Jord schreef:Tegennatuurlijk gedrag? Doel je erop dat mijn paarden zelf naar binnen willen?
Ik vind dat geen tegennatuurlijk gedrag. Denk dat jij beter een paar 100 jaar geleden geboren had kunnen worden. De paarden van tegenwoordig zijn niet meer zoals ze oorspronkelijk waren. Zie jij al een warmbloedpaard van tegenwoordig voor een groentekar lopen? Er worden nu sportpaarden gefokt en geen werkpaarden meer die overal tegen kunnen (dus 24/7) buiten.
En ik weet zeker dat mijn paarden veel gelukkiger zijn als ze bij regen in de winter lekker binnen staan in een droge stal met goed eten dan die paarden die ik in de blubber buiten zie staan of die met 30 graden buiten staan met een zwerm vliegen op hun heen!
En in de randstad is de ondergrond van dien aard dat paarden 's winters gewoon niet buiten kunnen.
Dus waar zijn we dan mee bezig? Juist paarden fokken die niks meer kunnen hebben en om elk wisse wasje ziek zijn.
Maar het zijn ook de mensen die de paarden vermenselijken.
Stonden al die warmbloed veulentjes ookal met dekentjes om? Denk het niet dus waar dan die regel vandaan komt dat ze niet buiten kunnen zou ik niet weten.
Warmbloed paard voor de groente kar...geen enkel probleem ik zet Salinero zelfs nog voor de schillenwagen. Ik zie geen enkel probleem waarom dat niet zou kunnen.
Het probleem van niet buiten kunnen ligt eerder aan de grond waar de paarden op lopen dan aan het paard zelf.
Elk paard kan zeker overdag naar buiten.
Citaat:
x_Eefje_x schreef:
Ik zou overleggen met de staleigenaar of je paard 's winters niet ook gewoon buiten mag staan. Het is natuurlijk wel vervelend als je paard bijna niet buiten komt. Het is alleen wel zo, dat je beter niet je paard met sneeuw en zware regen buiten kunt laten staan.
Met sneeuw en regen buiten staan kan makkelijk alleen moet er wel gelegenheid zijn om te schuilen.
Mijn paarden staan meestal met erg slecht weer even binnen...als het te lang duurt gaan ze weer naar buiten.