Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zofia schreef:Waar woon je.
Omgeving Utrecht/Amersfoort is nu eenmaal erg duur.
Niets aan te doen.
Betaal het liefst zelf ook minder.....
blacklight schreef:Sorry hoor. In mijn dorp hebben we ook een manege. 2 min lopen van een hele grote heide. Twee binnenbakken. 1 buitenbak. Kantine, wasplaatsten dagelijkse weidegang. Kost hier 275 euro, incl voer, bodembedekking, stal uitmesten.
friesiszwart schreef:ik vind het een behoorlijk bedrag ik sta voor 150,00 euro inclusief stro, hooi kuil en 1 kg bix per dag met nette binnenstallen, paddocks, volop goed weiland en rijbak 20x60 en ben je een keer verhinderd wordt er gemest. Tevens worden de paarden dagelijks binnen en buitengezet.
draumpje schreef:285:2=142,50 per paard
is op zich niet verkeerd
ik betaal hier in de regio voor weidegang zonder stal of wat dna ook 90 euro per paard , ex voer etc etc etc
ingvdh schreef:draumpje schreef:285:2=142,50 per paard
is op zich niet verkeerd
ik betaal hier in de regio voor weidegang zonder stal of wat dna ook 90 euro per paard , ex voer etc etc etc
Was het maar zo, het is echt 285 per paard! Dit is overigens al meerdere malen in dit topic geschreven.
Ik sta vlak bij duin en bos, betaal incl alles (voer, mesten, hooi, stro, buitenbak, binnen en buiten zetten en trailerstalling) 165 per maand. Net even buiten de randstad aan de kust. Ik vind het dus een hoop geld.
Maar10e schreef:Ons stalbedrag is 15 euro omhoog gegaan. Het is nu 145 euro.
Nou denk je misschien, dat is weinig, maar het is anders.
Het is excl voer, hooi en bodembedekking.
Het is een vrij groot (kaal) weiland met een in en uit loop stal. een oud stalletje die het verre weg van luxe is.
Er is geen rijbak aanwezig, alleen koud water en slechte verlichting.
Nu moeten we zelf voor de onderhoud van de stal zorgen (muren aan de binnen en buitenkant)
zelf de omheining netjes houden, zelf mesten en ga zo maar door, de paarden (het zijn er 2) krijgen alleen 2x per dag ons zelf gekochte hooi.
Het enige voordeel is dat we 5 min lopen van bos en duinen staan.![]()
We betalen nu dus 145+15 voor de trailer per maand
Dit is excl hooi +/- 50 per paard p/m, voer en bodembedekking +/- 75 p/m
Dat is dus +/-285 euro per maand!![]()
Ik denk dat je ergens voor minder geld luxer kan staan.
Wat vinden jullie
Barst los!!!!
Oh ja het is in soest!
als het niet goed staat verplaatsen aub!