Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ELpatcho schreef:Waarom zou een forse boete en een verbod op het hebben van paarden niet afschrikkend genoeg zijn?
flappp schreef:Wat een stom verhaal zeg! Eerst de veulens gehandicapt maken om ze vervolgens in te laten slapen. Natuurlijk is dat dierenleed.
Als jouw beessie wordt afgemaakt ivm enorme ziekte of pijn, oke, da's wat anders. Dit slaat echter nergens op.![]()
MaartJ schreef:Als je al iets wilt doen gaat dit niet door de veulens in te laten slapen.
Bekijk het eens vanuit het oog van de fokker en niet alleen vanuit 'het is zo zielig'.
Waarom kan een paard met elk deeltje van zijn huid afzonderlijk trillen? Waarom heeft een trekpaard zo'n lekkere dikke vacht/huid? Waarvoor werden paarden vroeger gebruikt?
Juist:
Om de vliegjes weg te jagen! en hier in zeeland zijn geen horzels dus die hoeven ze niet weg te jagen!
Door de dikke huid heeft meneer of mevrouw ook weinig last van de vliegjes.
En ooit wel is een paard gezien waarbij de staart tussen de ploeg kwam? Nee? Ik wel en dat is NIET leuk!! en dan zullen jullie nu wel denken: Waarom ga je in hemels naam in 2007 nog ploegen met een paard er voor.. tjah zoiets heet oogstdemonstratie!!
Er bestaat hier in dit Nederland ook zoiets als traditie.. en ik weet het zeker.. de paarden die geen staart hebben zijn dit gewend en kunnen hier heel erg goed mee leven! en ik ken er meer dan 1!
Als ze het al willen verbieden moet het in heel Europa verboden worden, want elke fokker trekt met gemak met zijn paard even een landje verderop om daarna weer terug te keren met paard zonder staart en het paard behaalt nog een 1e premie ook op de keuring! omdat de keuringscomissie niets kan verbieden want het paard heeft een bewijs dat het legaal gecoupeerd is!
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap al deze heisa niet, over het al dan niet hebben van een staart.
Laten we dan eerst ophouden met het knippen van tastharen, trekken van manen, knippen van staarten, afscheren van manen, opscheren van benen e.d.!
flappp schreef:trouwens- heb jij zelf paarden?!? Stel jij je dan ook zo oppervlakkig op als je dier wordt afgemaakt want ehh.. weet hij veel? Lekkere instelling! MIsschien zouden de mensen die de boel couperen ook eens lekker aangepakt moeten worden. Weten zij veel...
Sorro schreef:Inplaats van inslapen weleens gedacht aan verplichte castratie/sterilisatie? Lijkt mij een humanere oplossing waarbij het dier niet wordt getroffen.
niks, dan fokken ze met een staart en brengen ze de veulens nog naar daar, zelfs handig voor sommige eigenaars moeten ze niet meer castreren 

gaat niet echt gebeuren zo , volgens mij hebben veel mensen dat niet door