Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jord schreef:Ik heb het welzijn van mijn paarden ook voorop staan en ben ook absoluut niet bang voor een klap of tik. Mijn (ex sport)paard heeft ook altijd in pension in een groep in de weide gelopen. Maar toch zou ik niet voor hitactief kiezen, kwam op mij (2 jaar geleden ofzo) in Arnhem niet positief over. Ben dus ook benieuwd naar HH
Arabesk schreef:Dat lijkt me inderdaad vaker wel dan niet het probleem. De manier van houden maakt het paard...Op mansour staat een voormalig Z-paard dat niet meer te hanteren was, omdat hij zo wild was, nu staat hij in de HITactiefstal en draait mee in de manegelessen. Door de verandering in manier van houden, is hij nu een stuk rustiger en gemoedelijker geworden.
runningkawa schreef:Nu zal dat bij een hekje niet zo makkelijk kunnen, maar in gedachte zie ik hem wel elke keer bij de pony's staan vreten
Sorry offtopic, maar zie hem daar echt zo staan
Een poortje met schrikdraad zal hem een tweede keer waarschijnlijk ook niet meer tegenhouden, beest is er veel te sterk en intelligent voor....Door dit soort zaken vraag ik me toch af of het me wel zou bevallen. 

) maar vreemdgenoeg ben ik nog maar de enige die haar paard erin zet.
Sim0ne schreef:Arabesk schreef:Dat lijkt me inderdaad vaker wel dan niet het probleem. De manier van houden maakt het paard...Op mansour staat een voormalig Z-paard dat niet meer te hanteren was, omdat hij zo wild was, nu staat hij in de HITactiefstal en draait mee in de manegelessen. Door de verandering in manier van houden, is hij nu een stuk rustiger en gemoedelijker geworden.
)Citaat:Nadat ze een paar keer op Zanda had gezeten heeft ze besloten op die stal te stoppen met rijden.
Zanda had haar ogen geopend met hoe braaf een paard met karakter ook kan zijn.
Dat wist ze wel al, maar dit was weer ff een eyeopener voor haar
tita schreef:Kunt paarden niet klakkeloos met elkaar vergelijken RK ene paard is de ander niet ongeacht zijn manier van houden...

tita schreef:Wat gaat dat allemaal kosten roane en komt jouw paard dan niet meer in de wei