Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wendy schreef:Aankoop paard/pony: tussen de € 2.500 en € 7.500 1000 euro in mijn geval
Zadel: rond de € 1.500 475 euro voor een complete tweedehands barefoot
hoofdstel: tussen de € 30,00 en € 200,00 (naar gelang wat je smaak is) 40 euro
Sjabrakken: vanaf € 15,00 pad zat bij het zadel
Stalling: gemiddeld € 300,00 euro per maand (vaak meer) gemiddeld zo'n 100 euro per maand
Ontwormen: € 12,50 eens in de 6-8 weken mensen ontwormen in de regel te vaak. Eens per kwartaal is voldoende dus 12,50 per kwartaal
Enten: € 60,00 eens per jaar doen we met de hele stal = goedkoper
Hoefsmid: € 30,00 bekappen of € 150,00 rondom beslaan eens in de 6-8 weken 35,00 voor natural balance bekapping, eens per 10 weken, tussendoor vijl ik zelf bij
Eventuele veeartskosten indien paard ziek is: € .........
Citaat:ik had het over dat de eigenaren zo aangevallen worden in dit topic, en jij brengt gelij kde volgende aanval.
Je vraagt er zelf om
SuperRupsje schreef:Wendy > Yinnar's berekening is ook in mijn geval (of beter gezegd, die van de eigenaresse van m'n bijrijpaard) wel een goeie schatting. En ïk heb niet het idee dat ze mij laat opdraaien voor haar dure keuzen, uiteindelijk kies ik ervoor om haar paard bij te rijden, o.a. door de fijne (en dure) stalling, en omdat ik graag dressuur en springgericht aan de slag wil, en niet op de natural manier.

ravellie schreef:Enderzijds word hier geroepen dat niemand gelijk heeft en dat ieder zo zn eigen mening heeft
En anderzijds word er keihard geroepen dat het maar raar is dat er betaald moet worden
Laten we elkaar gewoon respecteren ok
Wendy schreef:Ben blij dat er ook nog goede eigenaren van bijrijdpaarden bestaan, zoals ik in dit topic meerdere keren voorbij heb zien komen.
SuperRupsje schreef:Wat bedoel je met "goede" eigenaren? Ik krijg de indruk dat je daarmee doelt op eigenaren die geen bijdrage vragen, maar misschien vergis ik me dus ik vraag het maar voordat ik erop in ga.

Wendy schreef:Aankoop paard/pony: tussen de € 2.500 en € 7.500 1000 euro in mijn geval
Zadel: rond de € 1.500 475 euro voor een complete tweedehands barefoot
hoofdstel: tussen de € 30,00 en € 200,00 (naar gelang wat je smaak is) 40 euro
Sjabrakken: vanaf € 15,00 pad zat bij het zadel
Stalling: gemiddeld € 300,00 euro per maand (vaak meer) gemiddeld zo'n 100 euro per maand
Ontwormen: € 12,50 eens in de 6-8 weken mensen ontwormen in de regel te vaak. Eens per kwartaal is voldoende dus 12,50 per kwartaal
Enten: € 60,00 eens per jaar doen we met de hele stal = goedkoper
Hoefsmid: € 30,00 bekappen of € 150,00 rondom beslaan eens in de 6-8 weken 35,00 voor natural balance bekapping, eens per 10 weken, tussendoor vijl ik zelf bij
Eventuele veeartskosten indien paard ziek is: € .........

Yinnar schreef:Ik schreef erboven dat het gemiddelde bedragen waren. Het door jou erbij geschrevene geldt dus voor jou maar voor vele anderen niet. Niet iedereen kan zijn paard zelf vijlen en niet iedereen rijdt met een barefoot. En zo kan ik nog wel even verder gaan. Het is een feit, en dat zal je met me eens zijn, dat het houden van een paard behoorlijk wat kosten met zich meebrengt. Dat is niet erg uiteraard want het plezier is er niet minder om en daar ben je je als paardeneigenaar van bewust als je een paard koopt. Mocht je om wat voor reden dan ook een bijrijdster nodig hebben lijkt het mij dan ook niet meer dan billijk dat betreffende persoon een bijdrage levert in de kosten. Nogmaals eigenaar blij maar de bijrijdster die zelf niet het aanschaffen en houden van een paard kan bekostigen ook blij. Laten we eerlijk wezen € 75,00/€ 80,00 is dan toch een schijntje??