wedstrijdpaard 24/7 buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wedstrijdpaard 24/7 buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:30

Geldt voor mij ook, yarrah. Haha!
Die week heb ik ook nauwelijks geslapen, hoewel ik na een paar nachten wel aan de geluiden van de paarden begon te wennen. Na die week was ik helemaal brak - maar dolgelukkig met m'n veulen natuurlijk, en dat maakte alles weer goed - en het heeft ook wel iets hoor, tussen de paarden "slapen". Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:32

Nou Faram heeft weleens op stal gemoeten afgelopen winter, met het slechte weer en (helaas) ondergelopen wei en paddock. als het slecht weer is zit hij er gelukkig niet mee, leuk is anders maar slecht weer vindt hij erger dan op stal, dat is ook aangeleerd omdat hij tot nu toe zijn hele leven een loopstal ter beschikking heeft gehad, en nu dus niet meer. die moet er overigens wel komen, want hele nachten op stal vind ik ook jammer voor hem.

maar goed, als ik hem met normaal weer op stal ga zetten, wordt hij echt niet blij, dat is een ding dat zeker is.

@ joviban, lijkt me echt geweldig, als ik nog eens een vrije dag heb oid ga ik het ook zeker doen! en dan bij Flicka en Snatje ook, in hun eigen privé natuurgebiedje, haha! spannend!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:33

Het is geweldig tussen de paarden in het donker!! Ik heb vroeger wel eens bij onze verzorgpony's gekampeerd en nu bij mijn eigen paard ga ik wel eens in het donker een tijdje bij ze zitten (vorig jaar in het najaar heel vaak gedaan). Of er heerste enorme rust en stonden ze heerlijk te grazen (slapen doen ze echt niet) of ze gingen met z'n allen (op de oudjes na) rond rennen, echt schitterend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:35

Ik heb vorig jaar met dat warme weer een paar weken buiten geslapen (binnen was het te heet)
Dan zijn de paarden steeds actief, bij ons helaas ook alweer logisch want door die pokke dazen stonden ze vrijwillig 12 uur op stal overdag.

En zojuist zijn ze er ook alweer ingevlucht Verdrietig
Verdorie, wat haat ik die steekbeesten toch Verdrietig

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:44

ja jammer is dat.... maar goed, als de paarden er zelf in en uit kunnen... meer kan je niet doen. sommige paarden hebben nou eenmaal heel veel last van die beesten, zeker als je in een gebied zit waar veel dazen e.d. zitten. bij ons valt het gelukkig erg mee allemaal, wij hebben niet veel last van vliegen enzo.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:51

Bij ons zitten ook heel veel steekbeesten (tja, hij staat bij water, sloten, moeras, bomen en struiken) en de plassen liggen vlakbij... Hij heeft sinds een paar dagen eczeemachtige plekjes op zijn hoofd en omdat de DA morgen niet kan en ik donderdag en vrijdag geen oppas kan regelen, komt ze dinsdag pas even checken of het om een eventuele grasallergie gaat of om last van de vliegen. Sam loopt nu met een vliegenkap en met anti jeukmiddel, maar ik maak me wel een beetje zorgen over hem..... Het lijkt wel of er elk jaar meer muggen, knutten en ander gespuis rondvliegt. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:53

Dat idee heb ikook
In mei zitten er normaal geen dazen..
Dat is echt pas eind juni, begin juli

En het aantal muggen en ook hoe groot ze zijn, dat is ook niet normaal...

Ik wil volgend jaar een paar weken strenge vorst

Maar ik geloof dat ik nu erg offtopic ben Bloos

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:53

ik denk dat dat ook wel klopt, aangezien we steeds van de warme winters hebben, en veel vocht, dus fijn voor de muggenlarven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:55

Maar dat die pokke dazen nu ook vooral savonds en snachts leefden net als muggen..dan zat alle gespuis er tenminste rond dezelfde tijd..nu is het gewon de klok rond

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:56

lijkt me echt vreselijk als je er zoveel last van hebt... bij ons zijn het voornamelijk vliegen, en het zijn er nog niet veel ook. bij zonsondergang komen er wat muggen en mietsen, die zijn dan even vervelend maar blijven ook niet de hele nacht rondhangen gelukkig.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:09

Ja, ik woon in een prachtig gebied, maar dat geeft ook veel insecten, helaas.....
Wij hebben thuis ook horren voor alle open ramen, anders word je echt verrot gestoken.

Lekker off topic trouwens (en ik heb niet eens een wedstrijdpaard).

RK; sterkte met die rotdazen.
En Merrieveulen, wees maar blij dat jouw paarden er geen last van hebben.
Ik zie als spookbeelden van Sam in een eczeemdeken of dat ik straks een stal moet gaan zoeken, terwijl hij niet opgesloten wil staan. Maar ja, eerst maar afwachten van mijn DA zegt volgende week......

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:07

Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik heb mijn paard, dat ik 5 keer in de week zo'n 1 tot 1,5 uur dressuurmatig rijdt (ook wedstrijden) dag en nacht buiten staan. En dat gaat prima hoor!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:42

die van mij krijgt vaak de nacht voor een wedstrijd wat krachtvoer. en voor de rest alleen maar gras. nou ik denk dat als ik haar krachtvoer erbij ga geven dat ze zo rond als een tonnetje word. wat ze eigenlijk al is Sigaar . ze houd nooit meer op met vreten. haar buik staat er strak van. het gras raaktr nu op. maar ze gaan over een paar weken weer naar een ander landje waar de eerste snede van af moet. dus ik denk dat mijn paard niets te klagen heeft. als het een week echt regent gaan ze wel naar binnen. maar op dit moment is dat niet mogelijk, wij hebben maar heel weinig land aan huis. en het is thuis nu een vreselijke bende. omdat het pad eruit ligt. en we onze bak aan het vernieuwen en het vergroten zijn. en dan kunnen ze ook niet op het kleine stukje land. dus ze moeten nog even geduld hebben Haha!