Jol 1: Durf je volgende keer nog wel een topic te openen?
en weet je nu al wat je gaat doen? Pension of Manege? (of heb ik daar overheen gelezen?)
Ik ga in ieder geval nog steds voor pension!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kinke schreef:ik zal het dan nog eens een keer vragen...wat is dan wel paarden houden op een acceptabele manier?
Kinke schreef:valt wel mee hoor, paarden en dolfijnen zijn van oorsprong wilde dieren die door mensen gedomesticeerd worden,
Met mijn reactie schiet je eigenlijk ook niks op.. Ik ben nl heel slecht in kiezen.
fransje23 schreef:Je maakt een foutje hoor. Dolfijnen zij niet gedomesticeerd, paarden wel. Dolfijnen zijn (net als dierentuindieren etc.) wilde dieren die toevallig in gevangenschap gehouden worden. Paarden zijn wel gedomesticeerd en hebben zich dus aangepast aan de mens.
Kinke schreef:fransje23 schreef:Je maakt een foutje hoor. Dolfijnen zij niet gedomesticeerd, paarden wel. Dolfijnen zijn (net als dierentuindieren etc.) wilde dieren die toevallig in gevangenschap gehouden worden. Paarden zijn wel gedomesticeerd en hebben zich dus aangepast aan de mens.
volgens mij zijn de dolfijnen uit de dierentuingeneraties en dolfinariumgeneraties ook niet wild meer hoor. Denk dat ze zich in het wild niet eens meer kunnen redden. Ooit was ons paard ook een dier wat vrij op de steppes rondliep
Ik raak ook helemaal van slag van deze discussie!
Heb ze wel eens erger meegemaakt... LiSSy schreef:ligt helemaal aan je paard... ik ken paarden die het heerlijk vinden om naar buiten te gaan, maar ik ken ook paarden die er een gruwelijke hekel aan hebben
KarinvdM schreef:Gelukkig zijn? In hoeverre heeft een paard dat gevoel?
Genoeg eten en genoeg beweging lijkt me voldoende.
.
arno8 schreef:KarinvdM schreef:Gelukkig zijn? In hoeverre heeft een paard dat gevoel?
Genoeg eten en genoeg beweging lijkt me voldoende.
Geef mij eens antwoord op de vraag waar stalondeugden vandaan komen
Sluit jezelf eens op in een WC en ga daar op een houtje staan knabbelen, wat een vermaak! Visconti schreef:genoeg te doenSluit jezelf eens op in een WC en ga daar op een houtje staan knabbelen, wat een vermaak!