Poll: welke paarden komen iedere dag buiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Met betrekking tot buiten zetten geldt voor mijn paard(en):

1. mijn paard(en) komen niet buiten, er is geen weidegang
13 (2%)
2. mijn (paard(en) komen iedere dag zomer en winter buiten, maar niet in de groep
77 (13%)
3. mijn paard(en) komen iedere dag zomer en winter buiten in de groep
377 (66%)
4. mijn paard(en) komen vaker in de week buiten maar niet iedere dag zomer en winter
26 (4%)
5. anders nl.....
71 (12%)

Totaal aantal stemmen: 564

Twaalf

Re: Poll: welke paarden komen iedere dag buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:26

Poownie staat in de zomer 24/7 buiten en nu gaat ze alleen 's nachts op stal (buitenstal).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:56

Mijn pony's gaan het hele jaar door van zonsopkomst tot ondergang naar buiten en 's nachts dus op stal. Ze staan in een hele kleine groep van maatgenootjes.

Lianne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:32

Mijn paard loopt elke dag elk seizoen van 9 tot 4 buiten in een vaste kudde.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:39

Onze paarden staan bij ons thuis waar we meerdere stukken land hebben. Zomers staan ze met z'n vijfen bij elkaar van 10 tot 5 buiten (ervoor en erna worden ze gereden en soms word er eentje tussen uit gehaalt). In de Winter komen ze ook allemaal buiten als het land goed is gaan ze net als in de zomer het land op en als het weer wat minder is dan gaan ze met nog een ander de paddock in voor een uurtje en dan wisselen we dat af.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:56

Mijn pony staat s'nachts op stal en me shetlander staat s'nachts in een schuilstalletje met uitloop. Smorgens vroeg gaan ze lekker naar buiten tot s'avonds laat!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:35

Mijn ponies zijn dag en nacht buiten en mijn 2 grote paarden overdag in zomer en winter. Zomers laat ik ze snachts ook wel eens gewoon lekker buiten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:40

Ik heb gestemd: anders.

Mijn paarden staan in de zomer 24/7 samen in de wei.

In de winter zo lang mogelijk 24/7 totdat de wei het toelaat (nu nog wel) en daarna 24/7 samen (dus niet in individuele box) in een stal van 45 m2
Als dan in de winter de wei het toelaat mogen ze overdag samen op de wei, op het pad of in de toekomstige paddocks.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:43

altijd naar buiten met de hele kudde (al staat mijn fjordje zomers in een weilandje ernaast met minder gras vanwege spierbevangenheid maar daar zoek ik nog een leuk shetding bij)

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:29

Hier lopen de pony's 24/7 buiten.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:32

het paard dat ik rijd komt elke dag buiten, zomer en winter, in een groep.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:34

Mijn paardje staat 24/7 buiten in vaste groep. 's Winters hebben we een schuilstal.
Ik vind het voor mijn paard geen optie om hem op stal te hebben, ook niet de nachten. Hij is een echt buitenpaard. Lachen

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:40

Onze paarden staan in grote paddocks met schuilstallen, ze kunnen dus naar binnen en buiten als ze dat zelf willen. Onze jonge hengst loopt alleen, wel contact met de andere 2 en onze oudere hengst loopt samen met mijn ruin. Als we ons weiland er straks bij hebben gaan ze een groot deel van de dag in dezelfde samenstelling op het land en verder in de paddocks/ schuilstal. Ze kunnen dus altijd naar buiten!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:48

Onze twee hengsten staan elke dag de gehele dag buiten, zomer en winter, maar niet in een groep omdat het hengsten zijn. ook nogal dominant allebei dus kunnen ook niet bij elkaar. Ze staan op stal wel naast elkaar en daar zitten alleen tralies tussen, dus contact hebben ze wel met elkaar, kunnen ook snuffelen en zelfs bijten als ze hun hoofd over de boxdeuren doen.

Nicky, een ruin die ik rij die op dezelfde stal staat, komt ook elke dag buiten, en die staat samen met twee shetten en een KWPN merrie. Dus die staan wel in een groep.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:48

Ik heb 3 gekozen.
bij mij staan de paarden zoveel mogelijk 24/7 buiten. Afhankelijk van staat van het weiland en het weer in wei of paddock met inloopstal en bak of een combinatie van deze 2.
Alleen als de bodem te nat/zacht is gaan ze 's nachts op stal tot het weer wat opgedroogd is.

Er wordt nu een stuk van de paddock bestraat zodat ze beter droog kunnen staan en dan is de noodzaak ze bij natte bodem op stal te halen voor de nacht ook kleiner.

Ik wil niet meer de paarden dag en nacht buiten hebben als alles zeiknat en modderig is. Dan slaap ik niet lekker...
Voor de beweging en afleiding is overdag buiten met elkaar wel het minimale wat ik nodig vind.

Toen ik op een pensionastal stond wilde in in elk geval mijn pony overdag meerdere uren buiten hebben in de winter.
Zolang hij elke dag (evt. verspreid over de dag) een aantal uren buiten kwam (naast rijden/wandelen of longeren), bleef hij prettig in de omgang.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:51

Mijn (bijrijd-)paardje staat in de herfst/winter van ong. 10 tot 17 buiten, met 2 andere paarden, in een paddock.
In het voorjaar gaan ze al rond een uur of 8 naar buiten, tot een uur of 18/20 (ligt eraan hoelaat het donker wordt).

En in de zomer staat ze 3 maanden 24/7 op het land in een kudde merries (max 14 paarden).

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:47

Mijn leasepony staat 24/7 op het land in een kudde van 5.

Omdat dit weiland zo onwijs groot is en heel afgelegen ligt, verhuizen ze in de wintermaanden wel even naar een kleinere weide waar altijd toezicht is. Deze weide grenst aan de rijbak met afdak, die staat altijd open, zo kunnen ze ten alle tijden droog en uit de wind staan.

24/7 buiten in een kudde zou ik iedereen aan raden!!

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:51

Mijn paard komt alle dagen buiten!
meestal betekend dat van 7:15 uur, tot 17:00 uur buiten.
niet in een groep, maar in een apart landje, maar wel met paarden in zijn omgeving.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:05

Mijn paard staat 24/7 buiten in een kleine kudde. Hebben een schuilstal 4x8 met nog een afdak 4x4 eraan.

Mijn paard heeft geen klachten Clown

grey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:10

In de zomer staan ze dag en nacht buiten. Dan in de winter gaan ze 's nachts altijd naar binnen en soms blijven ze eens een dagje helemaal binnen als het echt klote weer is.

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:45

Mijn paarden staan altijd met z'n 3en buiten. Zolang het weer lekker is 24/7 in de wei, en in de winter staan ze 's nachts in een kleiner weitje bij de stal, zodat ze binnen kunnen gaan staan als ze dat willen. De staldeuren zijn al jaren niet meer dicht geweest.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:37

Mijn paard loopt zomers met goed weer overdags meestal de hele dag in de wei, tenzij het weer het niet toelaat.

In de herfst en winter staan ze bij ons wat langer binnen en overdags een paar uurtjes in de paddock met z'n 2en of 3en bij elkaar.
Beetje afhankelijk van het weer hoe lang ze naar buiten gaan, maar in principe komen ze wel elke dag los.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 08:49

Ik heb anders gestemd, die van mij staan altijd buiten, alleen als het heel modderig is of heel vies weer, dan geven ze ook wel aan dat ze naar binnen willen, dan gaan ze 's nachts op stal..

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:57

die van ons staan tot nog toe dag en nacht buiten met dek op
als ze niet meer droog kunnen liggen gaan ze s`nacht weer op stal

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:16

Die van mij gaan elke dag naar buiten. Tot voor kort stonden 2 van mijn pony's nog dag en nacht buiten, maar sinds een weekje denk ik staan ze snachts binnen.
Ook in de winter komen ze elke dag buiten.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:28

24/7 buiten, gezellig samen met andere paarden/ponies.