Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kelly_ann schreef:En wat zij de afmetingen van jou boxen Shan?
shan schreef:Boxen worden gesloten om dezelfde redenen dat weilanden zijn afgezet.
Kelly_ann schreef:Heb ik... Mijn excuses.
Zouden de leveranciers al een beetje aan het inspelen zijn op het feitdat 3x3 aan de kleine kant raakt?
Victory-Boy schreef:shan schreef:Boxen worden gesloten om dezelfde redenen dat weilanden zijn afgezet.
Idd. Omdat ze er anders uit gaan!De weitjes zijn namelijk ook veels te klein in vergelijking met de natuurlijke situatie, tenzij je een paar honderd (?) hectare wei hebt. (en dan geen vette raaigras weides, da's natuurlijk weer niet goed
) En lekker in een grote kudde...
(Ben even lekker aan het wegdromen, haha)
Ook ik heb maar een krappe halve hectare grond, m'n pony's staan het grootste gedeelte op het zand ivm hoefbevangenheid, dus echt natuurlijk houden is voor mij niet mogelijk. Vrije beweging blijft het beste, maar als ie persé op stal zou moeten staan...dan zo groot mogelijk en idd wat ma_rie_tje ook zegt zo open mogelijk. Maar ik blijf van mening dat een inloopstal/schuilstal waarin ze een vrije keus hebben het allerbeste is. Is helaas niet voor iedereen weggelegd, daar ben ik me terdege van bewust. (die van mij staan ook pas sinds een paar maanden zo...)
Of ga ik nou teveel off-topic?
Fitzroy schreef:Dat is om de wintervacht tegen te gaan, detour. Niet ieder paard blijft van nature mooi kort in de vacht.
Maar we gaan nu alweer OT.
De standaard maat van boxen is helaas nog steeds 3 x 3 en ook geen 4 x 4 zoals Maya suggereert
Citaat:Minimaal zou je inderdaad aan moeten houden 2x de stokmaat in het kwadraat. Liefst groter in verband met rollen.
runningkawa schreef:Citaat:Minimaal zou je inderdaad aan moeten houden 2x de stokmaat in het kwadraat. Liefst groter in verband met rollen.
Veel groter zou ik juist niet willen ivm rollen
In een kleinere stal gaan paarden liggen, in een grote rollen en deden ze dat wat te dicht bij de kant liggen ze vast
xxappiexx schreef:Ik vind 3x3 eerlijk gezegd niks te klein voor een paard van 1,68m dat overdag op de wei staat. Mijn paard kan gewoon languit liggen en staat niet met haar kont en hoofd tegen de wanden.
Ze staat er nooit hele dagen in dus ik vind het zo geen probleem.