en gegarandeerd
dat die die stal NIET uitkwam als daar geen absolute noodzaak voor was
en zo ken ik meer paarden

mijn huidige vind het heerlijk buiten , en gelukkig heb ik nu WEER de luxe
van de ruimte + loopstal en mogelijkheid tot weide indien gewenst
(vd zomer weer Knipoog ) mijn huidige 2 geven niet zoheel veel om een buitje
of een graadje meer of minder

@blunneke idd helemaal eens
24 23 22 uur stal is geen leven
maar niet ieder paard vind 24/7 buiten een strak plan
en niet iedereen heeft daar ook de mogelijheden toe
of de luxe zoals wij nu weer gevonden hebben ..dat de paardjes zelf kunnen kiezen
waar ze staan , binnen of buiten

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:45

Dancie schreef:
mijn paarden moeten zekers in de zomer buiten kunnen staan. In de winter heb ik ze in een buitenstal en staan zij 2 uur lang in de paddock met nog 3 andere. en dan ook nog gewoon gereden gelongeerd of wat dan ook worden

Als ze 2 uur buiten staan en ze worden vervolgens een uur gereden, hebben ze 3 uur buiten gestaan en staan dan, als ik het goed begrijp, weer zogenaamd lekker 21 uur op stal....

Ik vind dat elk paard minstens een uur of 10 moet buiten komen elke dag.
Of dat nou op het land is of de paddock, dat maakt niet uit.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:46

Wanneer ik een paard zou kopen, zou ik net zo lang zoeken tot ik een plaats heb gevonden waar hij overdag de wei / paddock / bak in kan. In mijn omgeving is er ook genoeg ruimte dus geen probleem, maar ik zou het vreselijk vinden als mijn paard overdag zijn box niet uit kan (nu heb ik het niet over dagen waarbij de zware stormen e.d. in het vooruitzicht zijn natuurlijk).

Nickyu, een paard is een gewoontedier. Als hij vanaf jongs af aan in een stal staat, zal hij het inderdaad niets vinden als hij vanaf zijn 5e ineens pertinent buiten moet staan. Andersom hetzelfde verhaal, ik ken paarden die de hele stal afbreken als ze binnen moeten staan.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:48

nickyu schreef:
@blunneke idd helemaal eens
24 23 22 uur stal is geen leven
maar niet ieder paard vind 24/7 buiten een strak plan
en niet iedereen heeft daar ook de mogelijheden toe
of de luxe zoals wij nu weer gevonden hebben ..dat de paardjes zelf kunnen kiezen
waar ze staan , binnen of buiten

Tuurlijk, wind regen hagel, dan zou die van mij ook niet de hele dag het land op willen maar ze gaat toch mooi wel een uur of 8 met waterdichte warme deken. Ze mag niet klagen.
Ik heb het dus ook niet over 24/7 maar min. een uurtje of 10 per dag, ja vind ik wel normaal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:49

Ik denk ook niet dat de discussie gaat over 24/7 buiten of niet, maar meer over het feit dat paarden zoveel mogelijk buiten moeten kunnen lopen. Winter of niet. Veel stalpaarden staan nou eenmaal meer binnen als buiten dan dat is gewoon niet ok. Ik zou op die manier echt geen paard willen houden.

Die van mij loopt 24/7 in een (natuur)gebied en is daar dolgelukkig in zijn kudde Ja . Die maak je echt niet blij met een stal, als is het maar voor een paar uurtjes. Haha!
Storm, vrieskou, regen, sneeuw, het boeit hem echt niet. Haha!
Overigens verveelt hij zich ook op zand, dus een bak of paddock is ook niets voor hem. Net als een te kleine weide. Tja, hij is wat kieskeurig Clown en erg op zijn vrijheid gesteld. En gelukkig heb ik zo'n fijne plek voor hem weten te vinden vlakbij huis.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:51

mijn paarden lopen elke dag op t land.....ook in de winter...ze staan nu ong 12 uur buiten en in de winter 6-8 uur.....als het heel vies weer is en ze staan voor t hek, dan haal ik ze ook weer binnen....

mijn paarden lopen niet elke zomer 24/7buiten.....maar misschien dit jaar wel....voorlopig blijven ze tot mid juni snachts op stal....daarna zie ik wel....

mijn paarden staan nu op pensionstal 8 km verderop....

omdat ik ze beslist in de winter buiten wil hebben....gelukkig is de de stalhouder daar ook een groot voorstander van.... Haha!

ik woon overgens in friesland.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:57

sigrid1182 schreef:
mijn paarden lopen elke dag op t land.....ook in de winter...ze staan nu ong 12 uur buiten en in de winter 6-8 uur.....als het heel vies weer is en ze staan voor t hek, dan haal ik ze ook weer binnen....

mijn paarden lopen niet elke zomer 24/7buiten.....maar misschien dit jaar wel....voorlopig blijven ze tot mid juni snachts op stal....daarna zie ik wel....

Nou da's toch ideaal ! Zo doe ik het dus ook.

Maar ik doel meer op de mensen met paarden die er vrede mee hebben om hun paard maar in het totaal 1 tot 4 uurtjes per dag buiten te hebben omdat er geen plek zou zijn op die stal.
Voor die mensen: andere stal zoeken dan???? Haha!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:05

Ben het er helemaal mee eens dat een paard zoveel mogelijk buiten hoort te staan. Wij zijn verhuisd naar een plek met ruimte voor stallen en een buitenbak achter het huis, hebben 2ha weiland bijgehuurd. Maar als we van het land afmoeten gaan we toch verhuizen, vind dat je het niet kan maken om je paarden de hele dag in een bak van 20x40m te laten staan, mogelijkheid om te rennen is er dus bijna niet. Het is niet zo dat we giga veel gras op het land hebben, maar van het voorjaar groeit het vanzelf weer aan, moeten sowieso hooi bij blijven voeren.

Vind de opmerking 'sommige paarden willen liever niet op de wei' wel heel grappig, heb namelijk nog nooit een paard gezien die zei dat hij niet op het land wilt en liever in zn boxje van 3x3 wilt staan Clown

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:38

Ik woon in de randstad. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om mijn paardje in de wei te houden met een schuilstal.
Ik weet niet hoe lang ik hier kan blijven, want ze willen alles volbouwen hier. Ik zou ook niet weten waar ik heen zou moeten hier in de buurt.
De meeste stallen hier in de omgeving hebben 's winters geen weide gang, sommige hebben een aantal kleine paddocks. Tja, daar wordt ik ook niet echt gelukkig van. Maar veel van die stallen hier hebben wel een wachtlijst.
Ik vind ook dat de kinderen hier in deze omgeving niet het goede voorbeeld krijgen, want op de maneges hier staat ook alles op stal. Dus dan begin je al met een heel ander idee aan een paard. Veel mensen nemen niet goed de moeite om zich te verdiepen in de welzijn van het paard voor ze er een aanschaffen. En op de manege staan ze op stal, dus zo hoort het.....

Jess_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:40

Mijn pony staat ook niet in de wei.
zou wel super fijn zijn maar hij komt iig genoeg buiten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:40

Natuurlijk zijn mensen met een paard dat niet vaak op de wei staat ook gek op zijn/haar paard. Maar daar gaat het hier toch niet over ? Het is een discussie over geen wei geen paard, en daarover dan je eigen mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:41

Jess_x schreef:
Mijn pony staat ook niet in de wei.
zou wel super fijn zijn maar hij komt iig genoeg buiten

Wat is genoeg in dit geval? Lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:35

drenthie schreef:
lottehorse schreef:
Mee eens,,
Maar in de winter je paard wel dag en nacht op stal hebben vind ik weer wat anders Lachen.
Zolang ze maar niet dag en nacht binnen staan en geen buitenlucht te zien krijgen!

Waarom is het in de winter anders? Het blijft 24/7 op stal en winter of zomer maakt voor dat paard niet uit.

mijn paardje is al wat ouder en die zou ik niet graag op stal willen hebben als het stormt en de wei een grote blubberbende is Lachen.
dan heb ik haar liever lekker veilig op stal!

(24/7 op stal daar ben ik zoiezow tegen! zodra het droog is mag ze er lekker uit haar beentjes strekken en als het blijft regen dan maken we alsnog een tocht (aan de hand) lopend)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:29

Dus omdat ik geboren en getogen ben in de randstad (uiteraard niet mijn eigen keuze) mag ik geen paard? Ik vind dit erg overdreven geschetst zo. Ik ben nu toevallig dit weekend verhuisd en binnenkort komen de pony's ook over. Ik heb dit gedaan omdat ik ten eerste een baan wilde hebben waar ik meer uren kon werken en waar ik lekker met de paarden kan rijden/mennen. Maar juist omdat ik opgegroeid ben in de Randstad heb ik mijn pony's leren kennen en was ik dus waarschijnlijk niet verhuisd.
Goh wat tegenstrijdig eigenlijk dan he?

Tuurlijk een paard moet mits het kan zo natuurlik mogelijk gehouden worden, MAAR ken je het gezegde wat je niet hebt, mis je niet? En waarom zouden paarden in de Randstad het minder hebben? heb je daar bewijs voor, zijn daar onderzoeken naar gedaan?
Laatst bijgewerkt door Onali op 22-04-08 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:53

Ik ben eens met knallende ruzie weggegaan van een stal omdat mijn pony's in juni nog op het hete zand in de bak stonden te kijken naar het groeiende gras in het land waar men perse nog een 2e snee hooi van af wilde halen....
Brrrr......dat nooit weer!

Mijn ene pony gaat deze zomer naar de hemel voor paarden, 6 maanden naar een natuurgebied in een kudde.....ik gun het haar zo!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:57

waar mn pony's nog staan is in de buurt een hele mooi pensionstalling met ontzettend veel wei. Je ziet er alleen nooit paardne in staan. Alleen 2 merries en hun veulens. Geloof me als ik zeg dat ze daar een hele manege kwa weidegang kunnen onderbrengen. Maar ze gebruiken de ruimte niet want stel je voor dat er iets met je paard gebeurd op de wei.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:04

drenthie schreef:
lottehorse schreef:
Mee eens,,
Maar in de winter je paard wel dag en nacht op stal hebben vind ik weer wat anders Lachen.
Zolang ze maar niet dag en nacht binnen staan en geen buitenlucht te zien krijgen!

Waarom is het in de winter anders? Het blijft 24/7 op stal en winter of zomer maakt voor dat paard niet uit.

mijn paardje is al wat ouder en die zou ik niet graag op stal willen hebben als het stormt en de wei een grote blubberbende is Lachen.
dan heb ik haar liever lekker veilig op stal!

(24/7 op stal daar ben ik zoiezow tegen! zodra het droog is mag ze er lekker uit haar beentjes strekken en als het blijft regen dan maken we alsnog een tocht (aan de hand) lopend)[/quote]

Ja dat is iets anders, dat snap ik wel maar ze moeten toch wel even hun beentjes strekken.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 00:27

Ik kom uit dezelfde regio als de topic openster. HIer zijn wel degelijk mogelijkheden om je paard te stallen met weidegang. Zelf heb ik haar thuis staan, met weidegang van 15 april tot 15 sept en verder paddock werk. Natuurlijk zou ik meer willen,maar het is niet anders. Als je op marktplaats zoekt bij stalling/weidegang in de buurt, krijg je meerdere mogelijkheden voor een paard in "onze" buurt. Totale weidegang, maar zonder binnebak of gedeeltelijke weidegang met wel alles erop en eraan.

Je hebt altijd uitzondering, zoals een zekere pensionstal in deze buurt, die heel duur is, maar wel verwarmde drinkbakken en solarium biedt, maar geen weidegang. Helaas durven deze ruiters niet buiten te rijden met hun paarden, maar het is maar net wat je wil.

Eigenlijk vind ik het een belediging om deze regio met de randstad te vergelijken , want hier is heel veel groen. Haha!

Of heb ik de vraag stelling helemaal verkeerd begrepen????

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 00:49

Om een antwoord op de beginvraag te geven: ik zou nooit een paard nemen als dat paard dag en nacht op stal moest staan. Ik persoonlijk zou ook geen paard nemen als ik niet de mogelijkheid had om hem tenminste de gehele dag (dus sochtens tot savonds) op het land te hebben. Ik vind dat een paard in de wei hoort, het is een dier wat behoort te rennen/spelen/grazen, het is notabene een grazer... Maargoed 24/7 is niet voor iedereen weggelegd, dat begrijp ik ook wel, maar sorry hoe egoistisch is het om een paard te hebben, dat serieus dag en nacht op 4x4 (als ie geluk heeft, meestal is het kleiner) te staan Lips are sealed Sorry kan ik echt echt echt niet over uit. Las laatst in een topic hier op bokt, dat er dan dus ook serieus nog mensen zijn die hun paard gerust een dag, dus een gehele dag, op stal laten staan. Nou daar slaat mn hart een slag over hoor, mensen dat kan toch niet??? Ik kan daar ook serieus om janken hoor topicstarter! Maarja, ik weet niet wat er aan gedaan zou moeten worden.. Waarschijnlijk niks omdat ik hier dus ook lees dat mensen dat normaal vinden, omdat er in die regio geen groen is?? Groen zat, kost alleen een boel centen. Sorry, (ja weer een sorry) maar mijn paard is me belangrijker dan een paar centen, ga verhuizen naar ergens waar het wel groen is en waar je een fatsoenlijke pensionstal hebt waar het voor je paard ook prettig leven is.

Heb echt geen zin om heel bokt over me heen te krijgen, dit is MIJN mening en echt niet alleen mijn mening. Maargoed, ik zou het liefst alle paarden 24/7 in een kudde in een natuurgebied zien, maar dat kan niet, dat heb ik zelf ook niet. Weet wel dat de mijne echt niet op stal gaat, moet er niet aan denken dat ze de hele nacht op 4x4 meter zou staan Lips are sealed brr. Maargoed die ligt me ook wel erg nauw aan het hart.

Als ik later als enige keus zou hebben een pensionstal (heel prachtig mooi enzo met gouden randjes voor mijzelf.. ) waar de paarden NIET buitenkomen, dus dwz zelfs niet in een paddock (wat voor mij ook geen optie zou zijn overigens, paard moet in de wei) zou ik nooit en te nimmer een paard kopen voor mijn eigen plezier.
Maarja dit is iets waar al 1000 discussies over geweest zijn, en ik maak me er elke keer als ik het zie er boos over. Schiet ik niks mee op. Enne ik wil echt niet zeggen dat ik een natural ben die niet normaal kan denken, sterker nog, heb een verzorgpaard dat 's nachts echt graag op stal wil, maar 24/7 op stal is NOT DONE. Dan helpt dat uurtje rijden per dag ook echt niet tegen alles wat je kan krijgen van stilstaan, maargoed dat is ook weer een andere discussie. Ik vind dat een paard geen leven heeft als ie alleen uit de stal komt elke dag om te rijden te wandelen of weet ik veel wat. Paard moet in de wei, al is het maar een paar uur. Zoniet dan zoek toch alsjeblieft verder naar een pensionstal waar dat wel kan!! Ik wil niemand persoonlijk aanvallen, hoop gewoon dat er bij elke discussie weer een paar mensen kritisch gaan kijken naar het welzijn van het paard. En nee dat hoeft echt niet alleen natural Clown Voor mij wel maar niet voor iedereen. Welzijn is niet alleen belangrijk bij natural mensen, ik hoop tenminste bij alle paardenmensen...

[edit] euhm dan bedoel ik 24/7 wel met een schuilstal he, niet alleen 3 muren, maar echt een flinke stal waar de paarden uit de wind/regen/zon/beesten kunnen staan. 24/7 op de wei is in de zomer met al die dazen ook niet echt paardvriendelijk, in deze regio niet tenminste Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:07

santos schreef:
Ik kom uit dezelfde regio als de topic openster. HIer zijn wel degelijk mogelijkheden om je paard te stallen met weidegang. Zelf heb ik haar thuis staan, met weidegang van 15 april tot 15 sept en verder paddock werk. Natuurlijk zou ik meer willen,maar het is niet anders. Als je op marktplaats zoekt bij stalling/weidegang in de buurt, krijg je meerdere mogelijkheden voor een paard in "onze" buurt. Totale weidegang, maar zonder binnebak of gedeeltelijke weidegang met wel alles erop en eraan.

Je hebt altijd uitzondering, zoals een zekere pensionstal in deze buurt, die heel duur is, maar wel verwarmde drinkbakken en solarium biedt, maar geen weidegang. Helaas durven deze ruiters niet buiten te rijden met hun paarden, maar het is maar net wat je wil.

Eigenlijk vind ik het een belediging om deze regio met de randstad te vergelijken , want hier is heel veel groen. Haha!

Of heb ik de vraag stelling helemaal verkeerd begrepen????

Ik woon ook in de buurt van TS (in dezelfde gemeente zelfs Knipoog ), maar ik heb mijn paardje wel 24/7 buiten lopen. Heb daar ook op gestaan bij de staleigenaren, omdat zij hun paarden wel van november tot eind april binnen zetten. Behalve dan de Shetlanders en een Fjordje, dus daar staat Sam gezellig bij. Anders had ik hem verhuisd naar een andere plek hier in de buurt, want het was voor mij geen optie om hem op te stallen. Alleen hadden ze daar geen bak gehad, terwijl ik nu twee bakken, een round pen en wat andere faciliteiten heb. Ik kan zelfs een box huren als hij ziek is, wat toch altijd een fijn idee is (voor het geval dat).

Ik ken ook nog een plekje voor IJslanders, die het hele jaar door buiten kunnen blijven en als je goed zoekt (niet zozeer via MP) is er best wel wat te vinden. Ik ben gewoon alle boerderijen afgegaan destijds. Haha!
Tja, je moet er wat voor over hebben........
En ik heb totaal geen behoefte om op een standaard pensionstalling te staan, waar mijn paard te weinig buiten komt. Ik heb nou eenmaal een 24/7 buitenpaard en ik pas me aan hem aan. En niet andersom.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:08

Even een paar afschuwelijke voorbeeldjes om te laten zien dat het hier ook gaat om een bepaalde mentaliteit (of gebrek aan kennis over het wezen paard?), en echt niet alleen over ruimte (want die is hier genoeg):

- hier vlakbij staat een pony IN Z'N EENTJE dag en nacht in een zee-container. Hij kan geen andere paarden zien, en 's winters of met slecht weer is de deur van de container dicht! Kun je je iets ergers voorstellen? Eenzame opsluiting in het donker! Kalveren in een mesterij hebben het nog beter, want die staan tenminste niet alleen...(en dat zeg ik als principieel vegetariër Knipoog )

- een meisje met een drachtige pony die stond op een stal met 's zomers weidegang, 's winters bij mooi weer weidegang en anders i.i.g. nog een uurtje paddock, is verhuisd naar een andere stal met binnenbak en de hele luxe reut maar zonder weidegang, omdat daar haar vriendinnen reden. Dit vind ik nu echt afschuwelijk egoïstisch, anders kan ik het echt niet noemen.

- toen ik op zoek ging naar een nieuw plekje voor mijn pony en overal waar ik paarden en land zag, aanbelde, kwam ik op een gegeven moment bij een mevrouw, die erg verbaasd reageerde toen ik vertelde dat ik een plekje met 24/7 buiten zocht. OK, kan ik me voorstellen, de meeste mensen zijn overdag weidegang gewend, maar het wordt nog gekker. Ik zei nl. ook dat ik wilde dat mijn pony niet alleen kwam te staan. Haar reactie was: 'Wil je dat OOK nog?!", alsof ik de 2 meest dwaze eisen ooit stelde. En dit was een vrouw die zelf paarden had? Gestoord

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:20

VeerenAshley schreef:
Even een paar afschuwelijke voorbeeldjes om te laten zien dat het hier ook gaat om een bepaalde mentaliteit (of gebrek aan kennis over het wezen paard?), en echt niet alleen over ruimte (want die is hier genoeg):

- hier vlakbij staat een pony IN Z'N EENTJE dag en nacht in een zee-container. Hij kan geen andere paarden zien, en 's winters of met slecht weer is de deur van de container dicht! Kun je je iets ergers voorstellen? Eenzame opsluiting in het donker! Kalveren in een mesterij hebben het nog beter, want die staan tenminste niet alleen...(en dat zeg ik als principieel vegetariër Knipoog )

- een meisje met een drachtige pony die stond op een stal met 's zomers weidegang, 's winters bij mooi weer weidegang en anders i.i.g. nog een uurtje paddock, is verhuisd naar een andere stal met binnenbak en de hele luxe reut maar zonder weidegang, omdat daar haar vriendinnen reden. Dit vind ik nu echt afschuwelijk egoïstisch, anders kan ik het echt niet noemen.

- toen ik op zoek ging naar een nieuw plekje voor mijn pony en overal waar ik paarden en land zag, aanbelde, kwam ik op een gegeven moment bij een mevrouw, die erg verbaasd reageerde toen ik vertelde dat ik een plekje met 24/7 buiten zocht. OK, kan ik me voorstellen, de meeste mensen zijn overdag weidegang gewend, maar het wordt nog gekker. Ik zei nl. ook dat ik wilde dat mijn pony niet alleen kwam te staan. Haar reactie was: 'Wil je dat OOK nog?!", alsof ik de 2 meest dwaze eisen ooit stelde. En dit was een vrouw die zelf paarden had? Gestoord

Ben het helemaal met je eens.
Sommige mensen snappen er echt niks van.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:26

Maar al deze voorbeelden zoals Veerenashley ze neergeschreven heeft kunnen net zo goed in heel het land voorkomen en niet perse in de Randstad. Dit is een beetje typisch de Randstad door het slijk halen en Drenthe de hemel inprijzen.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:31

IndianLady schreef:
Maar al deze voorbeelden zoals Veerenashley ze neergeschreven heeft kunnen net zo goed in heel het land voorkomen en niet perse in de Randstad. Dit is een beetje typisch de Randstad door het slijk halen en Drenthe de hemel inprijzen.

Je hoort mij ook niks zeggen over de randstad hoor.
Het is wel een feit dat weidegang daar zeldzamer is dan in de achterhoek bijvoorbeeld.
Tuurlijk zijn er mensen in de randstad die er wel voor zorgen dat ze een goede stal voor hun paard vinden!
Het gaat er om wie dat niet doet, of voor wie dat te veel moeite is, of voor wie dat niet nodig vind of een binnenbak belangrijker vind, daar gaat het om. Niet waar je vandaan komt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:36

IndianLady schreef:
Dus omdat ik geboren en getogen ben in de randstad (uiteraard niet mijn eigen keuze) mag ik geen paard?

Natuurlijk mag je wel een paard, maar ik vind dat je dan voor de aanschaf (of je nou in de randstad woont of ergens anders) een goede stalling moet zoeken met voldoende weidegang. Dat zal dan moeilijker zijn in de randstad, maar dat vind ik absoluut geen excuus om dan maar genoegen te nemen met geen of weinig weidegang. Als je niks kan vinden zal je je toch moeten afvragen of je dat een paard aan wil doen alleen omdat jij zo graag een paard wil.