Paard weg voor vriend??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 19:24

Kleintje, ik ben het wel met je eens. Mijn vriend loopt nu stage van 8-16 en ik zie hem 1 of 2x doordeweerks, hij vind het dan niet leuk als ik de hele avond bij baloe ga zitten! en gelijk heeft ie! Ik zorg er dan voor dat voor 19.00 baloe klaar is (eten, enz. enz.) ]
Je moet geven en nemen, wat hier al vaak gezecht is!!!
En toch.... een paard mag er niet onder lijden, maar je vriend ook niet onder je paard!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 19:26

Net weer even een poging gewaagd, hij wil eerst "bewijs" zien dat ik beter met geld om kan gaan (minder in mijn paard stop dus). Eind van het jaar, als het saldo van mijn rekening dan wat beter is valt er verder te praten.

Zal ze op mijn werk vast waarschuwen dat ik de rest van het jaar erg onberekenbaar ben. Mijn vriend geeft weinig om het feit dat ik me klote voel zolang ik niet beter om kan gaan met geld.
Wordt vervolgd....eind van dit jaar dus.
In ieder geval ga ik heeel hard nadenken.
Ik weet dat ik ook dingen fout doe, genoeg waarschijnlijk, maar mijn paard betekend zoveel voor me.

En ik weet dat geld bij mij een zwak punt is, ik leef nu en geef het nu uit, soms iets teveel en dat wil ik ook verbeteren. Maar ik wil ook geknufeld worden en probeer om meer thuis te zijn. Volgend jaar nog een dag extra waardoor ik die avond ook thuis ben en in het weekend geen huishouden hoef te doen.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 19:34

Maar dit klinkt net alsof je vriend zegt : "ik knuffel etc. je pas weer als je beter met geld om kan gaan "

sorry , maar zo hoeft het niet van mij..
zoals ik al zei , laat hem es een keertje nadenken..
Hij ziet volgens mij alles zo financieel enzo.. maar jij wil ook lol maken .. maak hem eens wijs dat hij niet alles zo zakelijk en financieel moet zien.. o.k het kan dan zijn dat je zo afentoe te veel geld uitgeeft , maar ik vind jou uitspraak goed : "ik leef nu , en ik geef het nu uit"

ik bedoel niet dta je dan alles in een keer uit moet geven , amar je moet wel lol van je geld hebben..Mijn vader zegt ook altijd zo : e leeft maar 1 keer!
en daar ben ik het volledig mee eens, als wij een hele toffe vakantie besteming zien , dan gaan we der voor , behalve als de prijs echt extreem is! , maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:04

Ik heb niet alles gelezen maar als vriendlief zich achtergesteld voelt t.o.v. een paard zal hij eens wat aan zijn eigenwaarde moeten doen en net zo'n leuke hobbie zoeken. Volgens mij hebben jullie een behoorlijk scheef gegroeide relatie. Verdrietig

Ikzelf heb in de beginjaren van mijn relatie ook zoiets gekend maar dan vanuit je vriends' standpunt. Maar nooit, NOOIT gezegd: Joh, je motors eruit of ik...

Zoiets mag je niet vragen van je partner, dat toont niet van gelijkwaardigheid en respect.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:27

Kleintje schreef:
Een paard heb je niet voor de rest van je leven. Kalista gaat ook een keer dood. Een vriend/partner heb je als het goed zit voor de rest van je leven.

Ik denk dat de kans dat je 25 jaar van je paard kan genieten tegenwoordig groter is dan dat je de rest van je leven bij je vrioend-vriendin blijft. Er worden veel eisen gesteld in de relatie, zowel door mannen als vrouwen.

Ik heb samengewoond met een jongen waar ik ook altijd hard tegen heb geroepen dat hij me niet voor de keuze hoeft te stellen, paard of vriend. Want het antwoord zou hem niet aanstaan! }>

Nu ik een gelijkwaardige relatie heb en weer elke dag zoveel nieuwe dingen meemaak - leer en zie kijk ik er heel anders tegenaan. Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik zou kiezen, vriend of paard Verward . De reden waarom de vraag alleen al gesteld zou worden is heel erg van belang.

Gelukkig heb ik het heel erg getroffen nu, we hebben SAMEN een paard gekocht en hij rijdt nu zelfs nog vaker dan ik. Hij koopt net zoveel gekke en leuke dingen voor Nic als ik.

Poohbeer, denk goed na, zet alles voor jezelf op een rijtje. Je klinkt niet echt heel erg gelukkig en dat vind ik jammer! Koop op, wees sterk en volg je hart!

Sterkte!!
Laatst bijgewerkt door Dimple op 11-11-02 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:27

Pellie schreef:
dat toont niet van gelijkwaardigheid en respect.

idd , je mag dan wel heel veel van hem houden poohbeer , maar dit klinkt niet helemaal als een vlekkeloze relatie , ik zeg niet dat iedere relatie velkkeloos kan zijn , maar toch krijg ik zo`n beetje het idee dat hij geen geijkwaardig heid toont ofzo, netzoals pellie al zegt..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:45

Jaaaaa sorry, je kan veel binnen een relatie maar elkaar zeggen wat we wel of niet mogen!?!?!?!

Maar je vriend vind dat jullie relatie onder je paardje lijdt, kan ik op zich wel inkomen maar dat betekent dat híj moet veranderen en niet jij of je paard. Hij moet leren anders tegen de zaken aan te kijken, mijn god, I've been there... Verward leren loslaten is de kunst van een relatie. Niet hard vastpakken en dichtknijpen dan stikken we toch?

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:48

Dimple"]
[quote="Kleintje schreef:
Een paard heb je niet voor de rest van je leven. Kalista gaat ook een keer dood. Een vriend/partner heb je als het goed zit voor de rest van je leven.

Ik denk dat de kans dat je 25 jaar van je paard kan genieten tegenwoordig groter is dan dat je de rest van je leven bij je vrioend-vriendin blijft. Er worden veel eisen gesteld in de relatie, zowel door mannen als vrouwen.
[/quote]
Heb je voor een gedeelte gelijk in.
Maar het is maar wat je zelf van je relatie maakt!
Ik ga volgend jaar maart trouwen. Dit doe ik met de bedoeling om altijd samen te blijven en niet als ik denk dat het zo over kan zijn door de vele eisen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:00

Poohbeer schreef:
Net weer even een poging gewaagd, hij wil eerst "bewijs" zien dat ik beter met geld om kan gaan (minder in mijn paard stop dus). Eind van het jaar, als het saldo van mijn rekening dan wat beter is valt er verder te praten.
(...)
Mijn vriend geeft weinig om het feit dat ik me stinkmodder voel zolang ik niet beter om kan gaan met geld.

Het is niet aan mij of wie dan ook om over jouw relatie iets te beslissen, maar ik vind dit wel een vreemd ultimatum. En dan ook nog erbij dat je gevoelens ondergeschikt zijn aan de bankrekening Verward.
Je kunt proberen minder frutsels voor je paard te kopen, maar de echte kosten zullen altijd blijven en dan vraag ik me af wanneer die aan de beurt zijn?
En even voor de goede orde: je bent schathemeltjerijk met je paard, onthou dat maar goed. Geld doet eigenlijk niet terzake, zolang je je dier hebt. En hij? misschien is hij wel de verarmende factor?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:04

haha, ik zal gek zijn om mijn paard voor mijn vriend te verkopen, dan weet hij de deur wel te vinden, ant zodra hij over verkopen begint dan is het huis echt te klein Haha!
Nee het is MIJN paard, hij heeft dus niet het recht om mij te gaan vertellen dat ik moet kiezen of delen, nup, ook al zou hij van paarden houden dan koopt ie ook maar zijn eigen..
Ik heb niet voor niks mijn eigen paard, zodat ik lekker MIJN gang kan gaan zonder dat andere mensen zich met mijn paard bemoeien..

Nee dan is die keuze voor mij snel gemaakt....

Klinkt vast ongelovelijk egoistisch, maar op paardengebied ben ik dat nou eenmaal lekker... Wat van mij is blijft van mij, geen een raakt hem zonder te vragen met zijn vingers aan Verward

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:04

Never!!! Paarden horen bij mij en iemand moet mij nemen zoals ik ben!!! Aanpassen, kan wel, een verzorgster nemen of zo en zelf iets minder rijden, maar weg doen, no way!!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:06

Kleintje"]
[quote="Dimple"][quote="Kleintje schreef:

[/quote]
Heb je voor een gedeelte gelijk in.
Maar het is maar wat je zelf van je relatie maakt!
Ik ga volgend jaar maart trouwen. Dit doe ik met de bedoeling om altijd samen te blijven en niet als ik denk dat het zo over kan zijn door de vele eisen!
[/quote]

Dat klopt hoor! Ik geef je ook gelijk. Het was maar een voorbeeld. Ik zie het de laatste tijd weer vaak gebeuren dat de meest lange relaties stuk lopen. Ik merk ook dat sommige mensen heel duidelijk voor hun hobbie kiezen i.p.v een partner. Maar goed, dit even off topic.

Nu weer on topic, Het ultimatum wat je gesteld hebt gekregen gaat nergens over. Ben jij alleen maar een handige hulp in de huishouding, handig voor erbij?? Staat leuk aan zijn arm? Misschien zit ik helemaal fout hoor, maar ik denk dat we jouw eigenwaarde een flinke opknapper moeten geven
You go girl!!!!! B)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:10

Vind ik ook, misschien moet hij een ultimatum krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:14

Wij kunnen moeilijk die relatie gaan regelen denk ik, ben ik bang?
Doorgaans is het wel verhelderend om iemand eens eventjes een spiegeltje voor te houden, met alle risico's van dien. Want ik denk heel stiekum dat als hij niet zonder jouw aandacht kon, dan ging ie wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:18

Lielle schreef:
Geen idee, eerlijk gezegd. Maar wel de oude vrienden van hun partner, en die zo bezitterig zijn dat vriendlief geen stap meer zonder hen mag doen.

Als ik deze zin zo lees, dan bedoel je dat de vrienden van die partner hem de ruimte niet gunnen? Dat komt ook voor ja, helaas.

Dit was even tussendoor Haha!.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:56

En ook die zullen er zijn, Love ( Haha! ) maar ik bedoelde met de bezitterige 'zij' de vriendI en niet de vriendEn Bloos zoals je zeer terecht opmerkt. I stand corrected Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:23

Poohbeer schreef:
en dan dus je huis verkopen, je spullen verdelen, de katten uit elkaar halen....enz...

Poohbeer is het bovenstaande de enige reden waarom je niet uit elkaar wil, of wil je niet bij hem weg omdat je om hem geeft. Maar als bovenstaande de enige reden is, dan vraag ik me af hoe goed jullie relatie is. Want bij elkaar blijven omdat je geen zin hebt in de romslomp is niet echt een goede reden.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:48

Poohbeer, ik vind jou relatie met je vriend erg ongelijkwaardig en geloof dat er iets verschrikkelijk fouts is/zit met je relatie.

Er zijn gewoon dingen die jij leuker vindt dan je vriend en andersom, dat elkaar toch laten doen heet respect voor de ander.
En dat mis ik in jouw verhalen over je vriend.
Het lijkt mij dat hij weinig respect heeft voor jou en voor 1 van jouw 'grootste liefdes' (naast hem Verward ) en dat is je paard (toch, zoals ik het lees?).

Ik zou mijn paard toch echt niet laten uitschelden voor 'wandelend biefstuk' door mijn vriend.
Mijn paard is voor mij veel meer dan dat, vele malen meer, en dat moet hij dan maar accepteren.

Als jij gewoon de helft van de kosten opneemt zoals huur, boodschappen, verzekeringen en andere rekeningen ed, waar kan hij dan over zeuren?
Als jij daarnaast je paard kan en wil betalen, is dat toch jouw keuze?

Hij zal toch ook wel zijn interresses hebben?
Misschien kosten die niet zoveel, maar daar heb jij voor gekozen, iig voor lief genomen.

En dan nog, het is jouw geld.

Ik snap ook niet dat hij een ultimatum stelt over jouw geld, als hij er toch niet onder lijdt, iig niet financieel.
Het lijkt me vrij kinderachtig en zelfzuchtig in de ogen.

Het lijkt mij dat hij alleen vanuit het financiele oogpunt bekijkt (en daarnaast nog de zijne), maar er is meer dan dat, bijvoorbeeld, het sociale en de emotionele oogpunten.
Ook liefde zou een grote rol hierbij in moeten spelen en wat jij wil.

Kijk, het is samen, jullie zijn samen en je moet samen grote en belangrijke beslissingen nemen, maar je haalde ergens een voorbeeld naar voren over het uit eten gaan.
Jullie wonen dus samen, delen de rekeningen, maar als jullie uit eten gaan, rekenen jullie apart af?
Je moet geld hebben om uit eten te gaan omdat hij dat graag wil?
Ik zou zeggen, ik heb het geld er niet voor over, wil je dat toch graag, mag jij het op je nemen.
Net als met vakanties, als jij het geld er niet voor over hebt (ook al heb je het wel), dan is dat toch jouw recht.

Meid, ik zou nog maar eens goed nadenken, en ik bedoel niet over je paard verkopen, maar over je relatie.
Bedenk anders wat belangrijker is.
Wat is jouw geluk, waar ligt jouw geluk?
Wat is je paard voor jou waard en wat je vriend en wat hun samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 00:50

Lielle schreef:
En ook die zullen er zijn, Love ( Haha! ) maar ik bedoelde met de bezitterige 'zij' de vriendI en niet de vriendEn Bloos zoals je zeer terecht opmerkt. I stand corrected Haha! Haha!

Er zijn ook bezitterige vrienden, let me tell you Haha!. In beide gevallen ben je kansloos trouwens.

flettie

Re: Paard weg voor vriend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 01:17

Poohbeer schreef:
Zouden jullie je paard kunnen/ willen verkopen om je relatie te redden??

NEE!!!! Hoe noemen ze dat ook alweer in het bedrijfsleven: Last in, first out? En het paard was er eerder dan mijn vriend dussuh...... }> Haha!
Hahaha, maar hij weet dat ie dat nooit van mij mag verlangen/eisen. Net zo dat ik nooit van hem zal eisen dat hij zijn oldtimer opeltje moet wegdoen om onze relatie te redden. Vrees dat ik dan aan het kortste eind trek Die auto is zijn hobby en Fayette is mijn hobby en je vraagt niet aan je vriend(in) om zijn/haar hobby op te geven voor jou!
Maar gelukkig heb ik weer het voordeel dat mijn vriend Fayette eigenlijk ook best wel leuk, lief, schattig, etc. vindt Haha! Die twee zijn zelfs dikke vriendjes met elkaar Lovers

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 01:43

Nee, never nooit niet.
Als zo iets van me geeisd word kunnen ze vliegen. Degene zal dan ook nooit echt van je houden dus waarom zou je investeren.

Ik heb net eens even alles gelezen he, wat sadistisch. Ik denk nooit dat je zo gelukkig kan worden.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 08:54

even een reaktie van mij.
ik wilde een paard en pim stond volledig achter mijn beslissing, maar vond wel dat de rest er niet onder mocht lijden.
ik heb toen eerst een jaar een paard in de vaste huur gehad om te weten hoe het voelt om een "eigen" paard te hebben.
wij geven tom 1 dag in de week over aan iemand anders en tijdens het weideseizoen laten we hem wel vaker een dagje staan om samen leuke dingen te gaan doen.
gelukkig heb ik het voordeel dat pim ook rijdt en vaak meegaat naar tommy.
ik heb er bewust voor gekozen om minder te gaan werken (werk nu iedere dag van 07.30 tot 14.00 zodat ik dat na mijn werk naar tommy kan gaan en zo in de avond samen met pim ben.
gelukkig heeft pim ook veel andere hobbies en is daardoor ook 2 avonden in de week aan het sporten en dan kan ik mooi het huishouden doen als hij weg is.
zo hoeven wij in principe in het weekende niets meer in huis te doen, alleen de boodschappen en hebben we alle tijd over voor elkaar en voor andere leuke dingen.
ook hebben wij allebei gewoon een heel goed inkomen en er blijft voldoende tijd en geld over voor etentjes, vakanties ed.
wij zijn van mening dat al ons geld/bezittingen van ons samen zijn en ik geef dus wat meer uit aan het paard en hij dus aan etentjes, duiken etc.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:19

Citaat:
Gaat dan niet om het paard, het gaat om de tijd die erin zit.
Zolang de tijd goed verdeeld wordt en de partner er geen problemen mee heeft dan is er geen probleem lijkt mij!

sluit ik me helemaal bij aan. Ik hou er inderdaad ook rekening mee en heb ook een verzorger gezocht. Een beetje tijd moet je toch aan elkaar besteden

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:31

Lovely schreef:
We zitten hier met voornamelijk meiden en dan nog meiden waarvan het grootste deel te maken heeft met een vriend (nu of in de toekomst) en juist daarom wil ik nog iets naar voren schuiven, namelijk dat er mannen zijn op deze aardkloot die jaloers aangelegd zijn. Niet zozeer op de aandacht van een andere man, maar op de aandacht die een paard mag ontvangen. Het geldt wellicht ook voor andere dieren, maar paarden zijn hier wel bijzonder in.

Lovely heeft wel helemaal gelijk hoor. Er zijn veel mannen die niet van vrouwen houden die van paarden houden. Toen ik met iones veel moest wandelen in zijn revalidatieperiode was het commentaar van voorbijkomende mannen niet van de lucht "moet je er niet op?" en dat soort dingen. Als ik nu een man was geweest, zouden ze gewoon hun kop hebben gehouden. En als vrouwen aan het buitenrijden zijn op hun paard, komen ze ook vaak mannen tegen die opmerkingen maken. Mannen zijn inderdaad soms bezitterig: kunnen er niet tegen dat de aandacht van hun vrouw naar iets anders uitgaat dan naar hen. Speciaal als het om paarden gaat. Ik zie het gewoon om me heen, en lang niet altijd binnen relaties.

Overigens, om nog iets aan te vullen op wat iemand anders zei over loslaten binnen een relatie:
"if you love somone, set him free" (Sting). En zo is het.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:16

Desiree schreef:
Overigens, om nog iets aan te vullen op wat iemand anders zei over loslaten binnen een relatie:
"if you love somone, set him free" (Sting). En zo is het.

geschreven naar aanleiding van zijn eerdere nummer dat vaak erg verkeerd werd geïnterpreteerd:
Every step you take
Every move you make
Every vowe you take
I'll be watching