Citaat:[Nou, dat is ook mijn doel. Men zegt wel dat dit het zoveelste topic is, en dat je er toch nooit uitkomt en dat het kwetsend is voor mijn mensen wiens paard de hele dag binnen staat.
Maar het is belangrijk dat mensen goed geinformeerd zijn....
Denken dat paarden binnen gelukkig zijn, is als denken dat melk uit de fabriek komt.
Kijk, en dat is nou juist de instelling waarop deze topics altijd spaak lopen....Degenen die hun paarden in de wei hebben, hebben gelijk en de rest heeft "het licht nog niet gezien". We gaan steeds korter door de bocht hier! Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Heel jammer dit...
Maar ja, veel plezier verder met dit topic!
[/quote] En dit is dus inderdaad wat ik ook bedoel...
Ik ken hier ook mezelf helemaal gaan zitten 'ophemelen' omdat mijn pony nu ook de hele dag lekker buiten staat, maar daar doe ik echt niet aan mee omdat ik weet hoe moeilijk het kan zijn om zo'n plek te vinden en ik weet dat mensen daardoor echt niet minder gek zijn op hun paard(en).
Zo kan je dezelfde discussie beginnen over Naturals en 'gewone' rijders. Als er zoveel voorstanders zijn van 24/7 buiten omdat dat zo 'natuurlijk' is voor de paarden waarom zitten daar dan nog genoeg mensen bij die nog met bit rijden etc? Dat is toch ook niet natuurlijk?[/quote]
paardrijden is uberhaubt niet natuurlijk das laten we dat aub buiten beschouwing laten
daarbij .. het gras kapot trappen is nog de minste zorg op de klei weides
als de maanlandschappen droog zijn is het een ding , kniediep vast zuigen is een andere ..
maar als ik kijk naar mijn anda , welke voor zijn lijf het beste af was op gras
zo gauw hij dacht dat het eventueel zou kunnen gaan regenen
stond die binnen in de loopstal
op de weide mocht geen loopstal gebouwd worden
hij hate harde wind en vooral alles wat enigzins leek op nattigheid
dan hoefde je maar het hek open te laten en gegarandeerd
dat die die stal NIET uitkwam als daar geen absolute noodzaak voor was
en zo ken ik meer paarden
mijn huidige vind het heerlijk buiten , en gelukkig heb ik nu WEER de luxe
van de ruimte + loopstal en mogelijkheid tot weide indien gewenst
(vd zomer weer
) mijn huidige 2 geven niet zoheel veel om een buitje of een graadje meer of minder
@blunneke idd helemaal eens
24 23 22 uur stal is geen leven
maar niet ieder paard vind 24/7 buiten een strak plan
en niet iedereen heeft daar ook de mogelijheden toe
of de luxe zoals wij nu weer gevonden hebben ..dat de paardjes zelf kunnen kiezen
waar ze staan , binnen of buiten
. Die maak je echt niet blij met een stal, als is het maar voor een paar uurtjes.
en erg op zijn vrijheid gesteld. En gelukkig heb ik zo'n fijne plek voor hem weten te vinden vlakbij huis.
Sorry kan ik echt echt echt niet over uit. Las laatst in een topic hier op bokt, dat er dan dus ook serieus nog mensen zijn die hun paard gerust een dag, dus een gehele dag, op stal laten staan. Nou daar slaat mn hart een slag over hoor, mensen dat kan toch niet??? Ik kan daar ook serieus om janken hoor topicstarter! Maarja, ik weet niet wat er aan gedaan zou moeten worden.. Waarschijnlijk niks omdat ik hier dus ook lees dat mensen dat normaal vinden, omdat er in die regio geen groen is?? Groen zat, kost alleen een boel centen. Sorry, (ja weer een sorry) maar mijn paard is me belangrijker dan een paar centen, ga verhuizen naar ergens waar het wel groen is en waar je een fatsoenlijke pensionstal hebt waar het voor je paard ook prettig leven is.