Vergoeding bijrijdster....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vergoeding bijrijdster....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:28

Ik ben zelf paarden eigenaar
spreek je jezelf nu niet erg tegen??

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:33

ik spreek mezelf niet tegen, ik zeg alleen dat meningen van eigenaren die graag wat meebetaald willen hebben hier een beetje onder de grond worden gestopt

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:35

Wendy schreef:
Aankoop paard/pony: tussen de € 2.500 en € 7.500 1000 euro in mijn geval
Zadel: rond de € 1.500 475 euro voor een complete tweedehands barefoot
hoofdstel: tussen de € 30,00 en € 200,00 (naar gelang wat je smaak is) 40 euro
Sjabrakken: vanaf € 15,00 pad zat bij het zadel
Stalling: gemiddeld € 300,00 euro per maand (vaak meer) gemiddeld zo'n 100 euro per maand
Ontwormen: € 12,50 eens in de 6-8 weken mensen ontwormen in de regel te vaak. Eens per kwartaal is voldoende dus 12,50 per kwartaal
Enten: € 60,00 eens per jaar doen we met de hele stal = goedkoper
Hoefsmid: € 30,00 bekappen of € 150,00 rondom beslaan eens in de 6-8 weken 35,00 voor natural balance bekapping, eens per 10 weken, tussendoor vijl ik zelf bij
Eventuele veeartskosten indien paard ziek is: € .........

er staat ook boven in de meeste gevallen. Bij mij komt het redelijk overeen. Goed je kan het zo duur maken als je wilt, maar wees redelijk, je heb niet maar 1 dekje, en je hoofdstel moet ook eens vervangen worden (al is het maar een riempje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:36

jij zegt
Citaat:
ik had het over dat de eigenaren zo aangevallen worden in dit topic, en jij brengt gelij kde volgende aanval.
Je vraagt er zelf om

dus ik val mezelf aan Tong uitsteken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:36

Mijn berekening is nog niet de helft van die andere. En moet je dan als eigenaar een ander laten opdraaien voor het feit dat jij er voor kiest om het zo duur te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:37

En dat moet je ook vervangen als je geen bijrijder hebt
Leren spullen lijden meer van niet gebruiken dan wel gebruiken

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:37

Ik ga met KellyG mee

Enderzijds word hier geroepen dat niemand gelijk heeft en dat ieder zo zn eigen mening heeft
En anderzijds word er keihard geroepen dat het maar raar is dat er betaald moet worden

Laten we elkaar gewoon respecteren ok
Ik heb zo mijn redenen om een bijdrage te vragen, bevalt van beiden kanten
Dus wat is het probleem
Kijk, ik ben wel van mening dat ik bedenkelijk ben tegen hoge bedragen ( mijn verzorger betaald 20 euro)
maar goed, ik reken zo iemand daar ook niet op af

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:40

Wendy > Yinnar's berekening is ook in mijn geval (of beter gezegd, die van de eigenaresse van m'n bijrijpaard) wel een goeie schatting. En ïk heb niet het idee dat ze mij laat opdraaien voor haar dure keuzen, uiteindelijk kies ik ervoor om haar paard bij te rijden, o.a. door de fijne (en dure) stalling, en omdat ik graag dressuur en springgericht aan de slag wil, en niet op de natural manier.

pino_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 13:40

Om even terug te komen op Lindsey... Op een manege les je voor dat geld maar 1x per week een uurtje.. als bijrijdster kun je meer dagen in de week! En vaak (niet altijd) zijn manegepaarden toch van een minder niveau dan een prive-paard (ook niet altijd maar in mijn paard z'n geval zeker wel)! Dan kun je ook nog kijken naar de kwaliteit van de instructie... houdt vaak ook niet over als je je les moet delen met een xxx aantal andere lessers! En last but not least... bij dat bedrag zit in mijn geval lessen inbegrepen van een voormalig Grand Prix ruiter!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:43

SuperRupsje schreef:
Wendy > Yinnar's berekening is ook in mijn geval (of beter gezegd, die van de eigenaresse van m'n bijrijpaard) wel een goeie schatting. En ïk heb niet het idee dat ze mij laat opdraaien voor haar dure keuzen, uiteindelijk kies ik ervoor om haar paard bij te rijden, o.a. door de fijne (en dure) stalling, en omdat ik graag dressuur en springgericht aan de slag wil, en niet op de natural manier.

Das het mooie, dat kan bij ons op stal ook gewoon Haha!
Als jullie er happy mee zijn moet je het vooral doen. Ben blij dat er ook nog goede eigenaren van bijrijdpaarden bestaan, zoals ik in dit topic meerdere keren voorbij heb zien komen.

Een van de redenen dat ik een eigen paard heb nu, is de slechte ervaringen met veel eigenaren namelijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:44

Dat respect vind ik ook niet van de kant van de niet betalers...

idd, heb daarom ook zelf paarden gekocht
Zelf beslissen hoe en wanneer ik het wil Lachen

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:44

ravellie schreef:
Enderzijds word hier geroepen dat niemand gelijk heeft en dat ieder zo zn eigen mening heeft
En anderzijds word er keihard geroepen dat het maar raar is dat er betaald moet worden

Laten we elkaar gewoon respecteren ok

prcies! OK dan!

Ik snap ook niet wat het probleem is, zoals ik eerder zei: gelukkig voor eigenaren die een bijdrage willen dat er bijrijdsters zijn die dat ook willen geven, en gelukkig voor de bijrijdsters die geen bijdrage willen leveren dat er eigenaren zijn die dat niet hoeven.

We zijn overigens ontzettend off topic met z'n allen: de vraag was niet of ze al dan niet een bijdrage moest vragen, de vraag was of een bijdrage van 75.- teveel was. Ik, als bijrijdster die ookwat betaal, zeg daarop: nee, ik vind het allezins redelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:45

dat is niet offtopic
Lijkt me logisch als ik een vergoeding raar vind omdat het mes aan twee kanten snijd, dat ik 75 nogal te veel vind Haha!

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:47

Wendy schreef:
Ben blij dat er ook nog goede eigenaren van bijrijdpaarden bestaan, zoals ik in dit topic meerdere keren voorbij heb zien komen.

Wat bedoel je met "goede" eigenaren? Ik krijg de indruk dat je daarmee doelt op eigenaren die geen bijdrage vragen, maar misschien vergis ik me dus ik vraag het maar voordat ik erop in ga.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:48

nee het is niet off topic om te zeggen dat je betalen sowieso onzin vindt en dus 75 teveel, maar de hele discussie wel of niet betalen lijkt me off topic.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:48

@pino lien: als je 75 euro wilt vragen, dan moet je dat doen, je zal vanzelf wel reacties krijgen van mensen en mocht er iemand bijzitten waarmee je het helemaal ziet zitten, maar die wilt minder betalen, kan je dat altijd nog bespreken.
veel succes met het vinden van een 'bijrijdster'
Voor mij is deze discussie afgelopen, meningen worden blijkbaar niet gerespecteerd

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:50

tja ik heb mijn bijrijders altijd laten betalen onder het motto voor niets gaat de zon op. Toen woonde ik nog thuis en was het voor ook dus logisch. Daarbij zit er dan altijd nog een stukje verantwoording bij. Mijn vorige bijrijdster is gestopt (snif, snif) maar aangezien we goede vriendinnen zijn staat ze nu naast mijn paard met haar aanwinst. Ze betaalde ook altijd en heeft veel van me geleerd waardoor ze nu haar paard kon kopen. Op dit moment is mijn situatie iets anders waardoor ik genoodzaakt ben om een hogere vergoeding te vragen (90 euro) voor 2 dagen in de week. 1 puur voor het geld (weet de bijrijdster ook en vind en niet erg) Mijn paard is zo vaak ziek geweest dat het geld op is geraakt daardoor. Het paard wegdoen kan natuurlijk ook, maar zeg maar eerlijk zou jij dat doen. Daarbij is ze (denk ik) niet te verkopen door haar handicap waardoor ze in het verkeerde sircuit terecht komt. Dit wil ik niet op mijn geweten hebben dus vandaar betalen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:51

SuperRupsje schreef:
Wat bedoel je met "goede" eigenaren? Ik krijg de indruk dat je daarmee doelt op eigenaren die geen bijdrage vragen, maar misschien vergis ik me dus ik vraag het maar voordat ik erop in ga.

Nee hoor Lachen
Voorbeelden: Eigenaren die het paard niet onder je kont verkopen. Eigenaren die redelijke mensen zijn en hun bijrijders niet met stapels werk opzadelen en verwachten dat de bijrijder nog eeuwig dankbaar is ook dat ze een verreden paard mogen corrigeren. Eigenaren die eerlijk zijn tegen hun bijrijders.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:52

Wendy schreef:
Aankoop paard/pony: tussen de € 2.500 en € 7.500 1000 euro in mijn geval
Zadel: rond de € 1.500 475 euro voor een complete tweedehands barefoot
hoofdstel: tussen de € 30,00 en € 200,00 (naar gelang wat je smaak is) 40 euro
Sjabrakken: vanaf € 15,00 pad zat bij het zadel
Stalling: gemiddeld € 300,00 euro per maand (vaak meer) gemiddeld zo'n 100 euro per maand
Ontwormen: € 12,50 eens in de 6-8 weken mensen ontwormen in de regel te vaak. Eens per kwartaal is voldoende dus 12,50 per kwartaal
Enten: € 60,00 eens per jaar doen we met de hele stal = goedkoper
Hoefsmid: € 30,00 bekappen of € 150,00 rondom beslaan eens in de 6-8 weken 35,00 voor natural balance bekapping, eens per 10 weken, tussendoor vijl ik zelf bij
Eventuele veeartskosten indien paard ziek is: € .........

Ik schreef erboven dat het gemiddelde bedragen waren. Het door jou erbij geschrevene geldt dus voor jou maar voor vele anderen niet. Niet iedereen kan zijn paard zelf vijlen en niet iedereen rijdt met een barefoot. En zo kan ik nog wel even verder gaan. Het is een feit, en dat zal je met me eens zijn, dat het houden van een paard behoorlijk wat kosten met zich meebrengt. Dat is niet erg uiteraard want het plezier is er niet minder om en daar ben je je als paardeneigenaar van bewust als je een paard koopt. Mocht je om wat voor reden dan ook een bijrijdster nodig hebben lijkt het mij dan ook niet meer dan billijk dat betreffende persoon een bijdrage levert in de kosten. Nogmaals eigenaar blij maar de bijrijdster die zelf niet het aanschaffen en houden van een paard kan bekostigen ook blij. Laten we eerlijk wezen € 75,00/€ 80,00 is dan toch een schijntje??

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:52

ik vind t een netjes bedrag hoor!! Hier op stal zijn mensen die meer betalen en die dan niet op een luxe stal staan.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:53

Ok, zoiets hoopte ik ook al, blij dat ik er niet zomaar fel op in ben gegaan dan Lachen
Maar inderdaad, die eigenaren zijn er genoeg volgens mij (bij ons op stal iig wel).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:54

Yinnar schreef:
Ik schreef erboven dat het gemiddelde bedragen waren. Het door jou erbij geschrevene geldt dus voor jou maar voor vele anderen niet. Niet iedereen kan zijn paard zelf vijlen en niet iedereen rijdt met een barefoot. En zo kan ik nog wel even verder gaan. Het is een feit, en dat zal je met me eens zijn, dat het houden van een paard behoorlijk wat kosten met zich meebrengt. Dat is niet erg uiteraard want het plezier is er niet minder om en daar ben je je als paardeneigenaar van bewust als je een paard koopt. Mocht je om wat voor reden dan ook een bijrijdster nodig hebben lijkt het mij dan ook niet meer dan billijk dat betreffende persoon een bijdrage levert in de kosten. Nogmaals eigenaar blij maar de bijrijdster die zelf niet het aanschaffen en houden van een paard kan bekostigen ook blij. Laten we eerlijk wezen € 75,00/€ 80,00 is dan toch een schijntje??

Die bedragen vind ik dus niet bepaald gemiddeld. misschien rijdt niet iedereen met een barefoot, maar er zijn er genoeg die een tweedehands zadel hebben.
Ik vind 75,00 tot 80,00 euro bepaald geen schijntje nee.

pino_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 13:55

@KellyG: Tnx.. dat zal ik zeker doen.. Belang van m'n paard zal altijd voorop staan en 't bedrag is ook maar een indicatie!! Bedankt voor je mening.. jammer dat niet iedereen gewoon een discussie kan voeren en tegelijkertijd een ander in z'n waarde kan laten!!! Knipoog

CPereira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:56

Ik hoop dat ik niet onrespectvol over ben gekomen door mijn standpunten. Het grootste probleem bij mij is gewoon dat ik door mijn beperkte budget keuzes moet maken, die tot op heden anders uitvallen dan de keuzes die een eigenaar verwacht. En dan kan ik met alle wil van de wereld de standpunten van een eigenaar begrijpen, mekaar helpen kunnen we niet.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:01

Heb ook wel hogere bedragen dan dit gehoord, dus volgens mij is het best redelijk. En helemaal als je in een situatie zit waarin het lastig is om financieel het hoofd boven water te houden, is het begrijpelijk. Overigens zou ik persoonlijk niets vragen aan bijrijd(st)ers. Ik denk namelijk altijd maar zo: je vindt gemakkelijker een leuk verzorgpaard dan een betrouwbare bijrijder. Je doet elkaar een plezier, en omdat het paard mijn eigendom is draai ik voor de kosten op. Had ik maar postzegels moeten gaan verzamelen Clown