steigeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 23:13

Pinky_girl"]
[quote="assie schreef:
Verder nog 1 tip: verkoop passion aan iemand die ermee om kan gaan voordat je hem (per ongeluk) nog meer slechte dingen aanleert, en het steigeren laat uitbreiden

Is dit niet een beetje overdreven??
Wat Laura in mijn ogen moet doen is Passion eens even vertellen wie hier de baas is. Volgensmij heeft ze tips genoeg en als ze consequent is moet dat haar net zo goed lukken als wie dan ook.

Er zitten een hele hoop verschillende, goede uitgelegde verhalen bij (die bijna allemaal hetzelfde zeggen) dus volgensmij moet het wel lukken.
Pas wel op Laura, want zo'n hoef komt hard aan en kan flink wat aanrichten. Vertrouw je het niet, zoek dan hulp...
Succes
[/quote]
Ja, maar daar zit het hem juist, dat doet ze niet volgens mij, die hulp zoeken. Bovendien ken ik Laura ook een klein beetje via MSN en via Yentl, de verhalen die ik daar hoor, zorgen ervoor dat ik dit zeg.
Want Laura zal best veel van manegepony's weten en daar heel goed op kunnen rijden, maar of ze al aan een eigen pony toe is betwijfel ik en dan zeker zo'n jong ding.

En idd is verkopen erg drastisch, maar misschien wel beter voor Passion, aangezien dit probleem al een hele tijd speelt en nu nog steeds niet beter is geworden, maar juist erger.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 00:55

En ik dacht nu juist dat jouw vorige reactie hatelijk bedoeld was naar de mensen die hier gereageerd hadden Assie Haha!
Daar zat ik geloof ik een beetje naast Bloos

Er valt niet veel meer toe te voegen aan dit topic maar toch wil ik drie dingen kwijt.

Ten eerste ben ik er door schade en schande achter gekomen dat het een stuk gemakkelijker is om een paard te beleren en verkeersmak te maken waar niets mee gedaan is. Paarden van twee jaar zijn te jong om 1,5 uur mee te gaan wandelen. Dan slaat onherroepelijk de verveling toe en gaan ze klieren. Ze hebben tijd genoeg om streken uit te halen en te bedenken.

Ten tweede zeg je dat je niet altijd een zweep bij je hebt. Dat zou je nu juist wel als standaarduitrusting moeten hebben. Of een lang touw maar in elk geval een van de twee.

Ten derde zeg je dat je paard door een ander verpest is. Als jouw paard goed naar je luistert en jij voldoende overwicht hebt kan dat bijna niet. Zeker niet in drie weken tijd. Paarden hebben heel goed door met wie ze te maken hebben en zullen iemand met minder overwicht graag in de maling nemen. Maar ze weten ook dondersgoed bij wie ze dat niet moeten doen.

Je staat niet boven je paard en je moet heel snel zorgen dat je wel boven hem komt te staan anders gaat het straks echt fout. Zet je trots opzij, geloof dat de mensen hier jou niet willen afzeiken maar helpen en probeer de tips uit.
Maar ga niet verschillende dingen kort achter elkaar proberen. Daarmee word je namelijk weer inconsequent. Probeer iets langere tijd uit. Als het dan niet werkt kan je een volgende stap nemen.

Succes!!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 09:53

met mystery heb ik ook wel van die dingen mee gemaakt maar niet het steigeren of bokken naar me. wel het bijten in mijn kleding maar daar heeft hij gelijk voor op zijn donder gehad. (door middel van knijpen in zijn neus, eerste keer had hij zo iets van: o leuk bijt nog eens toen nog een keer geknepen maar dit keer harder. en toen vond hij het niet meer leuk en heeft het ook nooit meer gedaan. net zoals gras eten terwijl je staat te praten. dat laat ik niet toe, ik sla met de lead rope (lang touw) op de grond, doet hij het nog een keer, krijgt hij een tik in zijn nek, en nog een keer op zijn neus, maar zo ver komt het nu niet meer.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 11:33

Ik zag een vraag nog steeds onbeantwoord...
Een hengstenketting werkt idd sterker in dan een gewoon halstertouw, dus dat zou je al kunnen proberen. Daarnaast is het zaak om je paard voorwaarts te houden, erg lastig soms als je ernaast loopt Lachen
Enne... wat voor ons heel hard lijkt, is voor een paard nog niet zo erg, kijk maar eens hoe paarden elkaar op hun plek zetten.. Knipoog