Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kasparonda schreef:sorry hoor als ik ook mijn mening geef

MarcoBorsato schreef:kasparonda schreef:sorry hoor als ik ook mijn mening geef
Ik denk niet zozeer dat het om je mening is, maar hoe je die geeft.
Ik vind mijn ventje nou eenmaal mooier als z'n manen en sokken en staart geknipt zijn. Maar ik zie niet in hoe dit relevant is voor deze discussie
Charlottte schreef:kom kom mensen overdrijf niet zo; als je het er niet mee eens bent oke; maar om nou te zeggen je denkt niet aan je paard vind ik wat overdreven.
het is nier zoals vroeger allemaal; dus hebben ze het ook minder nodig; neemt niet weg dat het voor een paard handiger zal zijn als hij ze wel heeft, maar niet noodzakelijk
VeerenAshley schreef:Charlottte schreef:kom kom mensen overdrijf niet zo; als je het er niet mee eens bent oke; maar om nou te zeggen je denkt niet aan je paard vind ik wat overdreven.
het is nier zoals vroeger allemaal; dus hebben ze het ook minder nodig; neemt niet weg dat het voor een paard handiger zal zijn als hij ze wel heeft, maar niet noodzakelijk
Maar op wat voor manier denk je dan aan het welzijn van het paard als je z'n tastharen wegknipt? Tuurlijk, niemand hier zal willen beweren dat alle mensen die de tastharen van hun paard afknippen helemaal nooit aan hun paard denken, maar op dit gebied van toilettering denken ze er gewoon niet aan. Simpel!
En nee, ze zijn gelukkig niet zo noodzakelijk dat paarden zonder tasharen niet meer kunnen functioneren (want dan had natuurlijk niemand ze weggehaald), maar om nu te zeggen dat een paard ze minder nodig heeft dan vroeger? Hoe zo dan? Er staan toch nog steeds overal 'obstakels' die 'bevoeld' moeten worden?

Charlottte schreef:nou:P vroeger leefden paarden in de natuur; moesten ze voelen of iets eetbaar was; enzenz.
Nu leven paarden op een wie die word onderhouden; in een schone stal waar niets uitsteekt.
Het zal voor een paard fijner zijn om ze te hebben; maar het is niet zo erg als ze ze niet hebben zoals vele hier wel denken
Laurens1987 schreef:Charlottte schreef:nou:P vroeger leefden paarden in de natuur; moesten ze voelen of iets eetbaar was; enzenz.
Nu leven paarden op een wie die word onderhouden; in een schone stal waar niets uitsteekt.
Het zal voor een paard fijner zijn om ze te hebben; maar het is niet zo erg als ze ze niet hebben zoals vele hier wel denken
Ik snap je derde zin wel, maar wel na 3maal te lezen, dus lees eerst je bericht eens na voor je het plaatst.
Bovendien klopt het niet helemaal wat je zegt, ik heb veel paarden gekend die gelukkig niet de hele dag in een stal hoefden te staan, maar op een mooie weide mochten rondlopen met bomen, beekjes e.d. Ook waren de stallen niet zo tot in de hoekjes afgestompt en geperfectionneerd. En zoals je zegt dat een paard het fijner zou vinden om tastharen te hebben, waarom zou je ze dan nóg afknippen? En denk je dat paarden nu niet meer voelen of iets niet meer eetbaar is of in het donker niet meer zoeken naar een veilig plekje?
Ninx schreef:Kunnen jullie mij misschien het adres geven waar jullie die paarden vandaan halen die kunnen praten?
Ik vind het wel zo makkelijk wanneer het paard zegt: "ik heb er geen last van hoor, knip maar af die zooi"
Jullie halen ze zeker bij diezelfde handelaar die ook fijne arabiertjes verkoopt voor mensen boven de 100 kilo, en die ook zelf kunnen zeggen dat ze er helemaaaaaaal geen last van hebben?
Kom maar op met dat adres; het lijkt mij erg makkelijk... zo'n pratend paard.
Paintlinger schreef:Ik doe het ook 1 x in de zoveel tijd, mijn paarden vinden het heerlijk al ik met de scheermachine langs hun neusjes ga.
Ik heb nog nooit gemerkt of iets gezien waardoor ik zou kunnen denken dat ze er last van hebben.