wat te doen tegen roddelen op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twister42

Re: wat te doen tegen roddelen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:10

Lielle schreef:
ik vind dit topic toch ook een aardig voorbeeld van roddelen Haha!

mmm, daar ben ik niet helemaal mee eens. Maar ook ik weet dat er altijd mensen op bokt zijn die een andere invalshoek hebben en die dan vervolgens de boel lopen te verstieren. Koe

Dusse ik als TS wil graag een slotje. Ik ben van stal verhuist en ik heb het weer helemaal naar mijn zin, en ik vind het weer leuk om naar mijn paard te gaan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:24

Ts, heb het topic niet helemaal gelezen, maar weet precies wat je bedoeld. Ook ik heb het idee dat ik geen 'materiaal' ben voor paarden. De dingen die bij ons op stal worden/werden gezegd. Ik kreeg dus mooi in januari te horen dat ik mn spullen kon pakken. De staleigenaren kwamen met allemaal onzondingen naar voren. Ik zou mensen opstoken, ruimde mn zooi niet op, liet altijd mestkarren staan (1 keer gebeurd en toen was ik nog weg met mn fjord, moest dus nog terugkomen) en ik was te close met iemand. Blijkbaar denken ze dat we lesbisch zijn. Ondanks al mn verdedigingen kon ik gaan. Gelukkig was ik al bezig met zoeken naar andere stalling en was ik aan het solliciteren. Een van mn sollicitaties is er doorheen gekomen en ik zit nu heerlijk aan de Veluwe, nog eventjes en mn paarden komen hierheen.
Ik laat niet over me heen lopen op mn nieuwe stal, ik kom voor mijn paarden en mezelf op en bemoei me zo min mogelijk met de andere.

Mn stalgenoten (op de 'oude' locatie) zeggen iedere keer: als je een probleem met iemand heb moet je naar die persoon zelf gaan. En wat doen al die achterbakse wijven?! Precies, ze stappen NOOIT naar de persoon in kwestie. Het is ook zo verschrikkelijk gezellig, iedereen vermijd elkaar, niemand zegt wat tegen de ander, als je je paard doet probeer je zo snel mogelijk te zijn zodat je niet in het gezelschap van de ander hoeft te vertoeven.
Nee het ligt allemaal aan mij. Yeah right, de sfeer was door iemand anders verpest, ik kreeg er alleen de schuld van.

Ik zing mn 1 1/2 week nog uit en dan is het byebye, zwaaizwaai Doei, doei

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:17

lindake schreef:
roxxxiejjj: Amai wat je daar allemaal beschrijft in jou stal vind ik toch te ver gaan. Ik hoop van harte dat ik nooit in zo'n stal terecht kom... En als ik in zo'n stal kom ben ik direkt weg.

ze weten nu bij mij al dat ze het niet meer hoeven te flikken:). Ik was als 11jarige daar gekomen. En nogal stil en beleefd zei altijd netjes u en mevrouw enzo. Totdta ik eens iemand tegen kwam die begon keihard te lachen en zei oo kijk het bestaat nog! Ze kunnen nog normaal doen tegenwoordig. Sindsdien noem i kze of gewoon bij de nam of je:). Ze kunnen het krijgen zoals ze het hebben willen. En ze hebben een tijdje steeds de onderste haak eraf gehaald bij mijn stal ben naar die mensen toe gegaan heb er wat van gezegd heb ook de nodige ruzie gehad. Maar ze laten mij en mijn paard nu met rust:). Ik pik veel maar niet alles. En dan kan ik als de druppel de emmerr doet overlopen echt uit mijn slofschieten.Lachen Maar dat doen ze zelf!:) En het is bij ons ook zo hoe groter je mond hoe meer je mag:). Dus hoe wordt iedereen dan?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:59

Mocht je mijn visie willen weten, daar komt hij:
Ikzelf heb persoonlijk een grote hekel aan mensen die tussen de 1 of 3 jaar een ander paard aanschaffen en een paard dus afdanken. Daar roddel ik over Ja. Ik haat zulke mensen! Zoals je met dieren gaat ben je ook met mensen, maar dat ik mijn visie.
En ik roddel altijd over mijn ex die samen met zijn lieffie endurance rijdt Ja Vooral om de fotos moet ik lachen....had nooit mij ex in paardrijbroek verwacht...... Tong uitsteken Vindt ze samen een belachelijk stel Lips are sealed
Wat er over mij te roddelen is:
Ik heb het goedkoopste hoofdstel, een 2de hands goedkoop zadel en goedkope rijbroeken en nee ik laat mijn paard niet scheren maar in wintervacht lopen. Kom ik bij de manege aan en moet je ze dan eens zien kijken....tsssssssssssss.....En ze zeggen vast dat ik voor geen meter kan rijden. Maar dat is ook zo Haha!
Mijn paardje kostte 1900 euro, kan geen dressuur en is een draver die niet kan galoperen.
Maar weet je...........ik heb nog nooit zoveel plezier in een hobby gehad! (zie onderschrift Haha! )
En voor de rest kennen ze me niet Knipoog Gelukkig OK dan!
Dus wat ze ook zeggen........je bent zelf ook een mens en roddelen is volgens mij menselijk Knipoog Ik zou dr niet van wakker liggen!

Groetjessssssss

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 02:47

nee maar zoezi ik denk dat het anders is als de stal eigenaar je beschuldigd van iets wat niet waar is omdat ander dat zeggen, vervolgens word je niet meer aan gekeken, valen er hele grote stilte's als je voor bij loopt of per ongeluk de kantine in komt terwijl ze je niet hadden verwacht,

en natuurlijk zeg je wel eens iets oer iemand, wat misschien niet heel aardig is. denk dat iedereeen daar zich wel eens schuldig aan maakt, ik ook hoor, maar over het algemeen doe ik er zelf zo min mogelijk aan mee.

mar in mijn geval lag ik er wel wakker van en ging ik niet meer graag naar stal. Ook ik rij maar gewoon, niet de sterren van de hemel, eens in de zoveel tijd rij ik eens een wedstrijd, tja en ook aan mij word wel eens gevraagd wat ik km doen, of ik niet beter in het circus kan gaan rijden. ach en weet je dat boeit me nou toch helemaal niet, over zo iets denk ik inderdaad l.u.l maar lekker over me dat is beter dan dat je van me vreet.

Helaas is het moeilijk voor een buiten staander precies te oordelen, wat er nou bij ons aan de hand was, verder wil ik er ook niet over roddelen hihi het is klaar, en ik weet dat er mensen zijn die blij zij dat ik weg ben, maar gewoon het gegeven dat er met mij nog 5 weg zijn gegaan geeft mij wel het gevoel dat het niet aan mij lag.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 07:59

Maar zulke mensen die dat doen, daar wil je toch ook niet mee omgaan?
Geloof mij maar, als ze zo over jou denken, en je hebt echt niets gedaan dan komen ze zichzelf nog wel eens tegen.

Bij mij kom je over als iemand die oke is hoor OK dan!

___Kelly___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:27

Ik denk dat je jezelf af moet vragen welke waarde de mening heeft van diegene die over jou roddelt. Sommige mensen bijvoorbeeld kletsen altijd uit hun nek en als zij wat over mij zeggen trek ik me daar vrij weinig van aan.
Ik zou me concentreren op de mensen die het het beste met je voor hebben en opbouwende kritiek geven. Daar kan je dan ook weer wat mee en daar leer je van. Daar heb je veel meer aan en jezelf te vermoeien met elk wissewasje wat sommige mensen (uit jaloezie, verveling of wat dan ook) verzinnen.

Love_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:40

Ik zou het gewoon negeren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:12

Twister, ik had het niet over jouw bericht maar over wat andere reacties. Fijn dat het je nu beter bevalt.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 20:26

Lielle schreef:
Twister, ik had het niet over jouw bericht maar over wat andere reacties. Fijn dat het je nu beter bevalt.

nee ik voelde me ook niet persoonlijk aan gesproken, en ik doel ook op sommige reacties die hier staan, alleen ik geloof dat ik het niet helemaal goed heb verwoord en dat is ook een beetje een probleem met schrijf taal. ach het is goed zo, hihi ik zie wel dat ik nog al eens te snel type en dat er letters weg zijn.

Ylona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:59

ik denk dat er op elke stal wel word geroddeld en leugens worden verteld.
wat ik doe is soms gewoon een beetje luisteren wat er gaande is, en er niet te veel over inzitten als je toch weet dat het niet waar is.
als het echt een erge leugen is moet je gewoon uitvinden van wie die leugens komen en zelf op diegene afstappen. (als je het durft)
ik zou zowieso je paard niet verplaatsen, je laat je dan eigenlijk alleen kennen.
als je geen zin heb in geroddel kom dan gewoon voor je paard en laat inderdaad de rest lekker roddelen!

groetjes

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:23

vandaag werd ik ineens aangesproken voor een praatje door degene die als eerste gemene dingen over me liep te roepen.
ik was erg verbaasd,maar heb gewoon beleefd terug gepraat.

soms snap ik t allemaal niet meer

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:39

Snoevie schreef:
vandaag werd ik ineens aangesproken voor een praatje door degene die als eerste gemene dingen over me liep te roepen.
ik was erg verbaasd,maar heb gewoon beleefd terug gepraat.

soms snap ik t allemaal niet meer

Je weet het niet heh, mensen KUNNEN natuurlijk veranderen...zat dit topic es te lezen en eerlijk is eerlijk maar ik denk dat op de stal waar ik nu sta nihil geroddeld wordt...er wordt wel eens iets gezegd maar dat is vaak meer vragend of opmerkend. En dat voor een stal met 11 vrouwen (en één man). Het kan dus zowaar wel! Grappige is dat ik daar nu dan toch weg ga....andere stal, daar kunnen de paarden de hele dag naar buiten en dat is in de Randstad eigenlijk bijzonder cool! Daar kan de huidige stal gewoon niet tegenop. Lachen