Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tevens heb ik even gerekend en ik kom op ruim 500 mensen bij mij in de buurt die ook geen paarden mogen hebben.tita schreef:Ja inmiddels is het me duidelijk ik ben geen paard waardigtevens heb ik even gerekend en ik kom op ruim 500 mensen bij mij in de buurt die ook geen paarden mogen hebben.
(behalve als het baasje tijd heeft om te rijden ff een uurtje onder commando bewegen) Vales schreef:Moeten wij dan maar gewoon niet paardrijden omdat we onze paarden in de winter geen weidegang kunnen bieden? Of op de manege gaan rijden waar hier de paarden 6 uur per dag lopen en geen daglicht zien?
, en ik vind dat je dan eerlijk moet zijn tegenover het paard, ook al gaat dat dan ten koste van je eigen hobby.
!

Remember schreef:Je kunt het ook omdraaien, waarom moet je WÉL ten koste van het welzijn van het paard??? 'Zo aangenaam mogelijk' is vaak gewoon niet genoeg en in de ogen van sommige mensen zelfs 'als hij maar lekker voer heeft, een schone stal, warm dekentje en uurtje rijden per dag', en ik vind dat je dan eerlijk moet zijn tegenover het paard, ook al gaat dat dan ten koste van je eigen hobby.
Vales schreef:Remember schreef:Je kunt het ook omdraaien, waarom moet je WÉL ten koste van het welzijn van het paard??? 'Zo aangenaam mogelijk' is vaak gewoon niet genoeg en in de ogen van sommige mensen zelfs 'als hij maar lekker voer heeft, een schone stal, warm dekentje en uurtje rijden per dag', en ik vind dat je dan eerlijk moet zijn tegenover het paard, ook al gaat dat dan ten koste van je eigen hobby.
Waarom gaat het meteen ten koste van het welzijn van het paard?

ElCamino schreef:Paarden zijn erg inschikkelijk en het zijn gewoonte-dieren. Als ze niet beter weten dan vinden ze het niet erg. Het is ook het plaatje wat wij mensen willen zien denk ik...

ElCamino schreef:En er zijn nu eenmaal mensen die een paard willen houden op een volpensionstal met molen en dressuurtraining
) of minder fit, het tegendeel staat in mijn onderschrift
Remember schreef:Je kunt het ook omdraaien, waarom moet je WÉL ten koste van het welzijn van het paard??? 'Zo aangenaam mogelijk' is vaak gewoon niet genoeg en in de ogen van sommige mensen zelfs 'als hij maar lekker voer heeft, een schone stal, warm dekentje en uurtje rijden per dag', en ik vind dat je dan eerlijk moet zijn tegenover het paard, ook al gaat dat dan ten koste van je eigen hobby.
Tita, ik bedoel hier absoluut niet te zeggen dat jij of andere mensen geen paard waardig zijn, echter denk ik wel dat het merendeel van de mensen die hun paarden ergens hebben staan zonder of met zeer geringe vrije beweging zich er niet van bewust willen zijn dat het misschien beter is om geen paard te houden dan!
Ik heb het hier nu wel over de uitersten hè, niet dat ik nu ineens heel bokt over me heen krijg
ElCamino schreef:Natuurlijk praat ik binnenhouden van paarden niet goed, maar er is soms nu eenmaal niet altijd plaats en ruimte hier om je paard zo te stallen zoals je wilt.
, ik woon een half uur van Rotterdam en een half uur van Utrecht vandaan en bij ons in de buurt zijn er légio stallen waar de paarden gewoon veel buiten komen, en nog betaalbaar ook.
erleyne schreef:Een luik om naar buiten te kijken, kan nooit de beweging vervangen die je paard zo nodig heeft! O.k. bedompte, donkere stallen zijn nog slechter, maar heel de dag op stal blijft gewoon slecht.
Remember schreef:Maar waarom dan tóch een paard aanschaffen??? Verhuis dan zelf naar een locatie waar je wél de mogelijkheid hebt je hobby naar wens uit te voeren. En dan hoef je echt niet helemaal naar het platteland of the midlle of nowhere met een eigen boerderij en paarden aan huis, ik woon een half uur van Rotterdam en een half uur van Utrecht vandaan en bij ons in de buurt zijn er légio stallen waar de paarden gewoon veel buiten komen, en nog betaalbaar ook.

Remember schreef:ElCamino schreef:Natuurlijk praat ik binnenhouden van paarden niet goed, maar er is soms nu eenmaal niet altijd plaats en ruimte hier om je paard zo te stallen zoals je wilt.
Maar waarom dan tóch een paard aanschaffen??? Verhuis dan zelf naar een locatie waar je wél de mogelijkheid hebt je hobby naar wens uit te voeren. En dan hoef je echt niet helemaal naar het platteland of the midlle of nowhere met een eigen boerderij en paarden aan huis, ik woon een half uur van Rotterdam en een half uur van Utrecht vandaan en bij ons in de buurt zijn er légio stallen waar de paarden gewoon veel buiten komen, en nog betaalbaar ook.

tita schreef:Ik vraag me af of je een paard met veel bloed geschoren en al in de winter er een plezier mee doet hem 3 uur in de paddock neerzetten.
Het regent stormt en de zon schijnt....
Yuri schreef:ik woon trouwens ook in/bij de randstad hoor, en heb ook een stal gevonden met onbeperkte weidegang.
Oke ik heb geen binnenbak, nou lekker belangrijk.
fransje23 schreef:tita schreef:Ik vraag me af of je een paard met veel bloed geschoren en al in de winter er een plezier mee doet hem 3 uur in de paddock neerzetten.
Het regent stormt en de zon schijnt....
Volgens mij bestaan er waterdichte winterdekens