Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
brittje88 schreef:flora schreef:bij ons groeien ze dan dus wel voor de saus...eerlijk waar, als mijn paard wondjes
rond de ogen en neus zal hebben en overal tegen aan zou stoten, zal ik mezelf
ook achter de oren krabben.
maar dat is dus niet zo en dat is voor mij genoeg om de conclusie te trekken
dat ze er echt geen last van hebben.
Nou sorry hoor mensen hebben ook oorhaar met een reden en snorharen zitten er ook niet voor niks. Knip je bij een kat ook zn snorharen weg omdat dat maar kan? Vind dit echt steeds triester worden sorry dat ik het zeg.
flora schreef:zowel bij de paarden als de pony's heb ik nooit gemerkt dat ze er last van hadden,
en als ze dat al hebben, wennen ze er wel aan. (en nu zal ik wel helemaal voor
dierenbeul worden uitgemaakt)
flora schreef:ja en ik merk dat ze best zonder die haren kunnen.
paard heeft tot nu toe nooit wat aan zn oren of wat dan ook gehad!
vind die reacties dus nu ook echt zwaar overdreven worden.
Ireentjuh schreef:flora schreef:zowel bij de paarden als de pony's heb ik nooit gemerkt dat ze er last van hadden,
en als ze dat al hebben, wennen ze er wel aan. (en nu zal ik wel helemaal voor
dierenbeul worden uitgemaakt)
De vorige (mede)eigenaar van mijn pony heeft toendertijd een keer haar snorharen afgeknipt/afgeschoren.. ze knalde daarna meerdere keren met haar neus tegen de voerbak aan.
Waarom moeten die haren er in godsnaam af?? Het is een PAARD!
Ze gebruiken die snorharen en de oorharen zitten er ter bescherming tegen vuil/water/insecten.
brittje88 schreef:flora schreef:ja en ik merk dat ze best zonder die haren kunnen.
paard heeft tot nu toe nooit wat aan zn oren of wat dan ook gehad!
vind die reacties dus nu ook echt zwaar overdreven worden.
Nu nog wel ja, tzou me niks verbazen als 1 van die paarden straks wel wat heeft. Maar vind nou niet dat je het paard als een levend wezen beschouwd je doet alsof het een ding is en wat je niet mooi vind haal je er maar af. Kvind je dan net zo slecht als iemand die de staart en oren van een hond eraf laat halen omdat het mooier staat.
Hiervoor zijn ze toch niet gemaakt?
flora schreef:Elinee schreef:flora: kan jou paard jou vertellen dat hij er geen last van heeft?
ja, die van mij kan praten...![]()
je kunt zelf ontdekken of je paard er last van heeft lijkt me.
zoals ik hiervoor al zei...door wondjes oid.
verder ken ik mijn paard erg goed en merk vrijwel meteen
veranderingen in zijn doen en laten op.
met dat wegscheren heb ik niks gemerkt aan hem.. zn snorharen
scheer ik weg zonder praam of wat dan ook.
alleen voor de oren heb ik een praam nodig. dat vind hij niet zo fijn, maar
dat is meer het geluid dan het scheren....
.flora schreef:bij ons op stal gaat alles eraf...
-oren van binnen ook kaal
-snorharen allemaal weg
- lange haren onder de keel weg
-zelfs de lange haren boven en onder de ogen halen we voorzichtig weg
heb er nooit iets van gemerkt dat ze er last van hebben...
Citaat:dat jij een praam nodig hebt om zijn oren te scheren, betekend dus dat hij het niet fijn vind.
misschien een hint?
flora schreef:Citaat:dat jij een praam nodig hebt om zijn oren te scheren, betekend dus dat hij het niet fijn vind.
misschien een hint?
dus jij doet niks wat je paard niet fijn vind?
nee, zou jij het wel fijn vinden dan als iemand je oor uitscheert?
dan moet ie maar doorbijten, hij is niet van suiker.
ookal zou ik alleen de plukjes wegknippen, had ik nog een praam nodig.
hij vind het geluid van de schaar/tondeuze niet fijn bij zijn oor

flora schreef:ja, dan knallen ze misschien 1/2/3 keer ertegen aan....moeten ze aan wennen, vinden ze raar
Ireentjuh schreef:flora schreef:ja, dan knallen ze misschien 1/2/3 keer ertegen aan....moeten ze aan wennen, vinden ze raar
Je neemt een deel van een zintuig weg!
Natuurlijk wen je er vanzelf aan als je niet meer (goed) kunt zien, ruiken, voelen etc.
Ik begrijp zelf alleen niet waarom iemand dat zou doen voor het "mooie". Je krijgt op wedstrijd echt niet minder punten omdat je paard tastharen heeft of haar aan de binnenkant van zijn oren.
Elinee schreef:flora : ik vind het raar hoe makkelijk jij er over denkt.
IK vind het niet mooi, dus IK haal het weg.
hoezo ik kijk eerst naar mijn paard, en dan naar mezelf
HELder schreef:@ Flora: Dat jouw paard er geen last van heeft en het paard van de vriendin van je oma ofzo is hetzelfde als zeggen dat roken niet slecht voor je is, want je overgrootopa en daar weer de neef van deed het ook en die is 90 geworden. Oftwel, dat is geen argument. Niet om je aan te vallen ofzo, maar het slaat gewoon nergens op.

HELder schreef:Dat iets slecht is hoeft niet te betekenen dat het ook direct zichtbaar is. Dat er tot nu toe nog niets is gebeurd wil toch niet zeggen dat er nooit iets kán gebeuren?