meest gemaakt fout tijdens het verzorgen van je paard/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mijnlieverd

Re: meest gemaakt fout tijdens het verzorgen van je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 00:59

Jeetje moet ik toch wel even diep in mijn geheugen graven.

Hmmm het eerste wat me te binnen schiet is:

Denk dat het in de herfst of winter was, de paarden stonden in ieder geval in de bak. Maar normaal zet ik ze dus rond een uur of 5/6 weer binnen. Nu was ik ze dus vergeten binnen te zetten Frusty , ben de hele avond in de veronderstelling geweest dat ik ze gewoon binnen had gezet en gevoerd. Dus naar bed gegaan, heerlijk geslapen de volgende ochtend wordt ik wakker loop naar beneden om de paarden te voeren eenmaal in de stallen aangekomen zie ik dat er helemaal geen paarden binnen staan Haha! . Toen besefte ik dus dat ik ze zomaar helemaal vergeten was, dat vond ik wel heel erg van mezelf, die arme paarden hadden super honger en dorst Ach gut Bloos . Heb ze maar snel binnen gezet en lekker eten gegeven.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 01:16

Heb het al n paar keer gehad en nu vergeet k t nooit meer... waar zit het licht?
Aan de zijkant van de stallen zitten 2 knopjes, een rode en een groene... Ik wist dat er iets zat voor het water en dacht dat het licht er ook bij zat. Op een knopje gedrukt, water gaat aan ik in paniek (omdat de kraan, vlak achter mij afgesloten was en ik bang was dat die er af zou schieten en de paarden in de stallen in paniek zouden raken), op knopjes gaan drukken, maar het duurt even voordat de druk er af is dus je weet niet wanneer het water uit is. Daar moet ik bij vertellen dat als je het water aan zet (wist ik toen niet maar 3 sec later wel) dat het in de binnen bak, waar toen ponyles met beginners was, te horen is en een beetje gaat sproeien in de hoek... Gellukig hadden ze er geen last van gehad Bloos Daarna toch maar vragen, bleek het knopje achter de bovenste staldeur te zitten (wat je niet kon zien) Haha!

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 02:00

oooow ik heb al veel fouten gemaakt hahaha

heb geregeld dat ik opgezadelt heb en me bendenk dat ik iets vergeet... pony snel halster rond zijn nek (wat nog vastgeknoopt zit ergens aan)... spul halen... kom je terug loopt pony los... en iedere keer maar weer denken dat hij die keer wel blijft staan Clown

heb op vorige stal pony ook vaak met zijn neus uit de voerbak of van het hooi weg moeten sleuren Haha!

tot 3 keer toe denken dat je andere pony wel aan der voorpluk mee uit de wei kan nemen om in der paddock te zetten waarbij pony dus tot 3 keer toe ontsnapt en ik er dus weer achteraan kon

pony net een maand hebben en denken dat hij wel braaf is en je wel ff met alleen een halstertje in de bak kan rijden... gevolg: stuiter de stuiter bok bok door de bak heen (gelukkig wel blijven zitten)

mijn grootste schaamtemoment was op de kinderboerderij als 7-jarige denken behulpzaam te zijn en alvast het hek open te doen voor de pony die terug de wei in ging... stond alleen nog een paard in de wei, wat niet zo mak en braaf was zeiden ze, jaja paard crossed zo de wei uit... ze waren enigsinds boos op me Bloos!

of heel serieus willen opstappen en arachter komen dat je vergeten bent aan te singelen...men zet af... men bedenkt zich dat ze niet onhoog gaat... men ziet dat het zadel wel omlaag is gegaan... en daarna heel serieus aan de andere kant het zadel terug willen trekken... wat het paard dus eng vond en zo met zadel aan de zijkant de bak door schoot.. gelukkig stond ze snel stil en was ik slim genoeg om dan maar het zadel los te maken en opnieuw op te zadelen

and so on....

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 08:26

Het eerste wat nu in me opkomt, is dat ik een keer ben vergeten het stroomdraadje dicht te doen. We hebben verschillende openingen, ook om naar de mesthoop te gaan en dat is maar een opening van 1 meter, zodat je er met de kruiwagen doorkan. Dus ik uitgemest, paarden eten gegeven en de volgende dag kreeg ik te horen dat de paarden een eindje verderop gevonden waren door een mevrouw, want ze stonden 100/200 meter verderop te grazen Nagelbijten / Gniffelen Schijnheilig

Nu let ik héél erg op of ik dat draadje dicht doe!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:03

recentelijk nog:

Paard reageert altijd netjes op het 'terug' commado en ik besloot op het wedstrijd terein dat ik hem ook wel de trailer uit kon laten komen door achter de trailer te gan staan en 'terug' te roepen. Paard reageert ontzettend braaf en doet meteen wat ik vraag.....en besluit dat een commando van het baasje dan even zwaarder telt dan het halster wat nog vastzit..... *knap* zei het halster.
Ik een rode kop van schaamte

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:57

Het stomste wat ik ooit heb gedaan is me vergissen bij het buitenzetten vn de paarden. Omdat de groepen zooooo vaak wisselde heb ik een keer per ongeluk het verkeerde paard in de groep gezet. Heel de groep opgefokt en haal ze dan maar weer eens uit elkaar in je eentje... Niets gebeurt uiteindelijk, maar het had heel fout af kunnen lopen... Moeten ze die groepen maar niet zo vaak wisselen!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:00

pol013 schreef:
recentelijk nog:

Paard reageert altijd netjes op het 'terug' commado en ik besloot op het wedstrijd terein dat ik hem ook wel de trailer uit kon laten komen door achter de trailer te gan staan en 'terug' te roepen. Paard reageert ontzettend braaf en doet meteen wat ik vraag.....en besluit dat een commando van het baasje dan even zwaarder telt dan het halster wat nog vastzit..... *knap* zei het halster.
Ik een rode kop van schaamte

Deze vind ik wel geniaal ROFL

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:02

in de galop merkte ik het pas.
was vergeten aan te singelen Bloos
WHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA oh wat slecht Clown

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:02

Nagelbijten / Gniffelen Herinner me net weer een blunder van een ander: een meisje bij ons op stal had op de pony gereden van iemand die op vakantie was. Dat was een 25-jarige merrie. Had ze haar per ongeluk bij een hengst gezet. Gelukkig is er vrij weinig gebeurt.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:04

Oh grote goedheid, nu herinner ik me ook zo'n blunder Clown Jaaaren geleden werd ik door een vriendin gevraagd om op haar stal te helpen tijdens haar vakantie. Ik mocht de paarden buiten zetten 's morgens. Er waren verschillende weiden, en in 1 weide liep Zwartje, een hoogbejaard voormalig Grand Prix paard. Dus ik zette gezellig de ruinen erbij... Zwartje rénnen en gek doen!
Ik vond het wel wat raar dat het hele zootje aan de kletter ging. Tot er iemand op het erf ging schreeuwen HEEEE die moeten niet daar!
Zwartje had een privéweitje met een shetlander en stond daar van zijn pensioen te genieten Schijnheilig Ja, wist ik veel.

Diezelfde week dacht ik laat ik eens helpen met mesten, en puffend en zwetend heb ik twee stallen compleet leeggetrokken, ik vond het maar een vies zootje daar. Kreeg ik later weer op mijn sodemieter, hoe ik het in mijn hoofd haalde om de potstallen leeg te halen Haha!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:09

Ik begeleid op mijn ponyclub met een stel anderen een groep jonge ruitertjes. Af en toe kom je dan hele leuke dingen tegen. Een keertje heeft iemand het zelfs gepresteerd om het zadel achterstevoren erop te doen en daarna kwam ze mij vragen of het zo goed lag Tong uitsteken Of een paar weken terug, toen ik op ging strooien met een nieuw meisjes. Bij het opstrooien doen ze meteen het hooi erin, maar ik had erop gerekend dat ze wel wist dat het in de ruif moest. Had ze dat ook op de grond gegooid en verspreid Haha! Ik kwam niet meer bij Tong uitsteken
Geweldig topic dit Haha!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 23:36

Wat een komische dingen !

Nu de mijne :

Ik had vroeger een verzorgpony een fjord genaamd glitter.
Dus ik ging naar de boswei met een vriendin.

We hadden alleen geen longeerlijn om te wei af te sluiten dus ik d8 we houden hem wel vast.

Na een tijdje d8 ik ach ik laat hem lekker los .

En tja . toen fietste er een vrouw met een kind langs en wat denk je .. Ploft de band van die vrouw en glitter sjeest de wei uit naar de manege terug . Wij erachter aan.

Uiteindelijk aangekomen op de manege.

Wij op onze kop gekregen, En later hoorde ik dat er een stuk of 3 kinderen waren afgevallen in de les.

Och wat schaamde ik me dood !

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 23:42

Het achterbeentje van mijn merrie proberen in een emmer Badedas te zetten. Ik kreeg een trap, waardoor ik tegen de wand van de poetsplaats vloog en meteen daarachteraan kwam de emmer met Badedas achter me aan. helemaal over me heen. Gelukkig was het maar tegen mijn kuit (flinke kneuzing en verder overal pijn door de smak tegen de wand) maar had veel erger kunnen aflopen als het tegen mijn hoofd of rusg was geweest.
Heb nu toch wat meer respect voor de (achter) benen.
Paard was zich natuurlijk ook rot geschrokken van mijn oerstomme actie!!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:58

ik ook dom tijdens het wassen
koud water in emmer
onderste van lange staart paste al mooi in emmer die op de grond stond
staart natsponzen vanuit de emmer
gebukt staan en sponzen te veel werk vinden
besluiten emmer omhoog te hijsen en staart er zo in te laten zakken
tot je met het koude water bij de staartwortel komt
gevolg: geschrokken pony en ik helemaal nat

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 02:47

Wassen. Daar heb ik ook nog wel iets mee Huilen van het lachen
Iedereen kan altijd gewoon de hoeven van het paard in een emmer zetten en dan de sokjes wassen. Geen enkel paard kijkt daar vreemd van op, dus ik dacht "kom, laat ik dat bij Catoo ook eens zo doen". Verkeerd gedacht dus, paard in paniek, emmer kapot, verzorgster nat Huilen van het lachen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:50

Nu bedenk ik er nog 1.
Op een paard dat net hersteld is van een peesblesure gaan zitten, en de peesbeschermers vergeten. Gelukkig herrinerde iemand me eraan voor ik ging draven.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:59

Paarden vergeten binnen te zetten, zodat ze tot een uur of 1 's nachts buiten stonden Schijnheilig

(Was een jaar geleden ofzo, met Bugsje nog)

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:55

Bedenk me nog wel een sneue

De paarden van mn vriendin en mij moesten in de bak staan zomers, tussen de kippen.
Omdat daar geen waterpomp stond, hebben we een bak, ongeveer specikuip formaat, gevuld met water.
Komen we de volgende dag op stal, met de mededeling dat de eigenaar er niet zo bij mee was, er waren kippen uit gaan drinken en ja ze konden er niet in staan en waren dus verdronken Bloos

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:50

Manen en staart te kort geknipt Gestoord

harryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:10

wegrijden en denken, he, er staat 1 jaarling tussen twee weilanden in, wat raar, toch doorrijden, om even snel iets te halen. Terug komen en er achterkomen dat hij onder het draad doorgeschoven was en een hele ernstige wond had (daarom stand hij zo rustig toen we wegreden), die flink aan het bloeden was. Met spoed de dierenarts gebeld en uiteindelijk is alles goedgekomen met hem, maar het had niet veel langer moeten duren.
Mijn les hieruit: rijd nooit door als je ziet dat er iets niet klopt. Altijd eerst kijken, ook al heb je haast!!!!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:11

Orrie_VBW schreef:
Bedenk me nog wel een sneue

De paarden van mn vriendin en mij moesten in de bak staan zomers, tussen de kippen.
Omdat daar geen waterpomp stond, hebben we een bak, ongeveer specikuip formaat, gevuld met water.
Komen we de volgende dag op stal, met de mededeling dat de eigenaar er niet zo bij mee was, er waren kippen uit gaan drinken en ja ze konden er niet in staan en waren dus verdronken Bloos

oohhh.. die arme kippies Nagelbijten / Gniffelen

harryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:35

oh, ja, wat ook wel zielig was is mijn paard in de molen gezet en er vergeten uit te halen, er 3,5 uur later pas achter komen dat hij er nog in stond (en dit was na ruim een uur rijden!!! hij was aan het uitstappen in de molen....)

janneke11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 14:42

mijn paard de dag voor de wedstrijd gevlochten, was vergeten dat hij altijd schuurde en ja hoor, helft van de manen weg.......

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:54

Paard en pony apart gezet om te voeren. Toen de kiddies op gaan halen en straal vergeten om de pony weer terug te zetten bij het paard.... Bloos .

Gevolg.... pony heeft maar zelfbediening toegepast bij de nieuwe pakken voordrooghooi.... en dus door het pak heen gevreten.... Bloos

En toen was ik nog zo dom dat ik me de volgende dag afvroeg welke oen die pony daar had neergezet....

Verder gelukkig niets aan de hand, want aan beide zijden was voldoende drinkwater, maar goed, slim is anders Koe

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:55

hmm ik heb er ook nog een Haha! Ik denk dat ik 10 jaar was, op de manege, en zadelde altijd een aantal ponies op voor de les. Een lieve welsh merrie, liep altijd een rondje in de stal als je het hoofdstel om wilde doen. Je moest uitkijken dat je geen kont naar je toe kreeg, dus iedereen vond haar dus altijd eng. Maar het was een kwestie van het rondje mee lopen, en dan stopte ze en kon je het hoofdstel om doen. Ik wist dat, dus ik deed altijd die pony.
Totdat ze op een keer haar neus tussen de staldeur stopte, de deur open duwde en keihard de stal uit racede. Stond ik daar met mijn hoofdstel Vork De buitendeur was gewoon open enzo, ze had zo naar de wei kunnen rennen of de straat op Bloos Gelukkig sprintte ze in volle galop de binnebak in, die gelukkig leeg was. Ze stond te neuzen stegen haar spiegelbeeld en ik kon haar zo (met mn hoofdstel, ik was vergeten in mijn haast een halster te grijpen) pakken.
Ik laat in iedergeval nooit meer de staldeur open als ik het hoofdstel om ga doen.

Of de wei uitmesten en je overvolle huge kruiwagen vast klaar zetten bij het hek om zo mee te nemen de wei uit. Even later terug komen en tot de conclusie komen dat een van de paarden de kruiwagen tegen de grond heeft gegooid. En dan kan jij er dus alles weeer opnieuw in gaan zitten scheppen Clown En dat heb ik meerdere keren gehad..