Wat vinden jullie van prikkeldraad??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Re: Wat vinden jullie van prikkeldraad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:12

Het been van mijn bijrijdpaard heeft een keer van boven tot onder opengelegen door prikkeldraad. Nu hebben we (leuke) stroomlintjes. Clown

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 18:13

Je hoort best wel veel, dat paarden zich verwonden aan dat prikkeldraad. Vanaf het begin vond ik het al troep! Slapen
Hier in Noorwegen is het gewoonlijk dat de paarden achter prikkelspul staan en met schapengaas (wat ik net zo link vind!) Maar bij ons komt het er NIET in!

Paard van mijn vriendin stond een keer vast met zijn 2 achterijzers in het schapengaas. Hij stond heel stil en w8e tot hij los kwam. Echt een wonder dat hij stil bleef staan, echt zo van: "help mij maar" Maar ze moesten het gaas wel stukknippen voor ze hem los kregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:14

Ik vind het ook niet kunnen
Bij horse&co hadden ze het laatst over prikkeldraad ze lieten ook verschrikkelijke foto's zien

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:41

Prikkeldraad vond ik erg gevaarlijk, je paad kan zich er heel lelijk mee verwonden.
Nee nee prikkeldraad komt er bij ons thuis niet in.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:44

Waardeloos! Heb al menige paarden verwondingen gezien door prikkeldraad en daar word je echt niet vrolijk van.

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:46

Ooehh prikkeldraad daar moet ik niet aan denken wat er wel niet allenmaal kan gebeuren Sigaar

umbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:56

mijn verzorgpony heeft ook een keer in het prikkeldraad gehangen omdat ze ergens van was geschrokken en er overheen wilde springen maar dat ging niet.
toen lagen haar achterbenen open.
nu kan je het nog steeds zien ,het is zeker 3 jaar geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:58

umbertje schreef:
mijn verzorgpony heeft ook een keer in het prikkeldraad gehangen omdat ze ergens van was geschrokken en er overheen wilde springen maar dat ging niet.

hebben ze het prikkeldraad wel weggehaald ?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:31

Rommel... dat vind ik van prikkeldraad.

Mijn paard komt daar niet bij (tussen) te staan. Heb wel eens benen gezien van paarden die in de prikkeldraad (of gladde metaaldraad) hebben gezeten...

NeverForgetS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:09

Erg gevaarlijk vind ik het, mijn paard heeft op 5 jarige leeftijd ooit in het prikkeldraad gezeten( bij een vorige eigenaar) nu is ze 19 en je kunt het gwoon nog steeds zien de plek.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:15

wereldhummel schreef:
Ik vind prikkeldraad echt levengevaarlijk, het trekt echt alles kapot mocht je paard er doorheen gaan,

het trekt niet altijd alles kapot... mijn paard heeft er 1 keer goed ingehangen en had alleen maar een paar pikjes in der huid! was maar goed ook, want een week later was al het pikkeldraad weg van de 2 hectare die omheind was Haha! heb me kapot gewerkt om die zooi allemaal weg te krijgen!
mijn pony heeft vroeger toen ik haar nog niet had ook i het pikkeldraad gehangen... je ziet de littekens nog steeds maar gelukkig heeft ze er niks van over gehouden...

maar ik raad het niemand aan!!!!

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:24

Hmmm.. wij hebben ook 1 weiland ,met prikkeldraad eerst gaas daarboven prikkeldraad,
Nog nooit wat gebeurd, de pony´s hebben lekker gras hooi en likstenen ( heb een onderdakje in het weiland daar staat nog wat extra voor enzo kunnen ze zich nooit vervelen Tong uitsteken

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:08

prikkeldraag (en schaapengaas) echt levens gevaarlijk.. merrie heeft er ingehangen met haar borst.. dat is maar net allemaal goed gegaan..

En wanneer je echt ijzerdraad neemt met goeie kleng stroom erop blijven shetten daar wel binnen hoor..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:11

Nooit nooit nooit doen. 4 redenen:

* Paard komt vast te zitten. Zo verwond dat ze hem hebben moeten laten afmaken.

*Jaren geleden gingen we eens kijken naar een paard dat te koop stond. Prachtig beest, super afstamming en bewegingen. Voor slachtprijs. Hij had een gruwelijk litteken op zijn achterbeen, in prikkeldraad blijven hangen. De mensen kregen hem nog niet aan de straatstenen kwijt, niemand durfde het risico nemen een paard te kopen met zo'n lelijk letsel.

*Ook bij een paard dat de koop stond. Maar miste zijn halve staart. Wat bleek nu, hij was uitgebroken en in de prikkeldraad terrecht gekomen met zijn staart. De buurman was thuis, en hij vond niets anders dan met een snoeischaar de haar door te knippen. Hij had dus een l*llug staartje tot net onder zijn wortel.
*Mijn vorig paard had ook in prikkeldraad gelegen. Heeft er ook een litteken van overgehouden op haar voet. Zij mag nog van veel geluk spreken dat ze op tijd verzorgd is geweest en ze er geen last meer van ondervind, want het had veel erger kunnen zijn.

umbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:37

Olifant schreef:
umbertje schreef:

hebben ze het prikkeldraad wel weggehaald ?

ja ze was toen net verkocht en ging toen naar het baasje waar ik haar verzorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:40

Winkie schreef:
fjordnina schreef:
Ik vind het de perfecte omheining om shetlanders binnen de draden te houden.

Verward En waarom kan dat niet met een houten omheining of schrikdraad?

wel hout kruipen ze onderdoor of gaan ze overheen en om nou een schutting neer te zetten is ook niet echt super, en schrikdraad wachten ze de tik af en rennen er dan dwars doorheen..

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:46

Prikkeldraad vind ik echt niks. Mijn nicht had een veulen, toen vloog er een helikopter heel laag over en dat beestje schrok zich rot, begon te rennen, dwars door het prikkeldraad. Gevolg: ze moest het veulen in laten slapen. Scheve mond

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:48

In Duitsland is het verboden om paarden in een wei met prikkeldraad te houden.

Zouden ze hier ook moeten doen!

Lucilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:57

vind prikkeldraad dus ook echt heel gevaarlijk, mijn paard heeft waarschijnlijk vroeger ook in de prikkeldraad gehangen en niet zo'n beetje ook, ze zit helemaal onder de littekens.
Heb ook een shetje gehad die ook een keer in prikkeldraad vastzat niemand kon haar bevrijden alleen ik, best zielig.
Vind dat t verboden moet worden, bij ons op straat staat ook een pony 8ter prikkeldraad veel te gevaarlijk

Miauwpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 23:38

Ik vind het gevaarlijk. Er bestaan betere en doeltreffendere methodes.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 00:01

ik vind het 3 maal niks..

Ik had bij mijn eerste wei van zo'n hekwerk.
http://www.bouwweb.nl/BWplaatjes/050105hekwerk.jpg

En daar kunnen ze niks van krijgen in principe. Ze kunnen er niet onderdoor, zeker niet overheen, en doorheen al helemaal niet. Ze kunnen niet vastblijven hangen ofzo. En als tussenafzetting hadden we houten planken.

De shetten zijn wel af en toe eens ontsnapt, maar dat kwam omdat het onderste gedeelte van het gaas niet vastgemaakt was omdat er eerst alleen grote paarden stonden. Maar nadat we dat vastgemaakt hadden zijn ze niet meer ontsnapt. We hadden er ook nog een stroomdraadje voor.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 17:25

runningkawa schreef:
Maar die kosten wegen niet op tegen het dierenleed van een paard in de prikkeldraad

(en ja, ik weet wat goede omheining op 3 ha kost)

Nou mooi gezegd hoor maar laat ik nou Rockefeller niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 17:37

Ik ook niet
Toch staat hier een veilige omheining...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:51

Hier komt prikkeldraad er ook absoluut níet in. En nee ook de koeien niet, mijn vader vind dat veel te gevaarlijk. Ik vind het echt onzin dat paarden/koeien niet achter goed lint/stroomdraad zou blijven staan. Mijn shetlander rende ook overal doorheen, dat hebben we opgelost door rondom de wei een heel hekwerk te plaatsen. Lachen
Tsja, soms kost het welzijn van je dieren geld he!

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:55

een kennis van mij heeft een paard die door het schrikdraad is gerend in paniek. z'n hele voorbenen open en nog wat wondjes over zijn lichaam, geef mij maar gewoon en hok zonder prikkel- of schrikdraad.