(ik scheer de benen ook trouwens
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) Citaat:Een paard heeft die dikke vacht niet voor niksEn die sokken dan ook niet... Maar in dat punt ben ik het wel met je eens... Die zwilwratten zijn eigenlijk overbodig...
Jellie schreef:Wij laten het zitten. Het hoort gewoon bij ons paard.
,Hier ook. Urielle schreef:Sokken zouden voor het afvoeren van regenwater zijn geloof ik, ook zou een geschoren been gevoeliger zijn voor mok en krijgt een paard makkelijker wondjes omdat er geen haar meer is om het schampen van een voet of voorwerp op te vangen, dus eigenlijk is het knippen of scheren van de sokken ook heel zielig
(ik scheer de benen ook trouwens)
Jimbo schreef:Ik weet het toevallig (misschien anderen ook wel) maar anky laat zelfs die dingen niet wegscheren.
Nu is ze niet meteen mijn voorbeeld, maar ik vind het juist wel mooi en als ze een functie hebben...waarom wel weghalen, geeft alleen maar stoppels (vind ik lelijk) en misschien een paard met een blauwe neus (van de plekken)
De haren bij de ogen waarschuwen bijvoorbeeld voor stof zodat het paard op tijd zijn ogen dicht kan doen.
en vroeger waren alle manen rechtopstaand (zoals przwalski) maar door genmutatie hebben gedomesticeerde paarden hangende manen. het doet misschien wel pijn als je onvoorzichtig trekt, maar in principe kan je ze ook knippen ed (worden ze wel dikker van).
volgens mij hebben paarden met veel manen aan 1 kant zelfs meer halsspieren om die manen te kunnen tillen dus misschien is het niet eens zo goed om manen te laten zitten alleen maar omdat het zo mooi is.
ik zit eens na te denken... okselharen zijn de manen van het paard en de staartharen zijn de haren die normaal bij de schaamstreek zitten (beetje uit de richting, maar toch zou het kunnen) Darwin!

Sorry... die is echt te goed! superwoman schreef:Jimbo schreef:Wat een onzin...
1) anky laat ze zitten, maar ze is niet "mijn" voorbeeld...= dus onzin Wat wil je er nou mee duidelijk maken??
2)neus-blauwe plekken, dan zou z'n neus wel heel erg gevoelig moeten zijn en dus zou oa ik verschil moeten zien
= onzin dus.
3) Een dier verandert door de jaren (eeuwen heen) Als iets niet goed is, verandert hij óf sterft hij (uit)
4) dat laatste stuk is helemaal onzin, dat lijkt me duidelijk....
superwoman schreef:Nou, zo denk ik er ook over.
De tastharen zorgen voor "bescherming" van de neus. ze tasten wat af zonder dat ze het aan moeten raken.
Zo zal hij z'n neus niet bezeren aan iets scherps....
Laat er nou nooit wat gebeurd zijn met de neus van mijn paard zónder tastharen..... (of met)
Urielle schreef:Lizzle schreef:Ze horen bij een paard, een paardenliefhebber hoort dat voor lief te nemen.
Lange manen, flinke sokken aan de benen, behoorlijke zwilwratten en een dikke wintervacht hoor je ook voor lief te nemen dan. Is echt paards
. sologirl schreef:Dat laatste in het bericht had ik nog niet eens gelezen... Maar je schaamstreek gaan vergelijken met Je paard zn staart...Sorry... die is echt te goed!
VeerenAshley schreef:Maar zoals je hebt kunnen lezen zijn er genoeg voorbeelden van paarden die er wél last van hadden dat hun tastharen waren weggehaald.