Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dorienkee schreef:mocht ik ook niet bij mijn vorige ''stal'' geen dekens, mocht geen 1 paard of pony. Vond die man maar onzin. Zou alleen maar onhandig zijn..(gelukkig ben ik daar nu weg)
Citaat:Het gaat wel een beetje of topic, maar scheren vind ik toch vaak luiheid van de ruiter. Je moet je training aanpassen en je paard niet zeiknat rijden en de tijd nemen ze te laten afkoelen. Nat in de wei is niet erg, warm wel.
Wat ik bedoel is dat er wel heel snel naar het scheerapparaat wordt gegrepen. Ook door ruiters die eigenlijk alleen buiten rijden of een half uurtje door de bak schuiven. Dan is het imo echt niet nodig.
Citaat:ZO'n reactie als jou stalhouder hebben we helaas ook al meegemaakt. Zelfde reden voor een deken bij onze tinker. Alleen een ongevoerde regendeken om de nattigheid weg te houden. En verhip deken was af en er viel niet over te overleggen. 2 dagen later kregen we een mailtje dat we van stal moesten omdat koudbloeden geen dekens opmochten. Terwijl er een dressuurpaard in een binnenstal al onder 600 gram stond. Meld dat dan als je komt informeren voor ene plaats.
Citaat:Heb je dit niet aangegeven voordat je op je nieuwe stal ging staan, want er zijn idd stallen die er fel op tegen zijn.
Ik vind het niet goed wat deze staleigenaar doet maar het bestaat.
Als jij een manier hebt of toch een deken op wilt is dit geen stal voor jouw.
Praten heb je al gedaan en er is nu al onenigheid, dat is geen goede zaak.
Bevalt het je verder wel op deze stal of zijn er al meer dingen die niet overeen komen?
Citaat:Ik vind de schuldvraag helemaal niet zo belangrijk 'mag hij dit wel of niet'. Wat wel belangrijk is dat er vooraf een contract wordt opgesteld waarin rechten, plichten en regels zijn vastgelegd, dan zijn dit soort zaken gelijk uit de wereld of sterker nog niet eens aan de orde.
Dus TS als je besluit hier weg te gaan, zorg dan dat er bij je nieuwe stal een overeenkomst wordt opgesteld! En zie dit dan maar als een leermoment.
Citaat:Potje secondelijm op de rug van het paard en deken erop leggen
Nee even zonder gekheid, is er niets over gezegd van te voren?
Het is toch rot als je op een nieuwe stal komt en je paard mag geen deken op, dit zal voor mij ook een reden zijn om mijn spullen te pakken en te vertrekken. Verder sluit ik me aan bij Sylvia
Hinke schreef:De staleigenaar zit van alle mensen op stal ver af qua gedachtengang! Ik ben niet de enige die dit met haar heeft, en ik zou zeker niet de enige zijn die ruzie met haar krijgt... Feit is dat ze een hele hoop land heeft waar de paarden altijd buiten kunnen staan in groepen en dat je dat niet veel hebt, zeker niet waar ik woon. En het is 1 van de goedkoopste stallen in deze omgeving... Maar goed, ik zie het morgen wel!
Hinke schreef:De staleigenaar zit van alle mensen op stal ver af qua gedachtengang! Ik ben niet de enige die dit met haar heeft, en ik zou zeker niet de enige zijn die ruzie met haar krijgt... Feit is dat ze een hele hoop land heeft waar de paarden altijd buiten kunnen staan in groepen en dat je dat niet veel hebt, zeker niet waar ik woon. En het is 1 van de goedkoopste stallen in deze omgeving... Maar goed, ik zie het morgen wel!
lucienne schreef:Ik heb het idee dat veel 'ex-boeren' maar in de paarden gaan. Dat levert tenslotte behoorlijk wat geld op. Dit zijn volgens mij degene die met dit soort dingen aankomen. Het zijn geen koeien. Veel van die boeren hebben toch een andere kijk op het houden van dieren.