Paard in zen oren bijten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:11

Kais"]
[quote="Irishje schreef:
geef hem een ram op zijn neus.
verschillende pony's heeft dit geholpen ze zijn net als die van jou hardleers en na een ram op hun neus hoef je alleen nog maar boos te kijken e halen het niet meer in hun hoofd.

Worden ze dan niet kopschuw als je dat iedere keer doet?
[/quote]

Als je in 1 keer gelijk een ECHTE ram geeft, halen ze het zeker niet meer in hun hoofd. Als je hem in een keer een harde ram geeft, dan wordt hij niet kopschuw. Dat worden ze als je elke keer een kleine tik geeft, en dreigt met je handen.

On-topic:
Tja, dan moet je hem tóch harder aanpakken, kennelijk werkt een 'harde' trap niet. Dan nog maar eens wat harder, laat hem maar eens merken dat jij de baas bent!
Anders is het niet verstandig om een hengst te houden, als je niet boven hem staat heb je helemaal niets te vertellen (overigens wel met elk paard natuurlijk, maar hengsten zijn nou eenmaal ietsje brutaler over het algemeen..)

En nu moet hij eens even weten dat JIJ de baas bent en niet andersom, want hij is gewoon hardstikke brutaal, en dat moet je niet pikken... En dat heb je zo te zien dus wel te vaak gedaan Scheve mond

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 11:20

Nou ik pak hem altijd aan, maar hij haalt het gewoon constant weer in zijn kop om het weer te doen
Shetlander zijn eenmaal koppig en hengsten helemaal.
Dit soort hengsten zitten erook tussen
En oke ik mag het niet accepteren en dat weet hij dondersgoed, maar toch probeert hij het altijd.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:21

parouscha schreef:
Nou ik pak hem altijd aan, maar hij haalt het gewoon constant weer in zijn kop om het weer te doen
Shetlander zijn eenmaal koppig en hengsten helemaal.
Dit soort hengsten zitten erook tussen
En oke ik mag het niet accepteren en dat weet hij dondersgoed, maar toch probeert hij het altijd.

Dan pak je hem toch niet goed genoeg aan...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 11:28

Net wat little roosie zegt: dan moet ik hem inelkaar schoppen is dat de manier om met paarden om te gaan Verward

Eliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 12:19

Geef je hengst een hengst op z'n reet, of op z'm wang. Als je het flink hard doet, hoeft het maar een paar keer en doet hij het niet meer. Onder de buik is ook niet altijd prettig. Toen mijn pony ooit eens naar MIJN geschopt heeft, ik was toen hoeven aan het uitkrappen, heb ik met het puntje van de hoevekrabber haar een mep op haar reet gegeven. Nou, ze deed het NOOIT meer. Dus hoevenkrabbers werken ook, is ook een tip... En je moet niet denken dat sommige dingen dierenmishandeling is, want het is opvoeding Haha! Haha. Nee joh. Maar de pijngrens ligt toch heel anders, en een klap waar ze veeel vet hebben zitten, voelen ze toch bijna niet. . Maar het is ook zijn leeftijd, hoor!!! Ow... ik zit te denken... Je kan natuurlijk ook altijd een zweepje bij de hand hebbe! Overal waar je heen gaat MET Oscar, neem je je zweepje mee. En als ie dan iets doet, krijgt ie een tik. Je moet gewoon alles proberen wat er in je hoofd komt, en er zal vast wel IETS tussen zitten wat werkt, toch???

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 12:23

ja een zweepje heb ik dus net ook als tip gekregen van een hengstenhouder.
Dat werkte gisteren best goed

En eliesje geef je hengst een hengst op zen reet *LOL*
haha
Maare ik begrijp wat je bedoelt.

Iig bedankt voor de tips

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 13:01

parouscha, ik begrijp je niet helemaal, je zei dat je vader hem een flinke klap had gegeven en de rest van de tijd was het hengstje braaf

dat wil dus zeggen, dat een flinke rake klap wel werkt!

dan doe jij het dus toch niet helemaal goed!

en je moet hem dus nbiet 10x voor jouw idee hard slaan, maar 1x zo hard dat ie het nooit meer doet
blijf je hem slaan, ja dan wordt ie uiteindelijk of nog vervelender, of kopschuw oid.

je zei ook dat ie tussen de merries staat, want dat er ,met het poetsen een merrie aan zn kont zat, ook al zijn het shetjes, pas daar goed mee op, want een hengst en een merrie bij elkaar in de buurt, en dan ook nog eens een hengst waar jij niets over te vertellen hebt, kan gevaarlijke situaties opleveren!

neem je vader eens wat vaker mee, en kijk hoe je vader met hem omgaat, let ook op de houding van je vader, als jij hem slaat, kom je blijkbaar, ook door je lichaamshouding, niet serieus over. je vader blijkbaar wel, dus ga er eens wat vaker met je vader mee naar toe, want als je hem nu niet snel de baas bent wordt het alleen maar lastiger, hij weet nu immers dat hij niet naar jou hoeft te luisteren!

je moet niet proberen om sterker te zijn dan je hengstje of hem steeds 'hard' te slaan, maar zet hem 1x goed op zijn plek, dan is het ook meteen afgelopen met die onzin!want als dit zo door gaat wordt het alleen maar erger

tip van mn instucteur als ik mn paard aan moet pakken, sla hem, en dan niet hard, nee sla hem alsof je hem doormidden/kapot wil slaan(dat was toen ie steeds steigerde als ik erop zat)

dus denk niet dat je hem nu al hard genoeg slaat, blijkbaar dus niet!

als hij bijt, moet je hem wel zo ongelofelijk hard slaan, 1x, en daarna doen of er niets is gebeurd, en dus niet boos oid blijven, amar weer rustig verder gaan met poetsen.

succes

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 13:04

Renske20 schreef:
parouscha, ik begrijp je niet helemaal, je zei dat je vader hem een flinke klap had gegeven en de rest van de tijd was het hengstje braaf

dat wil dus zeggen, dat een flinke rake klap wel werkt!

dan doe jij het dus toch niet helemaal goed!

en je moet hem dus nbiet 10x voor jouw idee hard slaan, maar 1x zo hard dat ie het nooit meer doet
blijf je hem slaan, ja dan wordt ie uiteindelijk of nog vervelender, of kopschuw oid.

je zei ook dat ie tussen de merries staat, want dat er ,met het poetsen een merrie aan zn kont zat, ook al zijn het shetjes, pas daar goed mee op, want een hengst en een merrie bij elkaar in de buurt, en dan ook nog eens een hengst waar jij niets over te vertellen hebt, kan gevaarlijke situaties opleveren!

neem je vader eens wat vaker mee, en kijk hoe je vader met hem omgaat, let ook op de houding van je vader, als jij hem slaat, kom je blijkbaar, ook door je lichaamshouding, niet serieus over. je vader blijkbaar wel, dus ga er eens wat vaker met je vader mee naar toe, want als je hem nu niet snel de baas bent wordt het alleen maar lastiger, hij weet nu immers dat hij niet naar jou hoeft te luisteren!

je moet niet proberen om sterker te zijn dan je hengstje of hem steeds 'hard' te slaan, maar zet hem 1x goed op zijn plek, dan is het ook meteen afgelopen met die onzin!want als dit zo door gaat wordt het alleen maar erger

tip van mn instucteur als ik mn paard aan moet pakken, sla hem, en dan niet hard, nee sla hem alsof je hem doormidden/kapot wil slaan(dat was toen ie steeds steigerde als ik erop zat)

dus denk niet dat je hem nu al hard genoeg slaat, blijkbaar dus niet!

als hij bijt, moet je hem wel zo ongelofelijk hard slaan, 1x, en daarna doen of er niets is gebeurd, en dus niet boos oid blijven, amar weer rustig verder gaan met poetsen.

succes

Dit probeer ik dus ook duidelijk te maken, als haar vader hem wel onder controle heeft.. Dan is hij dus consequenter, en heeft hij een flinkere klap gegeven!
1 Superharde mep is beter als 10 kleinere, die niets helpen!

Sassje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 14:08

ik ga met nina en renske mee.

als je slaat denk dan bv aan iemand die je het bloed onder je nagels vandaan haalt....denk dan niet aan je hengstje maak je zelf boos zodat je maar 1x knoerthard hoeft te slaan in plaats van 10x zachte.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 16:09

Soms dan sla ik hem zo hard, dat ik mijn hand helemaal voel tintelen.
Ik moet dus nu een zweep meenemen, hiermee kan ik hem goed slaan.
Mijn vader gaat iedere dag mee, maar daar luistert hij wel naar, maar ook niet altijd....
Zie mijn vader kan het niet zoveel schelen wat hij doet als hij hem vast heeft, Oscar weet wel dat hij hem toch niet los laat.
Dus hij kan alles proberen, ik laat hem ook nooit los, maar toch probeert hij het wel eens Haha!
Monstertje, maar vandaag heb ik dus de zweep meegenomen, en was hij super braaf.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 16:32

parouscha schreef:
Soms dan sla ik hem zo hard, dat ik mijn hand helemaal voel tintelen.
.

Je hebt slaan en slaan,jij slaat niet "juist" als je hand pijn doet.
Als je bijvoorbeeld met je platte hand een knoei-harde mep geeft op z'n hals maakt dat absoluut geen indruk bij de pony maar heb jij je hand wel flink bezeerd. Ik denk dat je inderdaad toch echt eens strenger moet gaan optreden. Jij bent verdomme toch baas? Knipoog

Ik zou me er maar echt eens druk in beginnen maken anders gaat het enkel van kwaad naar erger gaan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 16:34

Ik vraag me af of de combinatie van jou met een hengst uberhaupt wel werkt?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 16:42

Sjuimpje schreef:

Ik denk dat dat ook best wel eens het fundament van al deze problemen kan zijn...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 18:17

Sjuimpje schreef:

nou ik red me prima met men hengst daar niet van.
Maar ik vroeg me gewoon zo eens af, wie ook zo'n probleempje had, en of er dan ook iets aan te doen is Haha!
Moet zeggen dat als ik de zweep erbij heb dat hij super braaf is.
Vandaag heb ik het zonder gedaan deed hij het ook erg nettjes.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:19

parouscha"]
[quote="Sjuimpje schreef:

nou ik red me prima met men hengst daar niet van.
Maar ik vroeg me gewoon zo eens af, wie ook zo'n probleempje had, en of er dan ook iets aan te doen is Haha!
Moet zeggen dat als ik de zweep erbij heb dat hij super braaf is.
Vandaag heb ik het zonder gedaan deed hij het ook erg nettjes.
[/quote]

fijn dat het dan nu zo goed gaat. Houden zo hé! Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 18:25

ik hoop het idd.

Haha

Iig heel erg bedankt voor al jullie tips

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:42

Ja veel succes , en zorg ervoor dat het zo blijft , wel zo fijn ! Lachen

Moet trouwens zeggen dat ik het heel goed van je vind hoe vriendelijk je blijft in dit topic , goed hoor !! Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 19:45

ja ik weet het, vreet men nagels erbijna af, maar wil toch een beetje rééél blijven.

btw: heb de hengstenketting gebruikt die werkte ook erg goed Lachen