russel schreef:Sommige paarden krijg je niet gevangen, sommige paarden zijn voortdurende de klos en komen gehavend binnen of hebben weer eens een dik been, sommige paarden mogen niet drinken en idd de voortdurende onrust als de kudde van samenstelling steeds maar weer veranderd, zeker als er dominante paarden tussen zitten die steeds weer met elkaar in de clinch gaan als er een nieuwe bij komt. Gaan ze weer hun baaszijn bij elkaar testen en dat testen kan ook best wel 4 maanden duren. Waar zeker wel nodige trappen bij komen kijken.
In de 16 jaar dat ik een paard heb, heb ik dit echt nog nooit zo extreem meegemaakt, op geen enkele stal.
Er kan er één tussen zitten die lastig is, maar dat is in mijn geval 1 geweest, op die 16 jaar en verschillende soorten stallen. Er valt altijd wel iets aan te passen, zoals kleine groepjes maken, de lastige apart zetten met een makkelijk paard.
Ik heb zelf het idee dat paarden soms zo opgefokt kunnen worden van het naar elkaar kijken, ik zie ze dan rennen langs die draad dat ik denk: pffff zozo 
Maargoed, het wordt ook vaak gedaan omdat de paarden zelf geen ruzie hebben maar de eigenaren wel...
(jouw paard beet me, jouw paard trapte me etc) en toegegeven; het is ook lastig als je je paard wil halen en er staat een kudde dominantere paarden bij het hek, zie dan je paard er nog maar langs te krijgen...