paard verveeld zich in stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Larissa0304

Re: paard verveeld zich in stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 16:52

Bedankt voor al jullie reacties.

We hebben een stuk naast de bak afgezet waar het paard lekker los kan. het is een soort paddock maar er staat nog gras op dat weggegeten moet worden (nu een week is dat zo en is al aardig kaal) het paardje staat dus zovaak als kan daar lekker los. verder is het ook een beetje lastig, want dan zeggen we bijv. koop iets voor in de stal.. maar het duurt allemaal zo lang bij haar..

ik heb geprobeerd wat ik kon en nu ga ik me lekker bezig houden met me eigen knollie.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:28

Je hebt je best gedaan, fijn dat het paardje nu meer buiten komt.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:44

Zoveel mogelijk naar buiten is inderdaad de allerbeste oplossing!

x_Liiv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:16

Het is fijn dat je paard nu vaker buiten komt! Ik denk dat je je paard daarmee gewoon het gelukkigst maakt.

x_Liiv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:15

Laat hem vaak(of vaker) naar buiten, en zet hem dan gezellig met andere(jonge)paarden!
En als hij dan op stal staat, kun je daar ook nog bijvoorbeeld een knaagblok ophangen! goed voor zijn tanden en hij verveelt zich minder, je kan ook een bal of een ander speeltje in de stal hangen!

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:50

super dat je zo je best doet voor dat diertje.. mochten er nog eens problemen voor doen in stal ed. Stel dan eens voor om misschien een groepsstalling te denken?! Een grotere box met een kleine shet/schaap erbij doet vaak ook wonderen!
Groot gelijk dat je nu lekker aan je eigen paardje gaat denken!

Stanneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:13

weet je, een geitje is vaak de ideale speelkameraad voor een paard!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:27

Stanneman schreef:
weet je, een geitje is vaak de ideale speelkameraad voor een paard!

En als dat niet gaat zit je met een geit opgeschept.
Vind dat daar vaak veel ste makkelijk over gedacht word.
Een geit kan staart en manen opvreten,ze kunnen ook vijanden worden en het zijn geen soortgenoten (''taal probleem'')
voor sommige is het wel'n redelijke oplossing maar ook vaak genoeg gaat het mis of word het niks

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:29

Charlottte schreef:
nou 24/7 vind ik ook wat overdreven hoor, onze paarden komen de hele dag buiten en hebben niets te klagen; natuurlijk is he fijn als paarden alleen maar buiten willen, maar on ze paarde staan 's avonds voor de poort of ze niet naar binnen mogen Knipoog

Waarom is 24/7 overdreven als je weet dat paarden van nature tientallen km's op een dag afleggen?
Hoe meer beweging hoe beter.

Dat ze s'avonds naar binnen willen is een gewoonte geworden waar de eigenaar iedere keer aan toegeeft.

Reedjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:43

Fijn dat het paardje weer buiten kan lopen Lachen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:08

Lekker ieder zijn mening respecteren lijkt me ook wel wat. Niet iedereen hoeft het eens te zijn op welke manier paarden gehouden worden. Ik ga er vanuit dat het grootste deel van de paardenhouders in ieder geval het beste voor heeft met zijn paard. Niet ieder paard en niet ieder mens is gelijk met zijn of haar wensen en behoeften. Probeer een ander niet telkens je mening of jouw manier van houden op te dringen, dat hoeft namelijk niet voor ieder dier en mens het beste te zijn. Lachen

Fijn dat het dier lekker naar buiten kan, maar probeer idd niet teveel zorg op je te nemen, uiteindelijk is het haar pakkie an Knipoog

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:03

Melanie2 schreef:
Een paardenbal in de stal ophangen. Komt het paard wel veel buiten? Zijn er andere maatjes in de buurt?

mijn paard doet niets met dat ding. :} miss. een liksteen? Tong uitsteken

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:29

Ik vind allerlei speeltjes in de stal geen oplossing want dar neem je de oorzaak niet mee weg. Paard dus zoveel mogelijk naar buiten met soortgenoten!

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:13

Bij mijn vzp hangt een spiegel in de stal Clown
Daar staat ze altijd naar te koekeloeren. Lachen
@ Rani007: Soms moet iemand gewoon werken, of naar school. En als het dan winter is en ze de wei niet op mogen, dan moeten ze af en toe maar wat langer op stal staan.. Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:40

charloet schreef:
@ Rani007: Soms moet iemand gewoon werken, of naar school. En als het dan winter is en ze de wei niet op mogen, dan moeten ze af en toe maar wat langer op stal staan.. Knipoog

Wat maakt het uit, toch!
Dat zo'n paard zich daar de pleuris verveeld.
Sluit jezelf eens een hele dag op de wc op en dan wordt je twee keer per dag wat eten gebracht.
Je mag dan ook 1 uurtje uit de wc, wat heb je het toch goed.

Sunny1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:33

Vind dat paarden gewoon lekker de wei op moeten, of ze nou jong of oud zijn. Daar zijn ze paard voor toch....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:35

charloet schreef:

Goh, wat ben ik blij voor mijn paard dat hij altijd heerlijk buiten staat. Waar ik ook ben, hij kan genieten van zijn leven als paard in de kudde. Ja
Bewuste keuze geweest van mij en ik weet dat mijn paard me daar heel erg dankbaar voor is. Haha!

SilverMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:08

Lekker buiten zetten met andere (jonge) dieren. In de stal idd een Horseball, Voerbox, een hooinet waar hij lekker aan kan plukken. Als ze hem s'ochtends zelf niet buiten kan zetten, moet ze kijken of bijv. de eigenaar van de grond dat kan doen. Als je echt geen andere paarden/pony's bij hem kan zetten, is een geitje of schaapje ook wel een oplossing, maar het is natuurlijk wel minder leuk dan een paardenvriendje. Schapen in een paardenwei, of in de wei voordat het paard erin gaat is trouwens nog goed ook. Als het schaap graast dood het meteen bacteriën waar het paard minder goed tegen kan. Pas wel goed op als je het paard evt. bij een ezel zet, die kunnen wormen bij zich dragen waar ze zelf nix van hebben, maar waar het paard ziek van wordt!
Ik hoop voor het paardje dta er vlug wat voor hem gevonden wordt! Succes Haha!

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:20

Misschien een jollybal kopen waarmee hij kan spelen:D Of zijn hooi ophangen in een ruif zodat hij er wat langer over doet.