wat vinden jullie van stands?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: wat vinden jullie van stands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:51

Jolandaa_ schreef:
mijn vraag aan jullie :
wat vinden jullie er nou zo 'zielig' aan?
leg dat een duidelijk uit. zover ik jullie berichten lees denken jullie dat ze in een stand van 1 bij 1 staan. leg eens uit.
wat jullie er nou precies van verstaan. evt met tekening paint.
en waarom het dan zo zielig zou zijn. leg uit

Leg jij maar eens uit waarom het niet zielig zou zijn Knipoog . Dat vind ik persoonlijk een grotere uitdaging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:51

andere alternatieven zijn te realiseren Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:52

Dan vraag ik me af waarom stands stands heten. Als ze zo open en ruimtelijk zijn waarom heten het dan geen 'open boxen' ofzo?

De naam stand zegt het toch al? Je staat tussen twee schotten en je kunt je kont niet keren. Dat is het beeld dat ik bij een stand heb.

En als de stands die Horsiexx kent dan zo ruim zijn vraag ik me af waarom het nog stand heet.

En dan nog iets wat me nu te binnen schiet… stands zijn open. Een paard moet dus altijd aan zijn hoofd vastgezet worden. Dan maakt het toch niet uit al heeft hij aan beide kanten nog 2 meter over, zich omdraaien kan nog altijd niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:56

Ik heb ook niet gezegd dat de niet vast stonden. Dat staan ze hier wel, maar ze kunnen wel goed gaan liggen, niet plat als een baksteen maar ook niet als ze liggen dat de strak vast staan.

En RK dat ben ik helaas niet met je eens. Maar goed, snap wel waarom mensen stands niet van deze tijd vinden of ze gewoon weg zielig vinden. Vindt ze ook niet ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:58

Met wat ben je het niet eens
Welk onderdeel? Lachen

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:59

Vind stands ook helemaal niets. Ik zou mijn paarden er nooit in zetten. Ze kunnen vaak niet liggen, en al helemaal niet rollen. Geen enkel paard hoort in een stand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:59

Stands vind ik om op te zadelen Lachen Zéker niet als stal. Lijkt het net alsof ze aangeboden worden in een winkel Verward

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:01

Heeft hier niets met"vinden" te maken, stands zijn hier illegaal voor paarden, mogen alleen in duidelijk omschreven uitzonderingen gebruikt worden. Het verbaast me dat dat in Nederland blijkbaar niet het geval is.
Overigens moet ik er wel bij vermelden dat vele paardenhouders zich hier niet aan de wet houden(en de controle hierop is heel slecht), en die hun paarden dus wel de hele winter in stands houden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:03

runningkawa schreef:
Met wat ben je het niet eens
Welk onderdeel? Lachen

Het feit dat der alternatieven zijn te realiseren. Ligt er aan welke alternatieven natuurlijk maar als je weinig geld hebt zul je het er mee moeten doen zeg maar. Ligt natuurlijk ook in welke situatie de pony's in een stand staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:04

Ik vind weinig geld geen reden om een paard slecht neer te zetten
Heb je te weinig geld moet je je paard verkopen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:05

Ik ben een paar jaar geleden toen ik twee weken in den Haag was een keer op een manege daar geweest, manege Berestein.

Mooi terrein, luxe overdekte buitenbak, maar comfort voor de lespony's ho maar.. Allemaal stonden ze in stands. Verschrikkelijk. Wat ben ik blij dat mijn bijrijdpaard 24/7 buiten staat ('s winters 's nachts wel op stal).

Ik snap echt niet dat zoiets tegenwoordig nog kan.

Op de manege waar ik begonnen ben met rijden, hadden ze wel stands. Maar die werden gebruikt als poetsplaats, om de pony's op te zadelen. Op die manier vond ik ze altijd wel handig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-07 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:08

runningkawa schreef:
Ik vind weinig geld geen reden om een paard slecht neer te zetten
Heb je te weinig geld moet je je paard verkopen Lachen

Ja, das makkelijker gezegd voor een particulier, maar voor een manege houder lijkt mij het al moeilijk om dan maar gewoon de hele boel te verkopen aan wat aan stands staat, omdat er a) te weinig geld is om boxen te bouwen, en B) omdat er een ( grote ) groep mensen is die vindt dat stands niet meer kunnen, terwijl er een ( grote ) groep is die het wel vind kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:10

Dat is idd makkelijk gezegt
Maar als een manege dat niet kan betalen vraag ik me af hoeveel bestaanrecht hij heeft, dan is het wel erg gesteld met zijn omzet.

Gelukkig zijn ze in andere lander daar toch wel verder in, dus meer mensen en overheden die het niet vinden kunnen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:12

In een aantal duitse deelstaten is het ook verboden en in de rest komt een verbod eraan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:14

runningkawa schreef:
Dat is idd makkelijk gezegt
Maar als een manege dat niet kan betalen vraag ik me af hoeveel bestaanrecht hij heeft, dan is het wel erg gesteld met zijn omzet.

Gelukkig zijn ze in andere lander daar toch wel verder in, dus meer mensen en overheden die het niet vinden kunnen

Kijk, ik ben ook bevooroordeeld want ik ben het gewend. Dus ik kan ook alleen maar oordelen over wat ik ken. Ik weet dat bij ons ook uitsluitend pony's in de stands staan, niet at dat een excuus is om het maar te doen. Ik kijk er dus al anders tegen aan. Ik kan alleen maar zeggen dat ik vind, en ja, wie ben ik aan gezien ik dus ook bevooroordeeld ben, dat de pony's bij ons er gezond uitzien, en vriendelijk naar de mens toe zijn en. Of ze gelukkig zijn kan ik niet beoordelen.

EzriJo1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:34

persoonlijk vindt ik het niks, zie veel liever een paard/pony lekker los in een stal staan en eigenlijk nog liever lekker dartel in de wei.
maar ja dat is mijn mening

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:11

Bij de manege waar ik eerst reed hadden ze dat ook, dat is gelukkig wel veranderd.. maar toch wil ik mijn paard voor geen goud in zo'n stand, nee dankje zeker niet de stands die ze daar hadden. Pony's stonden met halstertouw aan de muur ze konden wel naar opzij kijken maar het enige wat ze konden zien was een de afscheiding en een stukje andere pony, en vooruit kijken was het alleen maar muur. Ze konden zich niet omdraaien enkel naar voren en naar achter lopen net hoelang het touw lang was. Languit liggen konden ze natuurlijk niet want dan kwam het tussenschot al. Ze keken dus altijd levenloos naar de muur en bewegings ruimte was ook beperkt. Nee sorry vind niet dat je zo een pony kan houden.

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:14

ik vind het niks ze kunnen niet eens normaal rond lopen of zo alleen maar een beetje stil staan vind het helemaal niks ..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:30

in nederland komt een verbod. ergens ben ik het wel met ze eens. de eigenaar van de manege probeert al jaren de stands te verbouwen. maar krijgt daar gewoon weg geen vergunning voor. en dat zal op veel manege's wel zo zijn. de vergunning word hem niet gegund. omdat men tegenwoordig de stands niet vind kunnen haken veel klanten af wanneer ze de stands zien. ik ben gewoon gebleven en ik heb toch lol met de paarden en de paarden hopelijk met mij. nog nooit onterecht last gehad dat de paarden het te klein vonden. waarom moet iemand z'n paard verkopen als die een stand heeft ipv box? dat vind ik nergens op slaan.

xxLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:37

Vind het ook niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:44

Jolandaa_ schreef:
in nederland komt een verbod. ergens ben ik het wel met ze eens. de eigenaar van de manege probeert al jaren de stands te verbouwen. maar krijgt daar gewoon weg geen vergunning voor. en dat zal op veel manege's wel zo zijn. de vergunning word hem niet gegund. omdat men tegenwoordig de stands niet vind kunnen haken veel klanten af wanneer ze de stands zien. ik ben gewoon gebleven en ik heb toch lol met de paarden en de paarden hopelijk met mij. nog nooit onterecht last gehad dat de paarden het te klein vonden. waarom moet iemand z'n paard verkopen als die een stand heeft ipv box? dat vind ik nergens op slaan.

Terecht dat de klanten afhaken als ze de stands zien. Als een manegehouder op die manier zijn paarden houdt, en je betaalt als klant geld voor de lessen, betaal je ook onbedoeld mee aan die manier van paarden houden, en nee, daar ga ik niet voor betalen.
En nee, jij zult geen last hebben van de stands. Maar de paarden wel... beetje een egoïstische manier van redeneren vind ik dat. En idd, als je een paard in een stand zet omdat je niet meer geld over hebt voor een behoorlijke box, waarin een paard nog wat kan bewegen en kan gaan liggen als-ie dat wil, ben je in mijn ogen geen paarden waard.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:03

Als je alleen al uitgaat van de natuur van het paard zou je eigelijk je paard niet eens in een box willen hebben.
Maar in een box kan een paard iig nog zich omdraaien...
Nee een stand is echt uit het jaar 0

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:05

Yamcha schreef:
Jolandaa_ schreef:

Terecht dat de klanten afhaken als ze de stands zien. Als een manegehouder op die manier zijn paarden houdt, en je betaalt als klant geld voor de lessen, betaal je ook onbedoeld mee aan die manier van paarden houden, en nee, daar ga ik niet voor betalen.
En nee, jij zult geen last hebben van de stands. Maar de paarden wel... beetje een egoïstische manier van redeneren vind ik dat. En idd, als je een paard in een stand zet omdat je niet meer geld over hebt voor een behoorlijke box, waarin een paard nog wat kan bewegen en kan gaan liggen als-ie dat wil, ben je in mijn ogen geen paarden waard.

dan lees jij niet goed. het geld is er wel, maar de gemeente werkt niet mee Knipoog
dat de klanten daarom afhaken vind ik gewoon onterecht. dan moeten ze eens goed naar de paarden kijken. der is er géén één die daar ongelukkig staat. geen grijnzende manegepaarden. maar lieve paarden die sociaal zijn. met elkaar kunnen snuffelen. ik zie veel liever een gelukkig paard dan een dure stal Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:20

De gemeente hoeft ook niet mee te werken, dat moet die manegehouder dan maar voor zijn paarden over hebben. Dat jij niet ziet of ze ongelukkig zijn, betekent niet dat ze het niet zijn...
Het heeft gewoon iets met de primaire levensbehoeften van paarden te maken, dat iets kán wil niet zeggen dat het verantwoord is...

welja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 01:15

Als je de natuurlijke levensomstandigheden van een paard beschouwt, die overigens ook nodig zijn voor de gezondheid en het welzijn van het paard, concludeer je toch heel snel dat een stand de meest nadelige manier van huisvesting is.

Wat een mooie volzin, he?