Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kill3rgirl schreef:sorry als het hier niet moet, ik zou niet weten waar het moet
maar dus een aantal vraagjes,
hoeveel betaal je per maand aan een paard:
hoefsmid:
om de hoeveel tijd moet je eigenlijk bekappen en beslaan en de prijs per maand?
inentingen per jaar?
stalling kost 120 incl eten...
wormenkuur per maand om de hoeveel tijd en prijs?
en welke dingen er nog meer vast zijn...
zal ik aan 100 per maand genoeg hebben?
mijn ouders betalen de van de stalling de helft..
groetjes wendy

kill3rgirl schreef:sorry als het hier niet moet, ik zou niet weten waar het moet
hoefsmid:
inentingen per jaar?
groetjes wendy
susie1981 schreef:kill3rgirl schreef:sorry als het hier niet moet, ik zou niet weten waar het moet
hoefsmid:
inentingen per jaar?
groetjes wendy
Bekappen moet je elke 8 weken als je paard alleen voor op ijzer staat ben je per keer € 55,00 kwijt (in mijn geval)
Enten is nu nog 1 maal per jaar maar dit willen ze gaan veranderen naar twee maal
Ontwormen doe ik 6 maal per jaar en als ik een wormspuit haal kijk ik naar de werkzame stof.
Welke dingen zijn nog meer vast ?
Ja je lessen je uitrusting zowel voor jou als voor je paard.
Ja en verder moet je er goed rekening mee houden dat als je paard iets heeft dat je daar dan voldoende geld voor hebt of dat je zeker vanuit mag gaan dat je ouders het voor je betalen (denk bijvoorbeeld aan een afbetaal regeling)
Maar het is wel belangrijk dat je hier over nadenkt, het zou natuurlijk jammer zijn dat als je een leuk paard/ pony hebt gevonden dat hij weer weg moet omdat je een rekenfout hebt gemaakt.
Verder veel succes en ik hoop voor je dat alles door mag gaan.
Heb je nog verdere vragen? Laat het dan zeker horen
WowAmigo schreef:Even wat anders. Wat voor paard ga je eigenlijk kopen?

misssixty schreef:Wil je een paard of een pony?
Zit ook verschil in natuurlijk met kosten...![]()
Maar als je een beetje een goed paard wilt zonder mankementen..
(Wat overigens met jou budget wel is aan te raden)
weet je dan wel hoeveel je dan alleen al voor de aanschaf kwijt bent?
Of gaan je ouders dat betalen??

Citaat:en mensen die goedkoop een pony/paard willen houden omdat ze het anders fincieel niet kunnen missen moet er niet aan beginnen dat is niet eerlijk tov het beest.
Citaat:In jouw goedekope regio hebben paarden zeker ook minder kans op ziekte e.d.
Citaat:iemand op de eerste of 2e bladzeide zei tegen mij dat je voor 60 euro je paard kan verzekeren!
dus kijk eerst ff verder dan je neus lang is..
tita schreef:ooooo ik dacht dat dat spaargeld bedoelt was als een soort buffer......
snelle berekening ouders 700 en jij 700 das 1400 euro voor een paard en hoe zit dat dan met een buffer voor de ziektes enzo...
wie zegt dat ik 700 spaar
misssixty schreef:tja als je een paard wil die goed op de foto en klinisch goed is ben je wel wat meer kwijt...
Hoeveel heb je er zelf voor over?
Bienotje schreef:Gewoon nog steeds nieuwsgierig:
Hebben je ouders trouwens zelf enige binding en gevoel met paarden, of is voor hun als er een paard aangeschaft wordt ook alles nieuw? Staan je ouders er echt achter?
kill3rgirl schreef:misssixty schreef:tja als je een paard wil die goed op de foto en klinisch goed is ben je wel wat meer kwijt...
Hoeveel heb je er zelf voor over?
3 uur per dag..
en in de weeekende bijna de hele dag!
kill3rgirl schreef:weet ik het...gewoon de gebruikelijke dingen natuurlijk zoals wormenkuur hoefsmid tandarts bladiebla....en slobber, mueslie, liksteen.. e.d.
misssixty schreef:kill3rgirl schreef:weet ik het...gewoon de gebruikelijke dingen natuurlijk zoals wormenkuur hoefsmid tandarts bladiebla....en slobber, mueslie, liksteen.. e.d.
Maar heb je er al over nagedacht voor hoeveel geld je het paard zelf gaat aanschaffen?
kill3rgirl schreef:tita schreef:ooooo ik dacht dat dat spaargeld bedoelt was als een soort buffer......
snelle berekening ouders 700 en jij 700 das 1400 euro voor een paard en hoe zit dat dan met een buffer voor de ziektes enzo...

Falli schreef:Tandarts: 50 euro per jaar (en echt nodig)