wat moet ik in godsnaam hiermee aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Re: wat moet ik in godsnaam hiermee aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:56

dovish schreef:
dat was in kloosterburen, of niet uums? Zelfs wij hier in warffum hebben daarvan gehoord Knipoog

Eén club verder: Ulrum Knipoog

Ik heb het van tamelijk dichtbij meegemaakt omdat mijn vader echt NET in het bestuur zat toen dit geschifte mokkel zo`n herrie schopte. Eerder die zomer had ik Huub nog zien staan op stal: hij had in weken geen bazin gezien en had zo geschuurd dat er open wonden waren ontstaan Verdrietig die ik toen maar behandeld heb. Door benauwde kindertjes werd ik nog gewaarschuwd dat ik me vooral niet met dat paard mocht bemoeien van zijn boze bazin, maar ik vond toen eerlijk gezegd al dat ze heel wat had uit te leggen Boos!.

Uiteindelijk is het paard ongeveer een maand na dit mediacircus alsnog ingeslapen (eindelijk rust). Iedereen had zo de smoor in over crazy mokkel dat uiteindelijk pa als nieuwste bestuurslid maar bij het afscheid van Huub aanwezig moest zijn (kan aardig goed tot tien... of in dit geval... tienduizend tellen). Vlak voor het inslapen vlogen crazy mokkel & haar zusje elkaar echter ook nog eens in de haren voor Huub z`n stal Koe.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:41

Uums schreef:
dovish schreef:
dat was in kloosterburen, of niet uums? Zelfs wij hier in warffum hebben daarvan gehoord Knipoog

Eén club verder: Ulrum Knipoog

Ik heb het van tamelijk dichtbij meegemaakt omdat mijn vader echt NET in het bestuur zat toen dit geschifte mokkel zo`n herrie schopte.
...
Uiteindelijk is het paard ongeveer een maand na dit mediacircus alsnog ingeslapen (eindelijk rust).

Precies, ik dacht al dat je het daar over had. Arm dier, en een niet zo prettig mens, als ik de verhalen mag geloven.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:14

meende toch echt dat dat in kloosterburen was, hum

deprimuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 22:13

Ik hoop van ganze harte dat dit dier niet moet worden afgemaakt. Ik hoop dat ze haar nog het een en ander bij kunnen brengen. Ze moet de weide in bij de opfok voor een jaar als je het mij vraagt.

Even de wind door de haren

Nogmaals 1000x dank voor al jullie steun. Ik liep hier al sinds afgelopen zomer tegenaan te hikken. Valt een last van mijn schouders. Ze is er trouwens tegen mij nog niet over begonnen. Ik heb haar ouders aan de telefoon gehad en die waren nuchter. Het paard heeft op moment weer niet te klagen( ze komt nu elke dag) . Als dat nu doorzet tot het einde van de maand Bloos

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:23

geen dank daar is bokt toch voor om elkaar te helpen ed

hmm toch vreemd dat het eingelijk wel kan
nou ik geloof dat jij je box gouw genoeg weer vol hebt dan scheelt het je ook weer ergenis

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:33

Ik lees stomtoevallig jou topic en het moet me toch even van het hart!! Ik zit al (dit jaar ) 40 jaar, in de paarden en heb door de jaren heen geleerd dat je niet alle paarden kunt redden van hun "goede " eigenaren!!! Ook ik heb er nog steeds heel veel moeite mee om een paard met eigenaar (es ) de stal op te zeggen als ze doen wat in jou geval gebeurd! En geloof me...ik heb er al een hele hoop meegemaakt!!! Zoals al eerder gezegd, je kan de ellende van al dit soort paarden niet in je eentje op je schouders nemen! Uit het oog uit het hart is inderdaad een heel goed spreekwoord! En voel je niet schuldig tegenover het paard ( dat deed ik in het begin n.l wel ) dat moeten de eigenaren doen!!!! Het wordt nog even moeilijk als ze weggaan. Als het lukt, probeer dan niet zelf op stal te zijn maar laat iemand anders het even overnemen!

Saskiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:11

Ga een keer rustog met haar praten, als ze op stal is. Vraag of ze wil dat het paard zo doet? Als het echt neit werkt, zeg tegen haar dat ze iets anders moet zoeken. Geef haar wel een opzegtermijn van een maand/2 maanden oid! Succes!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:36

Inderdaad, ik zou haar ook een datum aangeven dat ze te vertrekken heeft omdat het toch te gek voor woorden is dat jij je zelf niet meer prettig voelt in je eigen pension! Zo'n mensen verdienen geen paarden. Helaas kun jij niet alle ellende op de wereld oplossen. Het toch willen gaat alleen maar ten koste van jezelf. Erg voor het paard maar "You can't save them all". Anders dierenbescherming waarschuwen . Heb vanmorgen toevallig gelezen dat ze strenger op gaan treden tegen mensen die hun dieren mishandelen ( en dit vind ik er zeker onder vallen) En dat die mensen ook geen dieren meer mogen houden.
Sterkte ermee!!!

deprimuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 23:30

Nog heel hartelijk bedankt. Ze gaat binnenkort weg, maar lijkt nu toch de schuld op mij te schuiven. Het ligt niet aan mij toch?
Het paard moet gewoon meer naar buiten, maar dat is het niet. Ik doe haar elke dag uit de box naar buiten en nog doe ik het niet goed en ligt het aan mij..

Krijg het rambam, ga maar lekker... DOEIIIII Boos!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:35

Deprimuis: het ligt echt niet aan jou, je hebt alles gedaan wat in je macht lag. Als de dame nu denkt dat het jou fout is ipv eens bij zichzelf te rade te gaan...... Denk dan maar aan deze woorden, de schuld op een ander afschuiven is altijd makkelijker dan je eigen fout erkennen Pling
Heel veel sterkte als het paardje weggaat, en laat je in die laatste periode niet gek maken door haar.

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:55

Je hebt echt je best gedaan!
En je moet je gewoon niets van dat stomme mens aantrekken!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:09

Het is voor haar inderdaad het gemakkelijkste om de schuld op jou te schuiven dan hand in eigen boezem te steken. Ze zal dat ook elders waarschijnlijk ook zo verkondigen. Misschien gelooft men haar dan, in eerste instantie. Maar ze zal haar ware aard toch niet kunnen verhullen en ook elders door de mand gaan vallen.
Geniet jij er ondertussen maar van als je haar eindelijk kwijt bent Knipoog
Misschien vooraf bij een nieuwe pensiongast vooraf duidelijke regels stellen. Als ze het daar niet mee eens zijn, dan niet eens laten komen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:53

inderdaad, hier op de manege hadden ze de regel dat je iig eens in de 24 uur MOEST komen, deed ja dat niet dan werden er maatregelen getroffen. bij mijn pensionstalling moet je ook, het is een doe het zelf stalling, de eigenaar voert soms wel, maar in principe zijn we er zelf, vóór school, en 's avonds in ieder geval voor het voeren en evt mesten, en 's middags voor de rest van de dingen. en zo hoort het ook imo, wat dit kind deed kan gewoon niet, je hebt prima gehandeld. als iemand een paard wil moet diegene het ook verzorgen, zo niet dan kan je beter op de manege blijven rijden.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:14

Wij voeren, mesten, zetten de paarden op de wei. Leggen ze eventueel de deken op, op verzoek van de eigenaars. ( in de periode dat ze alleen 's nachts de deken op krijgen).
Dus in principe hoeven ze bij ons niet persé elke dag te komen. Maar normaal gesproken komt iedereen gewoon elke dag.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:15

OK, maar dan is er in ieder geval wat geregeld, dat er elke dag iemand (jij) voor het paard is. maar dan nog hoort iemand regelmatig bij zijn of haar eigen paard te komen natuurlijk.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:02

merrieveulen schreef:
OK, maar dan is er in ieder geval wat geregeld, dat er elke dag iemand (jij) voor het paard is. maar dan nog hoort iemand regelmatig bij zijn of haar eigen paard te komen natuurlijk.

Natuurlijk dat vind ik ook. Je hebt zo'n dier niet alleen maar om anderen te kunnen zeggen dat je een paard hebt. Het is geen status symbool oid en ook geen speeltje dat je alleen maar pakt wanneer je er zin in hebt of het je uitkomt.
Maar helaas denkt niet iedereen zo.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:53

Iris... jammer dat je op deze manier mij zo loopt zwart te maken op bokt(je noemt misschien geen namen maar toch...)
ik doe dat ook niet bij jou(voor zover ik weet, en zo wel is dat zeker niet mijn bedoeling),
en vind het dan ook zeer jammer dat jij dat wel bij mij doet....

jammer dat ik er nu (viavia notabene) achter dit topic moet komen...

bovendien kloppen dingen in jou posts ook niet (heb nog niet heel het topic door gelezen)
maar in de 1e post staat bvb dat ik een week niet zou komen en daarna 3 dagen wel ineens???
dat is VOLSLAGEN onzin Verward ik weet niet hoe je erbij komt, en waar je het weg haalt,
maar in die tijd dat ik whit heb ben ik nog NOOIT een week niet geweest......... Verward

Ik zal het topic nu doorlezen... kijken of er nog meer onwaarheden verteld worden....
want dat vind ik gewoon niet normaal.
en ik zal het mijn moeder ook laten lezen....

Erg jammer... had ik niet achter jou gezocht...
en dat noemt zich dan profesioneel Lips are sealed

edit:
je reacties nu doorgelezen, ga het topic straks beter lezen....

zou jij het leuk vinden om ELKE dag naar een stal te moeten waar een gezellige sfeer ver te zoeken is??
Ik niet iig, ik leef voor paarden en dat weet je ook best.... en je weet ook dat het mij aan het hart gaat dat ze telkens zo doet... en dat ik ook al ontzettend veel heb geprobeerd om het op te lossen etc..... je doet mij hier nu voor als iemand die z'n paard ontzettend verwaarloosd, en alleen een paard heeft om het hebben, maar dat is niet zo en dat weet je zelf ook DONDERSGOED!!
Zou het liefst dag en nacht bij mijn paard zitten... maargoed, als er een k*t sfeer is op stal,
nee dank je... dan heb ik er ook geen zin aan.
ik heb je ook al tijden terug meerdere malen bericht gestuurd dat ik niet fijn vind hoe het ging en dat de sfeer er niet beter op werd.

Ik weet DONDERSGOED hoe het is om een paard te hebben, heb er vroeger genoeg gehad,
en is ook zeker geen 'bevlieging' van 'wow ik wil een paard, kom laten we er even een kopen'....
ik heb er ook lang overna gedacht voordat ik er een kocht....
maar volgens jou reacties ben ik geen paard waard... nou en bedankt he!!! Verward

maargoed, ben SUPER blij dat ik nu wel een GEZELLIGE plek heb gevonden!!!
Veel plezier nog.... met je 'pensionstal'... als je iedereen weg gaat sturen blijft er niet veel over...

Nee sorry ik vind dit ÉCHT ontzettend LAAG van je!!!!
Ik kan jou ook onzettend zwart gaan lopen maken hier op bokt, maar dat DOE ik NIET, want zo BEN ik NIET!!!
en dacht dat jij ook niet zo was.....maar schijn bedriegd dus........ Rolleyes
ik denk dat het beter is als hier een slotje op komt en we dit onderling oplossen.....
voordat het NOGMEER uit de hand gaat lopen!!!! Boos!
*temt*

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:40

deprimuis schreef:
Heb ik al gedaan, meerdere keren. Zelfs advertenties op marktplaats doorgestuurd en nagevraagd of ze er zijn wezen kijken. Bloos

We hebben een molen, maar dat dier krijg ik er niet in (moet je met meer zijn) (opvoedprobleem Tong uitsteken )

Dan zal dat probleem toch echt door jullie komen, want bij mij liep ie er WÉL gewoon in Knipoog!

zo! en verder ga ik geen energie meer in dit topic steken.........

Rieta_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:49

ZWAK!! had niet van je verwacht!!!

En dat ook nog wel via bokt!? Sjonge jonge je kent die mensen nu zo lang.. ze hebben je zo geholpen met je zadel en dit krijgn ze ervoor trug.. en anoniem op bokt?!Belachelijk!!

Je moet angela en Dina niet zo belachelijk maken dat hebben ze niet verdiend!en dan dit ook nog achter hun rug om!!

naja gelukkig voor jullie allebei dat ze nu weg is!En een gezellige plek heeft.. T komt wel goed met die 2!

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:03

Ik heb dit hele topic stilletjes meegelezen met een abbo.. heb je dit allemaal verzonnen? Ik snap er geen snars meer van.. Tong uitsteken

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:07

En zo zie je maar weer dat er twee kanten aan elk verhaal zitten! Het enige wat ik niet echt begrijp is dat je niet naar je paard wil omdat de sfeer op stal er zo slecht is! Ik had mijn paard er dan al veel eerder weg gehaald!
In dit geval denk ik dat jullie beter een keer om de tafel hadden kunnen gaan zitten, dan was het misschien niet zo uit de hand gelopen!

Rieta_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:08

tjaa dat heeft nu ook niet veel zin meer... maarja ze krijgt t nog wel te horen!

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:09

Nou inderdaad!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:09

aerdenhout1 schreef:
En zo zie je maar weer dat er twee kanten aan elk verhaal zitten! Het enige wat ik niet echt begrijp is dat je niet naar je paard wil omdat de sfeer op stal er zo slecht is! Ik had mijn paard er dan al veel eerder weg gehaald!
In dit geval denk ik dat jullie beter een keer om de tafel hadden kunnen gaan zitten, dan was het misschien niet zo uit de hand gelopen!

ja idd, ik ben blij dat ik ook nog mijn kant heb kunnen toelichten!
en idd, misschien was het beter geweest dat ik al tijden eerder weg ging maargoed... dat is achteraf gepraat.
ik heb zelfs nog wat traantjes weg moeten pinken toen ik vanmorgen weg reed...
maar als ik dit eerder had geweten....
dan had ik een gat in de lucht gesprongen toen ik weg reed!!

ik zal het hier ook zeker niet bij laten zitten... en hoop dat we het nog (enigsinds) uit kunnen praten....
en dat we in de toekomst nog fatsoenlijk met elkaar kunnen omgaan.....

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:14

Ik hoop ook voor jullie beide dat jullie het kunnen uitpraten met elkaar!