wie betaalt jou paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Soniador

Re: wie betaalt jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:16

Mijn ouders hebben mijn paard betaalt.
Ook de echte noodzadelijke dingen zoals zadel,hoofdstel hebben ze betaalt.
Gelukkig staat mijn paard thuis en moet ik dus geen stallingskosten betalen.
Voer,stro,hooi,hoefsmid en DA en de kleine dingen zoals sokken,paardensnoepjes,... betalen mijn ouders ook maar de dingen zoals een dekje,rijbroeken,bandages,... moet ik zelf betalen.Overlaatst heb ik leren rijlaazen gekocht waar ik aardig een tijdje heb voor moeten sparen om ze zelf te kunnen kopen.Ik ben 15 en mag dus nog geen vakantiewerk gaan doen.En nu heb ik al aardig wat geld bijeen voer een wedstrijdjasje van pikeur. Haha!
De dingen die ik dus echt graag zelf wil zal ik ook zelf moeten betalen,de dingen die noodzakelijk zijn betalen mijn ouders.En ik kan het makkelijk combineren met school.Ik probeer altijd te plannen en maak lijstjes op zodat ik zeker klaar ben met huiswerk om te gaan rijden die week.Als ik zondag wedstrijd heb,dan maak ik al mijn huiswerk voor de week erop vrijdagavond en zaterdag.Dus ik kan mijn paard vrijgoed combineren met school.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:30

Ik heb mijn pony nog niet, komt 26 augustus!
Maar ik betaal hem zelf. Castratie heb ik ook zelf betaald.
De meeste spullen heb ik zelf betaald, m'n vriend heeft een poetskist gekocht en m'n ouders een zweetdeken.
Stalling ga ik zelf betalen, hier zit voer bij in.
Hoefsmid en DA moet ik ook zelf betalen.

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:32

ik heb mijn pony zelf betaalt en het onderhoud betaal ik ook zelf. Het enige wat mijn moeder betaalt zijn de paardensnoepjes Clown .
Ik studeer nog en werk in de horeca om mijn paard te kunnen onderhouden. Ik moet nu minimaal 300 euro per maand verdienen of ik maak verlies.
Ik raad je aan om er goed over na te denken. Het is best wel zwaar, en werken en studeren en dan nog is voor de pony zorgen. Ik heb het een beetje impulsief gedaan. Ik ben heel blij met mijn eigen pony, maar soms vloek ik toch is.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:47

Ik betaal alles zelf. Ik werk 32 uur per week.
de 2 shetlanders doe ik dus helemaal zelf.
de haflinger is wel een beetje samen van mij en mijn vader, dus dat doen we halveren het stalgeld.

Claudia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:32

ik rij mijn paard samen met mijn nichtje, ze staat bij een boer, en ik hoe niets te betalen (mijn nichtje ook niet), en mag zelf weten wat ik met haar doe. k koop alleen wel zadel, dekens, verzorgings producten wel zelf, hij kon zelf niet meer voor haar zorgen, maar wou haar wel thuis hebben. dus mag haar als mijn eigen paard beschouwen (A)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:36

Mijn paard staat in een soort privépensionstal ( Clown ) ze wordt er goed verzorgt, zoiets als een manege maar ze gaan daar wel elke dag op de wei etc. Ik ben een rotverwend kind, mijn ouders betalen álles Bloos . Alleen sommige dingen moet ik wel voor m'n verjaardag/kerst ofzo vragen. (nieuw zadel, extra dekje, ofzo. En moest ik een nieuw zadel willen dan moet ik daar + mijn verjaardag nog een groot deel van zelf betalen. Dus er is uiteraard wel een prijsnorm Knipoog )

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:10

Ik heb op 23 jarige leeftijd pas mijn eigen paard gekocht. Daarvoor heb ik gewoon steeds gespaard. Ik heb haar op 2 jarige leeftijd gekocht voor een prikkie. En ik heb zelf ook het harnachement gekocht. Ik betaal eigenlijk alles zelf, heb ook een veulentje bij haar gefokt, alleen de stalling niet. Ik heb een eigen pensionstal en ik werk dus voor mijn eigen paarden, ik heb dus mijn merrie, haar 1 jarige dochter en een shet. De 6 pensionklanten betalen de stal met alle kosten die erbij komen. Ik betaal dus ook zelf de hoefsmid, wormenkuren, dekens, DA, lesgeld, wedstrijdkosten enz. Alleen de stalling heb ik dus vrij. Ik moet wel zeggen dat ik heel zuinig ben met alles, misschien juist wel omdat ik het allemaal betalen moet van mijn zuurverdiende centen. Ik koop alleen wat mijn paard nodig heeft. Ik rij nu met schapenbont, omdat ze allergisch blijkt te zijn voor gewone dekjes, dus dan maar even geen nieuwe rijbroek. Ik ga voor kwaliteit maar struin wel alle aanbiedingen af! Mijn winterdekens bijvoorbeeld heb ik allemaal aan het eind van de winter gekocht, als ze in de aanbieding zijn! Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:29

Mijn Opa kocht voor elk kleinkind een pony, dus ik heb toen ik jong was niet de aanschafkosten van de Ijslander hoeven te betalen. Opa betaalde ook alle kosten van DA, voer, stro. Ik moest zelf de hoefsmid betalen.
Toen Opa verhuisde mochten we de pony's houden, maar moesten we zelf voor onderdak zorgen. Eerst heb ik mijn Ijslander op een manege gezet voor ƒ (gulden)125,00 per maand (was voor stalling + stro) hooi en brok moest ik dan nog bijkopen. Ik betaalde dat helemaal zelf. Ik werkte elke zaterdag bij mijn ouders op het tankstation en verdiende daar genoeg mee.

Later heb ik samen met iemand een weitje met stal gehuurd voor ƒ 50,00 per paard en dan de rest aan voer zelf bijkopen. Dat ging ook heel goed.

Als je niet te veel eisen stelt en niet de duurste merkspullen wilt of op een manege/pensionstal wilt staan waar je toch meer betaald dan wanneer je zelf een weitje huurt, dan is het allemaal best te doen. Bij Decathlon hebben ze soms de paardendekjes voor € 11,00 in de reclame. En dat zijn mooi gekleurde dikke dekjes, vaak 2-zijdig te gebruiken (dus een 2-kleurig dekje. heb je toch elke keer een nieuw kleurtje Knipoog ). Zo zijn de rijkleren bij Decathlon ook helemaal niet duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:12

Ik betaal alles zelf. De aanschaf, de stalling, de verzorging, DA, hoefsmid etc etc.

Ik heb fulltime gewerkt om de aanschaf te kunnen betalen (ik was gestopt met mijn studie) en nu ga ik weer studeren & parttime werken. Ik ben van mening dat als je niet te veeleisend bent (dus geen stalling met binnenbak etc tot de beschikking) dat het heel goed te betalen is, ook met een weekendbaantje en een studie erbij.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:56

Sind ik een eigen paard heb betaal ik alles zelf. Dat is een hoop geld en ik zeg dan ook altijd dat je met een eigen paard jezelf op een 2e plaats moet zeggen. Dus niet zo vaak nieuwe kleren niet elke 2 week uit eten. Niet 3 keer per jaar op vakantie willen. Dat kan gewoon niet. Tenzij je bakken met geld verdient natuurlijk.

Verder koop ik kwa spullen voor mijn paard alleen het broodnodige. Ik heb dan ook geen spullen in de kast die niet gebruikt worden. Ik koop merkspullen zodat de spullen langer meegaan. Dat is duurder, maar zoals de peesjes en dekjes heb ik al weer een aantal jaar en zijn ook nog lang niet aan vervanging toe

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:07

kheb de mazzel dat ik het samen met iemand doe, op papier is het paard van haar maar zij redde het qua tijd en geld niet meer, dus nu doe ik haar elke dag , zij komt af en toe als ze een keer zin heeft om te rijden of als ik echt niet kan,en ik betaal de stalling. DA betaald zij.. dusi k ben zeg amar 250 euro per maand kwijten hou wel weinig tijd over. doordeweeks bestaat mijn dag echt alleen uit werken en naar paardje toe.. en dan is de dag weer om.. school doe ik niet meer, dus hou nu ook geld over voor andere dingen maar toen ik nog wel school had werkte ik echt zowat alleen voor paard.. ben overigens 17

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:32

ik betaal alles zelf. ik hbe mijn pony gekocht 2 dagen voor ik 20 werd. het is wel lastig, want ik studeer nog, maar tot nu toe red ik het prima. ik werk ongeveer 10 uur per week, en ik doe veel oppaswerk. ik betaal 140 euro stalling per maand (inclusief hooi, stro en brok, maar ik koop mijn eigen voer omdat ze van brok te druk wordt). het lastigste is nog dat ik weining tijd heb voor alles. gelukkig helpt mijn nichtje ook mee, op dagen dat ik echt niet naar mijn paardje kan doet zij het voor me.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:16

ik betaal alles zelf..

het paard zelf heb ik niet hoeven betalen maar daar zit een lang verhaal omheen..
ik werk zelf fulltime en betaal dus alles zelf..
ik had eerst een vaste baan maar die moest in opgeven en ben gaan werken via uitzendburo's..
daardoor komt het dus ook voor dat ik soms zonder werk zit..
dan helpen mijn ouders waar ze ook maar kunnen..(we zijn geen rijke familie ofzo helaas Tong uitsteken )
maar ik probeer het altijd zelf te betalen..
het is tenslotte mijn paard..
maar af en toe is hulp erg welkom Haha! ..
het is erg belangrijk als er ook mensen achter je staan die je eventueel ook kunnen helpen..
heb het al een paar keer bijna zien fout gaan..waar de familie er helemaal niet achterstond en dus ook helemaal niet hielpen.. wes zeker van je zaak als je een paard aanschaft.. ik zelf ben er ook nog van geschrokken maar ik zou me geen leven meer kunnen zien zonder mijn knollie bollie Bloos ..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:22

ik zelf natuurlijk, ik heb toch de verantwoording voor het paard op mij genomen.

Avary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:30

Bij ons in de regio betaal je ook rond de 260 euro per maand aan stalling (incl hooi/stro etc) en in mijn eentje zou ik dat dan ook niet redden (zit nog op school). Maar ik betaal haar samen met mijn zusje. Samen redden we het door allebei op zaterdag te werken en dan houden we ook nog iets over. Mijn ouders betalen de hoefsmid en wormenkuren. Werkt perfect zo Lachen

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:28

friesiszwart schreef:
ik zelf natuurlijk, ik heb toch de verantwoording voor het paard op mij genomen.

Mooi geschreven, hier sluit ik me volledig bij aan Haha! .

LinDug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:26

Ik werk vanaf mijn achtiende fulltime en heb op[ mijn negentiende mijn eerste paard gekocht en op mijn 22ste de tweede. Ik betaal alles zelf, het zijn immers ook mijn paarden. Wel als ik ooit in de problemen zal komen zal mijn moeder wel bijspringen. Ik hoop dat dit niet nodig is, ze zijn verzekerd en ik spaar ook nog wat.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:29

Mijn ouders betalen alles op de "onzin" dingen na zoals chabrakjes en beschermers. Dus eigenlijk alleen de dingen die echt nodig zijn, voer, paard, trailer, tuig.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:02

Ik heb altijd alles zelf moeten betalen. Ik kocht mijn paard op mn 15de en werkte eerst in een winkel (vrijdagavond en zaterdag), later ben ik huishoudadresjes gaan doen, waar ik via via aan kwam en wat veel beter verdiende. Met 9 uur per week à € 10,-. p.u. zit je dan tegen de 400 per maand. Erg goed te doen dus.

In de winter betaalde ik € 175,-. aan stalgeld en in de zomer € 100,-.. Ook wormenkuren, inentingen, hoefsmid, d.a. etc betaalde ik zelf. Ook spulletjes etc moest ik zelf betalen (op verjaardagscadeautjes na natuurlijk). Ook de aankoop van het paard moest ik grotendels zelf betalen, aangezien ik een jaarling hengst kocht viel dit relatief mee. Mijn ouders gaven mij € 500,-. als bijdrage in de aankoop.

Tijdens mijn schooltijd; Ik heb het VWO gedaan terwijl ik werkte en daarnaast ook mijn paard moest doen, dit was voor mij heel makkelijk te combineren. Wel was ik zeker zo'n twee uur per dag aan mn paard kwijt. Vriendinnen zag ik nog redelijk veel en gelukkig was mijn ex ook heel gek op mijn paard, het liefst ging hij mee wat dit ook heel makkelijk te combineren maakte.

Mijn ouders hebben overigens wel aangeboden de eventuele castratie te betalen, maar dit was niet nodig want ik moest en zou een hengst hebben. (Door mij zeer goed te hanteren als hengst)

Inmiddels is de situatie flink veranderd en woon ik alweer ruim twee jaar op mezelf (waarvan 2 jaar samen met mn vriend), ik studeer en het is nog steeds erg goed te combineren!

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:15

mijn paard heb ik gekregen van een ervenisje van mij opa
de rest betaald mijn moeder allemaal.
soms koop ik wat zelf van verjaardagsgeld of als ik geld krijg met andere feestdagen

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:38

Mn ouders betalen eigenlijk alles.
Behalve mn setjes & dekens Schijnheilig

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:51

Ik betaal alles zelf.
Heb een baan van 28uur en redt het makkelijk.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:07

Poe ben blij dat pa en ma een hoop betalen! Gisteravond en de Da gehad en de smid, even 110 euro! Nou ben zeer blij dat dat uit paps zn portomonee kwam Haha!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:15

mijn ouders betalen gelukkig (nog) alles
behalve (wat hun noemen overbodig) setjes

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:24

Ik moet ook alles zelf gaan betalen.. Maar daar ben ik nu hard voor aan het werken. Van mijn moeder mag ik een paard nadat ik mijn rijbewijs gehaald heb. En aangezien ik over 2,5-3weken mag afrijden, komt het allemaal een stuk dichterbij. Ik werk nu ongeveer 6dagen in de week, volgende week 7. En werk ongeveer 45uur in de week. Wil alles gewoon makkelijk kunnen betalen als er iets stuk gaat of als ze ziek word. Stalling is ook hoog, maar doordat ik zoveel werk kan ik niet ook nog eens gaan mesten. Maar goed, denk er maar aan dat het veel geld en tijd kost. Zeker als je ook nog eens veel werkt en naar school gaat. Ik heb dan geen school, maar werk wel veel. Dat is wat ik er voorover heb om dit te kunnen doen.