Eigen paardje aanschaffen, kan dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Eigen paardje aanschaffen, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 17:33

het is wel heel krap hoor,maar als je ouders bereid zijn bij te springen,zou je het idd wel kunnen redden.
alleen heb je dan weinig tot geen geld over voor andere zaken,maar dat is ieders eigen keuze.

ik heb een goede baan in een apotheek en zou mezelf prima een paard kunnen veroorloven,maar ik kies toch voor een leasepaard,omdat eventuele DA kosten worden opgevangen door de manegehouder,evenals hoefsmid,ed.
verder is dat paard dan wel echt van mij zegmaar,ideaal toch?
ik denk dat leasen voor jou een zekerdere oplossing is,en vaak kan je een leasepaard als je eigen beschouwen!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:05

Ik vind het wel weinig geld en ik heb ook geen eigen paard dus ik heb geen idee of je het zal redden.Maar ik wou wel even reageren ik zie namelijk erg veel mensen bedenken wat er allemaal wel niet kan gebeuren,je baan kwijt raken hoge kosten enz.Tuurlijk kan dat gebeuren maar tegenwoordig kan iedereen zo zijn baan kwijt raken of je nu een vast contract hebt of niet.Zo kan je wel door blijven gaan en kan je nooit een paard kopen.Want wanneer heb je genoeg geld voor een eigen paard?Geld voor een grote operatie heeft niemand achter de hand denk ik.
In elk geval wil ik je succes wensen!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:57

Het is krap, maar als je een potje achter de hand maakt moet het toch wel lukken. Het aanschaf bedrag voor recreatie paardje zal rond de 2500 euro liggen. Dan moet je nog zadel, en andere toebehoren, maak er maar 4000 van dus. Met 220 per maand, ik weet niet in welke regio je zit. MAar ik weet hier in de buurt een paar pensionstallen van rond de 170 euro per maand. Dan heb je een verlichte buitenbak en een buitenbox. De overige geld dat je overhoud moet je apart leggen voor de hoefsmid, tandarts, fysio, osteopaat, veearts, wormenkuren, eventueel wondzalven, zadelmaker, operaties. Verkijk je er niet op, en je ouders moeten totaal achter je staan zodat ze als het ooit nodig is wel kunnen en willen bijspringen.