Dierenbescherming op bezoek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Re: Dierenbescherming op bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:45

NatasjaM schreef:
@spetter04
Kan me zo voorstellen dat jij er nog beroerder aan toe bent dan ik. Bij mij op de wei komen tenminste 2x per dag mensen bij de paarden om ze te voeren en water te geven, dus ondervoed zijn ze zeker niet. Inmiddels staan ze op 2/3 van de wei en heb ik nog maar een stuk van ca. 2000-2500m2 over waar ze dan van het voorjaar op moeten tot de rest weer gegroeid is. En ja, het is ontzettend blubber. Ik zak zelf zo'n 20 cm weg op de ergste plaatsen. Ze kunnen allemaal naar binnen bij mij als ze willen, maar ze willen niet! En ik vertik het om ze op te sluiten! Inmiddels heb ik een briefje opgehangen aan het hek met daarop wat tekst en uitleg. Ik hoop dat het helpt, want ik ben het gezeur echt zat. Ik heb ook al een advertentie op Marktplaats gezet voor stenen voor de wei, zodat ik van het voorjaar een stuk kan bestraten. Deze ellende wil ik echt niet nog een keer meemaken! Laat mensen als ze commentaar hebben dan gewoon mij aanspreken in plaats van achter mijn rug om DB, politie en krant te bellen! Ze weten heel goed te vertellen bij wie de DB, politie en krant moeten zijn, maar zelf weten ze me niet te vinden! Ontzettend laf vind ik dat! Het is goed dat er zoiets is als DB, maar laat ze dan iets doen aan de echt schrijnende gevallen. Mijn paard en de pony's die er staan zijn echt niet zielig, ze vinden het juist heerlijk buiten!

nou de mijne staan bij een boerderij dus de boer houd zoweiso toezicht en martijn mijn vriend voert gewoon, maar het is toch asociaal dat ze niet even naar de boerderij lopen en vragen van wie of wat hoe en waarom ? nee hoor vel een eigen oordeel en dan kom je er wel

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:45

Arabesk schreef:
Kunnen we niet met zijn allen een brief schrijven en ondertekenen en dit opsturen?

nut heeft dat zeker niet

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:56

hier even de foto's van hoe ze stonden wat vlogens voorbijgangers ooooo zooo zielig was
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

en het oude voerstuk daar heb ik ze toen zelf al afgheaald
Afbeelding

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:09

jouw land op de bovenst foto's is droger dan het mijne Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:10

spetter04 schreef:
Arabesk schreef:
Kunnen we niet met zijn allen een brief schrijven en ondertekenen en dit opsturen?

nut heeft dat zeker niet

ik heb ze al weleens een kwaaie mail gestuurd, je krijgt een standaard antwoordje terug, maar ja 'iets is beter dan niets'

Rhavenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:06

Die foto's zijn er in mijn ogen absouut niet zielig uit hoor!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:20

Ohh, die laatste foto is wel erg vind ik.
Verder vrij onduidelijk. Bij eerste en 3e foto van de shet lijkt het mee te vallen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:39

superwoman schreef:
Verder vrij onduidelijk. Bij eerste en 3e foto van de shet lijkt het mee te vallen.

valt ook mee dat laatste is een voerstuk geweest

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:49

spetter04 schreef:
superwoman schreef:

valt ook mee dat laatste is een voerstuk geweest

Dat vind jij!
Ik zou ze daar al heel lang niet voeren, omdat het meeste toch verloren gaat in de modder.
Zonde! Wel een heel groot stuk hoor, wat er slecht uit ziet.
Dat is de enige foto die een groter stuk laat zien. Op de rest zie ik voornamelijk een pony staan en niet
een overzicht op het gehele land.

xxsoofxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:32

ik vind het heel erg meevallen hoor..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:42

Onderste foto is idd wel erg modderig, maar de rest daarboven vind ik totaal niet storend en zolang de hele wei er niet uitziet zoals de onderste foto, is er imo niks mis mee.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:28

Snap je frustratie maar ja het heeft twee kanten. Bedoel daar absoluut niet mee dat jij je paarden niet goed houdt, maar zoals eerder gezegd sommige mensen zien echt leed en doen daar niks aan.
Anderen zien weer leed wat niet bestaat zoals in jouw geval. Het bellen op zich vind ik niet heel onlogisch. Hoop dat je briefje helpt en dat mensen begrijpen dat er niks aan de hand is.

Een boer bij mij had het jaren geleden ook. Hij heeft haflingers die in december nog buiten stonden, was toen niet zo nat als nu maar had een beetje gesneeuwd. Die kreeg ook de db en de politie op zijn dak want iemand had gebeld dat het een speciaal ras was wat niet zo maar in deze tijd van het jaar 24/7 buiten hoorde. Het waren notabene ouderwets type haflingers.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:30

In Oostenrijk sneeuwt het nooit Clown

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:33

Arabesk schreef:
jouw land op de bovenst foto's is droger dan het mijne Knipoog

ik dacht net hetzelfde Clown

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:47

bij ons is het land nu ook zo nat als op de foto's, en daarom haal ik mijn paarden binnen. buiten worden ze gevoerd van achter een ijzeren rek, zodat het niet de grond wordt in getrapt en nog ergere modder veroorzaakt door het rottingsproces.
persoonlijk vind ik het er op de laatste foto wel slecht uitzien, maar ik weet ook niet hoe de rest van de wei eruit ziet. een paard moet altijd een droge plek hebben om te liggen in de wei, dat is ook voorschrift van de AID.

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:49

Als ik zo die laatste foto's bekijk, staan jouw pony's nog beter op de weides dan de mijne!

kwpn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:51

randie schreef:
Tsja stuur ze door naar ons, daar staat een veulen bijna 24 uur pdag op stal. Word gelongeerd en krijgt geen veulenbrok. Daar kunnen ze niks aan doen Vork

waarom dat dan?? Bloos

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:52

Een flink stuk hout pakken, daar duidelijk op schrijven dat de paarden niet zielig zijn, goed verzorgd worden en dat ze niks tekort komen volgend de dierenbescherming.

Een stukje bij stal vandaan bij ons hangt ook zo'n soort bord, daar gaat het over een oud paard wat niet meer dik te krijgen is ivm zijn leeftijd. Zijn eigenaar had ook last van bellers met dierenbescherming.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:59

misschien kan je een heg o.i.d plaatsen zodat wandelaars de paarden gewoon niet meer zien.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:11

spetter04 schreef:

mijn respekt voor de DB is helemaal WEG!

bij mij was dta al langer, het probleem is inderdaad dat een hoop mensen die er vrijwilliger zijn
het goed bedoelen
maar gaan reet verstand hebben van de dieren waar ze mee in aanraking komen
en al gauw alles sielug (bb) vinden

en op de momenten dat iets dus wel leed is , zien ze het niet
heel vreemd

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 12:36

Het ziet er natuurlijk ook niet prettig uit; een stel paarden/pony's in de blubber. Alleen kijken de meeste mensen (inclusief DB) ook niet verder dan dat en zien ze niet dat ze gewoon naar binnen kunnen, dat er ruim voldoende voer is en dat de paarden/pony's zich gewoon veel blijer voelen buiten. Ok, de donderdag van de storm stonden ze (bewust) in het middelste weiland waar ze geen toegang hadden tot schuilhok en container, maar het leed was veel groter geweest als het schuilhok was omgewaaid met één of meer er in. Dan vond ik het toch echt een stuk veiliger om ze zover mogelijk van risico-objecten vandaan te houden. En toen stond dus de volgende dag de DB op de stoep Boos! Nu heb ik gisteren een officiele waarschuwingsbrief gekregen waarin staat dat de volgende keer dat ze geen vrije toegang tot een schuilplaats hebben, ik een proces verbaal krijg. Ja dûh, natuurlijk hebben ze constant vrije toegang tot een schuilplaats, alleen met die storm niet omdat dat toen niet veilig was. Nu hangt er een bordje met uitleg en hoop ik dat het gezeur nu over is. Inmiddels heb ik ook al wat stenen op de kop kunnen tikken voor een verharding, nog niet voldoende, maar alle beetjes helpen zullen we maar zeggen Knipoog

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:42

NatasjaM schreef:
Mijn weiland bestaat voor 100% uit klei, daar begint het eerste probleem al. Als daar eenmaal water op staat, is het zomaar nog niet weg. Ik heb het weiland afgelopen juni pas gekocht en wist toen niet dat het zo'n baggerzooi zou worden in de winter. De hele zomer heeft eruit gezien als een paradijsje. Om dit weiland te kunnen kopen heb ik een extra hypotheek af moeten sluiten. Ik heb ook maar gewoon een kantoorbaantje en dus geen bakken met geld. Voor het leggen van stelcon platen heb ik een offerte aangevraagd, maar dat kwam op meer dan 7000 Euro en dat geld heb ik sowieso niet. Alternatief is een stuk laten bestraten, maar ook dat kan niet eerder dan dat het droger is. Op dit moment loopt mijn eigen paard er (KWPN) samen met 2 mini-shetlanders een New-Forest jaarling, een New-Forest/Arabier en een Haflinger. De New-Forest/Arabier en de Haflinger gaan per 1 februari verhuizen, dan heb ik alleen nog mijn eigen paard, de 2 mini-shets en de New-Forest jaarling over. De schuilstal is ongeveer 4x6 meter en de container is 3x6 meter. Behalve mijn eigen paard gaan ze allemaal wel eens schuilen. Mijn eigen paard weigert om binnen te staan, ongeacht wat voor weer het is. Ja, het ziet er momenteel ontzettend beroerd uit, maar de paarden kunnen droog staan als ze dat willen. Het is voor mij financieel absoluut onmogelijk om ergens in pension te gaan staan voor bv. de wintermaanden, bovendien wil mijn paard niet op stal (ze staat al 15 jaar dag en nacht buiten). Als ik het geld ervoor had, dan wist ik het wel... Nu zal ik toch echt eerst moeten sparen voor rigoreuze aanpassingen. Één ding weet ik wel, voor volgende winter moet er hoe dan ook een deel verhard zijn. Zelf wordt ik er ook niet blij van van die modder Verdrietig Opsluiten is voor mij ook geen optie, de containerstal kan wel dicht, maar het schuilhok niet (dat heeft 3 wanden en een klein voorwandje). Het storten van zand heeft nu ook geen zin, want de bovenste 20 cm van het voorste deel van het weiland is modder. Het enige materieel dat nu in het weiland kan komen, is materieel met rupsbanden. De paarden hebben nu ongeveer 6000-6500m2 tot hun beschikking ca. 2000-2500m2 is dus gereserveerd voor als het weer droog is.

Ik moet zeggen dat ik het wel heel veel paarden/ponies vind voor zo'n stukje grond! Maar zolang ze goed voer krijgene n een stuk hebben waar ze niet ver in de modder staan lijkt het me geen probleem!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:43

Waarom heb je het sjetje met een deken op stan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:51

Zal nu wel heel bokt over me heen krijgen
Maar als mijn paarden zo stonden als in de onderste foto, haalde ik ze toch direct van dat land af.

Als dat een klein stukje is en de rest droog oke, maar zou er dan niet meer voeren.
24/7 is leuk, maar zo'n koude natte modderbende is dan weer niet gezond.
laat dan een vrachtwagen met geel zand komen en maak een droge voerplek

Is de hele wei waar ze in staan zo, vind ik het niet kunnen
Zelfs als paardenliefhebber, die zelf de paarden zoveel mogelijk buiten zet, zou daarover de DB bellen.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 13:00

@ samsam
Er lopen er nu nog maar 4; Mijn eigen KWPN-er, 2 minishets en 1 New Forest jaarling. Ze krijgen 2x per dag 2 plakken voordroog en 1x per dag biks (behalve de shets, die krijgen alleen voordroog).

Geen enkele loopt met een deken op, ik denk dat je die van spetter04 bedoelt.

Een klein deel van het weiland is alleen blubber, voor de rest hebben ze nog zo'n 4500m2 weiland waar ook gewoon nog gras staat.

@runningkawa
De foto's zijn niet van mijn land maar van spetter04. Overigens ziet het ergste deel van mijn weiland er ook zo uit Verdrietig Daar kunnen ze wel komen (op een deel tenminste), maar dat hoeft niet. Ze kunnen ook gewoon in het 'betere' deel lopen. Als ze er dan toch voor kiezen om in de blub te lopen, doen ze dat toch zeker zelf?

Op dit moment komt alleen materieel met rupsbanden door de klei, dus zal toch echt moeten wachten tot het wat droger is Verdrietig