Wat voor oplossing?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Wat voor oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:18

Ik ga ervanuit dat je vader ook zou kunnen bellen, vooral aangezien hij zelf ook paarden heeft en dus weet wat ze nodig hebben, maar goed dat weet je inmiddels wel denk ik.

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 10:11

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag ga ik even naar Jolita, en mischien dat we even moeten overleggen met de staleigenaar..

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:56

Ik heb vroeger ook altijd moeite gehad met bellen. Tot ik gewoon dacht ik toets het nummer in en dan kan ik niet meer terug.
Het geeft een enorme kick als het uiteindelijk wel lukt!
Het beste kan je even op papier zetten wat je wil vragen. Hier even een voorbeeld:

Hallo met.....
Ik zou graag willen dat er een paardenarts bij mijn paard komt kijken omdat ze maar niet dikker wil worden en er slecht uitziet. Ik maak me er erg zorgen over omdat ik haar nu een aantal maanden heb en ze maar niet dikker wil worden.

Vaak stellen ze vervolgens wat vragen aan je over je paard.
Daar kanje dan antwoord op geven.

Dan maak je vervolgens de afspraak.
Kijk van tevoren even in je agenda wanneer je kan.

Verzamel al je moed en zorg dat er niemand bij je in de buurt zit. Maak je niet druk dat je verkeerde dingen zegt die dame of heer aan de telefoon kent je toch niet en die zal dat echt geen probleem vinden.

Succes

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 11:04

Bedankt Lachen ! Ik vind het gewoon erg moeilijk om te bellen, maar vind dat het zo echt niet langer kan. Jolita is ziek, daar moet ik wat aan doen Ja

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:54

oosterhoff schreef:
Ik heb vroeger ook altijd moeite gehad met bellen. Tot ik gewoon dacht ik toets het nummer in en dan kan ik niet meer terug.
Het geeft een enorme kick als het uiteindelijk wel lukt!
Het beste kan je even op papier zetten wat je wil vragen. Hier even een voorbeeld:

Hallo met.....
Ik zou graag willen dat er een paardenarts bij mijn paard komt kijken omdat ze maar niet dikker wil worden en er slecht uitziet. Ik maak me er erg zorgen over omdat ik haar nu een aantal maanden heb en ze maar niet dikker wil worden.

Vaak stellen ze vervolgens wat vragen aan je over je paard.
Daar kanje dan antwoord op geven.

Dan maak je vervolgens de afspraak.
Kijk van tevoren even in je agenda wanneer je kan.

Verzamel al je moed en zorg dat er niemand bij je in de buurt zit. Maak je niet druk dat je verkeerde dingen zegt die dame of heer aan de telefoon kent je toch niet en die zal dat echt geen probleem vinden.

Succes

Geweldige tip inderdaad, deed ik ook altijd, en nog wel eens! Ik heb ook een grote hekel aan bellen, bang dat ik iets stoms zeg enzo. Maar van de andere kant, diegene waar ik mee bel is ook maar een mens en kan ook wel eens iets verkeerds zeggen. Dus inderdaad, schrijf het op, pak je agenda erbij, zet er van te voren met een gekleurde pen of stift in wanneer je kan, en van welke tijd tot welke tijd, zodat je daar niet om hoeft te zoeken. Je kan dan in een oogopslag zien of het kan of niet! Succes meid, gaat helemaal goed komen! We zijn allemaal maar mensen, probeer dat te onthouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:57

Volgensmij zijn er enorm veel mensen die en bel angst hebben hoor Ja

Ik heb er ook een enorme hekel aan.
Ik ga zelfs liever er naartoe.

Als ik moet bellen maak ik ook al een notitie briefje met dingen die ik moet zeggen.
Of waar ik denk dat ze naar vragen.
Zoals mijn telefoon nummer, dat weet ik in de haast anders echt niet te zeggen Lachen

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 12:59

@zorro idd een hele goede tip Ja Ik ga vamiddag eerst langs Jolita (lekker wandelen) en daarna ga ik kijken of ik durf te bellen Lachen Bedankt!

@runningkawa hmm, dat doe ik ook vaak ja Ja Toch blijft het eng om te bellen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:01

Vind ik ook
als het uit te stellen is, stel ik het ook uit. Bloos!

Maar gaat het om mijn dieren krijg ik op de een of andere manier mijn bel angst aan de kant Lachen
En het stomme, elke keer valt het mee en denk ik, volgende keer mezelf niet druk maken.
Wat ik dan wel weer doe en het vervolgens gewoon weer mee valt. Lachen
Volgensmij leer ik het nooit.. Lachen

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 13:08

Ja dat heb ik nu ook, als het om mijn beestjes gaat. Maar nu dit, ik belde net mijn moeder op (ben alleen thuis dus ik dacht ik ga nu echt bellen!) zeg ik tegen haar dat ik ga bellen, met al mijn goede moed, zegt ze dat ik moet afwachten watde staleigenaar zegt Boos! Echt zo oneerlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:09

Het is wel gebleken dat die stal eigenaar niets doet en dat zou ik ook tegen je moeder zeggen Ja
Daar heb je wel lang genoeg op gewacht Ja

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 13:11

Ja Ja Dat zei ik ook tegen haar, maar dan zegt ze telkens weer... wachten, wachten en wachten. Tsja heb ik ook niet veel aan, hij doet gewoon niks..

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:34

Dit snap ik niet hoor! Sorry maar van wie is die pony? Als ze van jou is mag die staleigenaar van mijn part op z'n kop gaan staan maar jij doet toch wel lekker wat jij vindt dat er moet gebeuren. Ik begrijp wel dat het voor jou een stuk moeilijker zal zijn met je ziekte, maar ik vind wel dat als je van je ouders een paard mag houden, je ouders ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen en meteen een DA bellen als er iets mis is met je paardje en daar heeft die staleigenaar zich niet mee te moeien! Dus bel die DA nou maar snel op! Hou je agenda, het adres waar hij moet zijn en een klein spiekbriefje bij de hand en bellen maar of push je moeder nou maar eens even dat zij belt.

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 14:39

@Mandyke

Heb je he-le-maal gelijk in. Als het kon had ik ook meteen gebeld, ik vind het dan wel moeilijk maar het moet! Ik ben alleen bang dat ik zo boze mensen over me heen krijg Boos!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:48

Laat die staleigenaar d**dvallen, voor mijn part..
Wat heeft hij tot nu toe gedaan? Helemaal níks!

Je pony is ziek, en je hebt gewoon een dierenarts nodig! Zoals eerder gezegd, bel 'm gewoon op (met spiekbrief, doe ik ook zo vaak) en maak een afspraak!

En nog een tip; zoek een fatsoenlijke stalling (en dan doel ik meer op de eigenaar).
Denk eens even na: wat is voor jou belangrijker, een staleigenaar te vriend houden die niks voor jou zieke pony uitvoert, of je zieke pony?

Succes meid, het komt helemaal goed, maar dan moet je gewoon even bellen.
En zeg het desnoods niet tegen je moeder, die heeft het blijkbaar ook bij het verkeerde einde, als ze zegt dat je moet wachten!!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:50

Inderdaad, waarom zouden die mensen trouwens zo boos op je worden? Je wil toch maar dat je pony terug gezond wordt. Dat is je goed recht trouwens en daar heeft niemand zich mee te moeien. Die staleigenaar heeft er geen enkel profijt bij dat er zo snel mogelijk een DA komt dus zal hij zich niet haasten hé. En als dat zo is dat er mensen echt boos op je worden omdat jij je pony zo snel mogelijk wil helpen dan zegt dat meer over die mensen en niet over jou! Moest ik jou zijn, ik zou toch eens uitkijken naar een andere stal hoor, het is niet normaal dat iemand zoveel macht uitoefend over een paard dat zelfs niet van hem is.
Veel succes!
Laatst bijgewerkt door Mandyke op 08-03-07 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 14:51

Van mij mag ie ook ---vallen Boos! Ik vind mijn zieke pony dan ook vééél belangrijker dan "hem". Ik was net aan 't kijken voor een nieuwe stalling. Nu hopen dat mn moeder hier ook in meegaat!
Maar ik zou zo graag die DA willen bellen, maar dan moet ik geld bij elkaar zoeken om 'm te betalen. Want ben bang dat alsik bel, niemand anders 't voor mij betaald! Iig bedankt voor je reactie! Ja

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:54

Tja, bekijk het zo, hoe langer je wacht, hoe zieker je pony wordt, hoe hoger de DA kosten zullen bedragen. Ik vind dat je ouders het dan maar moeten betalen!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 14:58

hmm, ja vind ik ook Ja Ik ga er over een kwartiertje heen met mn moeder en dan sleur ik dr mee naar de staleigenaar! Dit moet toch opgelost worden. Maar ik wil hier zeker weg Boos!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:00

Goedzo meid!
Ik vind ook dat je ouders het wel moeten lappen, jij bent 17, een 17-jarige kan toch nooit de volledige verantwoordelijkheid over een pony nemen?
En ik neem aan dat je de pony van hen (je ouders) hebt gehad??
Succes ermee, ik hoop ook dat je moeder meegaat in een andere stalling!
Want hier kom jij niet goed tot je recht heb ik zo het idee!

En probeer je dan niet over te laten halen door de staleigenaar, bedenk maar eens goed, dat hij jou niks kan maken, en je ook niet kan dwingen om te blijven hoor!

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:21

We kunnen er nu dagen over gaan praten maar het belangrijkste is dat de DA komt.Is er niemand die bij haar in de buurt woont en kan bellen?Sorry hoor maar de pony moet eerst geholpen worden.Als wij iets mankeren gaan we ook naar de huisarts.Stuur die DA dan een mail met je verhaal en dat je niet zo goed durft te bellen en vraag of HIJ JOU belt.

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:48

Goed nieuws Haha!

Nou, ik kwam net bij Jolita aan. Ik haar uit de stal halen even lekker poetsen en knuffelen.

Ik aai een paar keer over die buik, en denk hé dat kan niet voor een weekje terug staken die ribben nog zo wat uit en nu is ze een stuk dikker. Dus ik verder poetssen, komt de staleigenaar naar mij toe. Hij vertelde dat de wormenkuur heeft gewerkt en de wormen dus blijkbaar dood zijn, en dat ze echt is aangekomen. Ik helemaal blij Haha!

Gelukkig (!) gaat hij nu echt de hoefsmid en DA bellen. Ben zo blij dat er eindelijk iemand daar naar me heeft geluisterd! iig iedereen bedankt voor alle reacties, tips enz. Heeft me erg geholpen Lachen

Goed nieuws toch? Lachen

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:54

zorg er wel voor dat je morgen of overmorgen even vraag aan de eigenaar of hij de afspraken al gemaakt heeft. Anders duurt het misschien weer heel lang.
maar wel goed nieuws inderdaat

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 18:02

Oke, bedankt voor de tip, even niet aan gedacht Lachen

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 18:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:50

ik vind bellen ook altijd heel eng Bloos
de tip met dat briefje dat doe ik ook Ja
ik vind vooral slecht nieuws bellen eng of als ik iets moet zeggen wat de ander wellicht niet leuk zal vinden.. dus je bent niet de enige Haha!

ze ziet er wel wat beter uit op de foto's, het begin is er Ja vraag anders aan de eigenaar welke DA hij zal gaan bellen, wellicht kan jij of je ouders dan even die DA bellen of de staleigenaar al gebeld heeft.