Voor je paard: Leuke/ intressante/ geestelijke bezigheden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Re: Voor je paard: Leuke/ intressante/ geestelijke bezigheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:13

Volgensmij vinden paarden zo'n beetje alles wat met eten te maken heeft wel leuk. Als ze er moeite voor moeten doen om daar bij te kunnen is het een goeie geestelijke stimulans. Vork

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:26

Ik heb de colafles daarnet uitgeprobeerd op mijn favoriete manegepaard, zn reactie was best grappig Lachen In het begin had hij erg gwn schrik van, stond hevig te snuiven en te kijken: "wat is dat nu??" Dan stilletjes eens gaan kijken als ik er wat voer had uitgedaan om hem te lokken, maar hij vertrouwde het zaakje niet zo. We waren toen even in de kantine gaan zitten om hem door het raam in de gaten te houden, hij keek 1x achterom (met echt heel vooruitgestoken oren Tong uitsteken ) en besloot dan het maar eens te proberen! Hij heeft dus best even met de fles staan spelen, maar kreeg er niet echt voer uit... het kantelprincipe snapte hij precies nog niet Lachen Maar hij was er toch wel even mee bezig, ga volgende week eens een ander ideetje van hier proberen!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 23:34

Blesje_Love schreef:
Met bix, die konden er niet allemaal doorheen Pling

Was de fles wel goed droog?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:34

Is zo'n fles niet gevaarlijk als ze' m kapot bijten en dus stukken plastic loskomen?

Want dat lukt een paard nl zeker, bij ons op stal is zo'n grote wegpion ook al stukgebeten. Niet voor niks wordt er speciaal paardbestendig speelgoed gemaakt, het gebruik van een plastic fles vind ik persoonlijk veel te gevaarlijk ....

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:06

Ik heb zowel een Jollybal, Lick-it als een himalaya blok gehad voor mijn paard. Ze liet alles links liggen (of hangen Clown )

Bij ons op stal hebben ze ook zo'n mega bal die je in de bak kunt leggen. Ik heb hem nog niet gebruikt, ben benieuwd wat mijn paard er van vind Haha!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:08

Leuke dingen, even onthouden Ja

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:10

Een opgehangen fles is vrij moeilijk stuk te bijten, is vrij glad, en dan nog omhoog gehangen aan een touwtje, ze moeten toch al heel erg hun best doen om daar echt een stuk uit te bijten denk ik.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 13:30

Solleke_Noah schreef:
Een opgehangen fles is vrij moeilijk stuk te bijten, is vrij glad, en dan nog omhoog gehangen aan een touwtje, ze moeten toch al heel erg hun best doen om daar echt een stuk uit te bijten denk ik.

Ja dat valt ontzettend mee hoor Ja.. De paarden die dat op de vorige stal hadden hebben er zover ik weet nooit 1 kapot gekregen en geloof me er zaten echt slopers tussen Huilen van het lachen
Als je hem ook hoog genoeg hangt en touw strak genoeg geknoopt om de hals krijgen ze hem er ook bijna niet vanaf Ja

Verder nog mensen met crea ideetjes Haha!

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:35

Maysie schreef:
Blesje_Love schreef:
Met bix, die konden er niet allemaal doorheen Pling

Was de fles wel goed droog?

Ja

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:30

Hier even een *!!! Ga die colafles zekers eens proberen!
Als ik het goed begrepen heb, vul je die dus gedeeltelijk, dop eraf, touw rond de hals en zo ophangen in de stal? Tegen de muur? Wat voor hoogte?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 00:58

Jaan81 schreef:
Hier even een *!!! Ga die colafles zekers eens proberen!
Als ik het goed begrepen heb, vul je die dus gedeeltelijk, dop eraf, touw rond de hals en zo ophangen in de stal? Tegen de muur? Wat voor hoogte?

Wij vulden hem wel voor driekwart. verder klopt het wij hingen hem wel aan het tralie werk. Verder qua hoogte moet je even zien hangt van paard ad maar hij moet hem nog wel wat om kunnen wippen Tong uitsteken anders is de lol er gauw af Clown

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 16:59

Verder nog iemand.. Die van mij krijgt vandaag voor het eerst zijn snack a ball hopelijk valt het in de smaak bij meneer Huilen van het lachen

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:20

Ik heb ook een nieuw soort rolding met voer erin. Hij is gewoon van plastic met 2 gaten, maar omdat hij rechthoekige kanten heeft, kost het meer moeite het eruit te krijgen Knipoog
ze vindt het helemaal leuk! Haha!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:30

Heeft iemand een foto van de colafles? Ik wil dat ook wel eens proberen maar om eerlijk te zijn ben ik er nog steeds niet overuit hoe jullie dat vastmaken en waar?
Dus als iemand een foto kan regelen dan ben ik heel dankbaar Bloos

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:09

Mijn vader heeft voor mijn pony zo'n voerbal gemaakt. Het idee is eigenlijk heel simpel. Het is gewoon zo'n grijze rioleringsbuis met aan beide zijkanten een houten plankje. Eén van die plankjes kan draaien zodat je door die zijkant de brokken naar binnen kan gieten. In de buis zitten 3 gaatjes (je moet even uitkienen hoe groot die moeten zijn tov de brokken die je er in stopt) en als de buis heen en weer gerold wordt vallen de brokken er uit. Kost geen drol en mijn pony vindt het hartstikke leuk. Hij kende alleen op een gegeven moment het spelletje wel en had zijn kwart schep brokken er binnen een kwartier uit Clown

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:14

runningkawa schreef:
eeeuhhh...een weide met paard?

Dat is ook de beste manier om een paard te laten spelen, mijn 2 ijslanderruinen vinden het geweldig om met elkaar te spelen.
Ons shettemerrie speelt met geen enkele andere pony, krabbelen wel hoor.
Maar mijn vorige merrie speelde ook graag met een pion.

Voor het rijden met de kids hebben we zo'n grote sportbal om mee te voetballen, echter nog niet geprobeerd Knipoog

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 00:08

aisie schreef:
Heeft iemand een foto van de colafles? Ik wil dat ook wel eens proberen maar om eerlijk te zijn ben ik er nog steeds niet overuit hoe jullie dat vastmaken en waar?

Ik zal er even 1 voor je maken .. Ja Kan even duren maar je krijgt um Knipoog

@ rommie oeh dat is ook een handig idee Ja Ja nu heeft hij het spelletje door Huilen van het lachen
Heb je ook toevallig een foto ervan Lachen?

@ Auk: Ja weide gang is ook heel belangrijk Ja

Die van mij heeft vandaag vor het eerst de snack a ball voor zijn neus gekregen en het was na 10 minuten helemaal succes.. De bal heeft alle hoeken van de box gezien Huilen van het lachen.. ROFL

Later heeft hij ook nog een hooinet gevuld met stro gekregen met daarin allemaal verstopte worteltjes Haha! Dat was ook een goed succes ! Haha!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:20

Maysie schreef:
@ rommie oeh dat is ook een handig idee Ja Ja nu heeft hij het spelletje door Huilen van het lachen
Heb je ook toevallig een foto ervan Lachen?

Als ik het niet vergeet maak ik die morgen, als ik het wel vergeet moet je me even helpen herinneren dat ik het volgend weekend doe Clown

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 00:21

Ja is goed Haha!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:00

Maysie schreef:
aisie schreef:

Ik zal er even 1 voor je maken .. Ja Kan even duren maar je krijgt um Knipoog

Alvast bedankt! Haha!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:17

Hey ik ben ook op zoek naar zo'n grote voetbal voor de paardjes. Weet iemand waar ik die kan kopen?
alvast badankt!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:12

Maysie schreef:
hihi jij wil speeltjes voor de gevorderen maken hoor ik al Huilen van het lachen..

Nou kan ik je vertellen dat ze toch lang bezg zijn hoor met zo'n fles des te leger dat ding raakt..

Hooi in een pion is ook altijd een succes bij die van mij..

Die van mij vind emmertjes ook altijd heel leuk .. Hij kon eraltijd de hele bak mee rondsjouwen.. Ja

Dat van die emmer doet een van ons ook Tong uitsteken
Alleen dan het liefst alsie vol water zit Verward Altijd al gedacht dattie knetter is Lachen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:17

Ik had nog een vraagje over die wilgentakken: is dat van een treurwilg of een knotwilg of maakt dat niet zoveel uit? En als het van een treurwilg mag=>moeten het dan echt dikke takken zijn, of zijn van die lange "slierten" met blaadjes aan goed? Of beter zonder blaadjes? En zoiets mag in zn geheel opgegeten worden of niet? (zoveel vragen Haha! )

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 23:09

Ook hiervandaan die vragen die Solleke_Noah vroeg Blond

@ Zeeuwtje: Ik heb op een paar pagina's terug een link neergezet waar van een winkel waar je die echt grote paardenvoetballen kan kopen . Ja

Ik kwam vandaag op stal (had gistern bal in box laten liggen) Ik gluur even de box in en zie de bal en denk: "Huh zo groot was dat gat toch niet waar de brokjes doorheen moesten Verward " Na even beter te kijken @#$%^&* dat slimme ding heeft gewoon de dop eraf gehaald Huilen van het lachen ROFL maar ja die dop is nu zoek in het zaagsel Huilen van het lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:20

Clown Nagelbijten / Gniffelen uitgekookt!
Die van mij heeft de pinnen om het hek mee vast te maken eruit getrokken en die zijn dus zoek.... Heeeeeeeeeel veel touw om het hek gebonden (gevlochten strotouw) met een knoop die hij niet los krijgt Tong uitsteken en voor de zekerheid nog maar een extra touw met een ander soort knoop Nagelbijten / Gniffelen