betaal ik te veel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elledani68

Re: betaal ik te veel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:06

Ik sta met mijn paardjes ook in de randstad.Ik betaal 125 euro per box en daar komt dan inderdaad nog hooi, stro en voer bij.hooi en voer dat zijn standaard kosten stro heb je meer zelf in de hand. Geen super luxe maar wel binnenbak buitenbak weide en in de winter ook buiten.Ik vind 145 euro ook best aan de prijs zeker als je bedenkt dat er verder geen faciliteiten zijn.Nou moet je bedenken dat je in de randstad altijd meer betaald maar dit is wel een beetje te.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:55

Het is idd veel geld...vooral als je voor de rest alles zelf moet verzorgen... Verward

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:00

Best veel Clown

Op de manege hier betaal je 85 voor een pony en 155 voor een paard.
Dan heb je incl. kuil, stro, grote binnenbak, buitenbak, kleine binnenbak, longeercirkel, rijweide, weiland en een stal Vork .

Mijn pony staat er trouwens niet Knipoog

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:06

Zofia schreef:
Waar woon je.
Omgeving Utrecht/Amersfoort is nu eenmaal erg duur.
Niets aan te doen.
Betaal het liefst zelf ook minder.....

ik woon zelf heel dichtbij de randstad en daar betaal je 175 voor box, voer, hooi, stro en buitenbak.
dus jah ik denk dat je te veel betaald...

Danii16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:45

ik sta voor 175 incl. vlas,stro,hooi,biks. Met binnenbak,buitenbak,stapmolen,longeerbak,paddocks en gratis gebruik van de lessen. Dus ik vind dat je redelijk veel geld betaald.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:47

dat is een hoop geld. Een kale stal huur je nog voor minder en dan heb je mestal wel rijbaan e.d tot je beschikking en hoef je zelf niet t onderhoud te betalen.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:50

Sorry hoor. In mijn dorp hebben we ook een manege. 2 min lopen van een hele grote heide. Twee binnenbakken. 1 buitenbak. Kantine, wasplaatsten dagelijkse weidegang. Kost hier 275 euro, incl voer, bodembedekking, stal uitmesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:28

blacklight schreef:
Sorry hoor. In mijn dorp hebben we ook een manege. 2 min lopen van een hele grote heide. Twee binnenbakken. 1 buitenbak. Kantine, wasplaatsten dagelijkse weidegang. Kost hier 275 euro, incl voer, bodembedekking, stal uitmesten.

Dat is dan een luxe manege en daar betaal je dan ook voor. 2 binnenbakken is al luxe.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:45

ik denk ook persoonlijk dat je erg veel betaald, maar ik weet niet precies hoe dat daar is in die regio

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:44

ik vind het een behoorlijk bedrag ik sta voor 150,00 euro inclusief stro, hooi kuil en 1 kg bix per dag met nette binnenstallen, paddocks, volop goed weiland en rijbak 20x60 en ben je een keer verhinderd wordt er gemest. Tevens worden de paarden dagelijks binnen en buitengezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:01

friesiszwart schreef:
ik vind het een behoorlijk bedrag ik sta voor 150,00 euro inclusief stro, hooi kuil en 1 kg bix per dag met nette binnenstallen, paddocks, volop goed weiland en rijbak 20x60 en ben je een keer verhinderd wordt er gemest. Tevens worden de paarden dagelijks binnen en buitengezet.

Jij staat goedkoop. Tov van anderen lijkt het dat ze duur staan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:02

285:2=142,50 per paard
is op zich niet verkeerd
ik betaal hier in de regio voor weidegang zonder stal of wat dna ook 90 euro per paard , ex voer etc etc etc

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:18

het is idd veel, misschien kun je in de buurt eens rond kijken en een andere stalling vinden?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:43

draumpje schreef:
is op zich niet verkeerd
ik betaal hier in de regio voor weidegang zonder stal of wat dna ook 90 euro per paard , ex voer etc etc etc

Was het maar zo, het is echt 285 per paard! Dit is overigens al meerdere malen in dit topic geschreven.

Ik sta vlak bij duin en bos, betaal incl alles (voer, mesten, hooi, stro, buitenbak, binnen en buiten zetten en trailerstalling) 165 per maand. Net even buiten de randstad aan de kust. Ik vind het dus een hoop geld.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:49

Ik vind dat de TS wel te veel betaald als je kijkt naar de faciliteiten. Wij wonen bij de randstad en zijn zo'n 300 kwijt en dat in incl. voer, stro, weidegang, binnen/buitenbak, wasplaats enz...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:06

ingvdh schreef:
draumpje schreef:
is op zich niet verkeerd

Was het maar zo, het is echt 285 per paard! Dit is overigens al meerdere malen in dit topic geschreven.

Ik sta vlak bij duin en bos, betaal incl alles (voer, mesten, hooi, stro, buitenbak, binnen en buiten zetten en trailerstalling) 165 per maand. Net even buiten de randstad aan de kust. Ik vind het dus een hoop geld.

argh, sorry ...
kan merken dat ik er niet helemaal bij ben , sorry

maar idd, dat is wel heel erg duur....

tinkerfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:23

Echt schandalig veel! Ik denk dat het eraan ligt omdat het Soest is....maar al was ik jou zou ik toch zoeken naar een ander stekkie....!!!!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:25

Ik vind het voor zo'n stal ook wel heel erg veel geld hoor!
Daar kan je een heel stuk luxer voor staan...

BarSjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:56

Ik vind dat een heel fiks bedrag voor een kale box!!
Denk dat er voor dat geld ook nog wel wat anders te vinden is met inderdaad meer cappaciteiten!

Clautt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:09

Nou ik betaal 210 per maand dat is dan op een stal met een goede wei , ruime stallen binnenbak ( 2 ! ) en 1 buitenbak en goede uitrij mogelijk heden , dicht bij het strand enzo , en inclusief 3 x per dag biks , savonds kuil en uitmesten .

Ik vind het dus best wel heel erg veel wat jij betaalt !

BlueFence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:54

Maar10e schreef:
Ons stalbedrag is 15 euro omhoog gegaan. Het is nu 145 euro.
Nou denk je misschien, dat is weinig, maar het is anders.

Het is excl voer, hooi en bodembedekking.
Het is een vrij groot (kaal Bloos ) weiland met een in en uit loop stal. een oud stalletje die het verre weg van luxe is.
Er is geen rijbak aanwezig, alleen koud water en slechte verlichting.
Nu moeten we zelf voor de onderhoud van de stal zorgen (muren aan de binnen en buitenkant)
zelf de omheining netjes houden, zelf mesten en ga zo maar door, de paarden (het zijn er 2) krijgen alleen 2x per dag ons zelf gekochte hooi.

Het enige voordeel is dat we 5 min lopen van bos en duinen staan. Clown

We betalen nu dus 145+15 voor de trailer per maand
Dit is excl hooi +/- 50 per paard p/m, voer en bodembedekking +/- 75 p/m
Dat is dus +/-285 euro per maand! Huilen

Ik denk dat je ergens voor minder geld luxer kan staan.

Wat vinden jullie

Barst los!!!!

Oh ja het is in soest!

als het niet goed staat verplaatsen aub!

Nou poefff!!!
Ik vind het nogal wat hoor.
Ik zit dan wel in drenthe, daar zijn de prijzen veeeeeeel goedkoper.
Hier sta je op een manege met binnen en buitenbak voor pony 160 euro, alles erbij behalve enten en wormen.

In de boerendorpjes in drenthe sta je bij boerenmensen voor goed 50 tot 80 euro incl. eten.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:46

Belachelijk veel, wat een afzetter.
Ik sta ook vlak bij Amersfoort en heb:
binnenbak
buitenbak 20-60
losgooibak
longeerring
als je wilt trainingsmolen GRATIS
Paddocks, zomers weidegang
5 minuten van riant bos
dekens worden zonodig op en af gedaan
3X per dag ruwvoer
3X per dag krachtvoer
Het kan vol pension of zelf uitmesten, ik mest zelf uit omdat ik het leuk vind en toch nog het idee heb dat ik zelf nog voor mijn paard zorg in plaats van alleen maar rijden.
Verder volledige verzorging.
Kosten: €265,- per maand. Jij betaald duidelijk veel te veel.
Die foto's in je profile, zijn die gemaakt op je huidige stal? Zo ja, meteen een andere stal zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:46

Idd, lees nu dat het per paard is. Als dat je wei is en zo te zien ook niet erg groot, zsm een andere plek zoeken.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:21

@TS, heb je al een andere stal gevonden? ik vond het altijd leuk om ergens anders te kijken voor een stal. Ik op een groot aantal stallen wezen kijken, er zit erg veel verschil in wat je krijgt voor je geld, bij de ene stal moet je bijvoorbeeld de paarden zelf buitenzetten, terwijl je bij de andere minder betaald en het voor je gedaan wordt.

De prijs is erg hoog (wat de anderen ook zeggen), hier in Friesland is 275,- zo wel een beetje de maximum prijs.

Ik sta sinds een half jaar in Minnertsga (prijs 275,-), de vorige stal waar ik stond (nabij Marssum) daar begon de manegehouder fysiek geweld te gebruiken toen iets hem niet beviel, dus daar ben ik weggegaan.

Waar ik nu sta hebben we:

- binnen- (met veel verlichting) en buitenbak (beide een soort van Achterbergbodem)
- longeercirkel
- grote trainingsmolen
- wordt uitgemest
- veel stro in de stal
- wordt gevoerd (oa. bix, hooi, muesli, wortelen)
- Bix (ik mag zelf kiezen welk merk), momenteel Equiral Stud
- weidegang ('s zomers) (paarden worden er in gezet en ze halen ze er 's avonds weer uit)
- paddocks ('s winters) (Deze zijn nog niet klaar, dus afgelopen winter kwamen ze bijna elke dag in de trainingsmolen)
- warm water voor douchen etc.
- solarium (zit volgens mij niet in de prijs)
- kantine (op dit moment inclusief inhoud Knipoog , koffie, thee, fris, etc.)
- springmateriaal (nou doe ik dat niet zo vaak, maar het is wel makkelijk dat het er is)
- Mooie omgeving voor buitenritten
- De hele manege is superschoon
- Aardige mensen

We staan er met z'n tweeën, super plekje!! ook zal het hier niet druk worden, maximaal 12 paarden.

yamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:35

ik vind het wel veel geld bij ons betalen we minder en we hebben een binnenbak en een buitenbak vlgensmij onder de 200 euro betalen wij