Dus toch de wormspuiten op recept?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cortes_

Re: Dus toch de wormspuiten op recept?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:56

wat een gezeur!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:00

tamary schreef:
Mestonderzoek laten doen, dan weet je of je moet ontwormen ja of nee. Het is heel goed mogelijk dat je dan goedkoper uit bent dan met 6 tot 8 kuren per jaar à 7 euro. Ik kwam een bedrijf tegen dat mestonderzoek aanbied, zij kosten 12.50 per paard ( www.wormbestrijding.nl ) Kent iemand nog andere bedrijven die dit doen? En voor welke prijs?

de DA doet dat zelf en het kost 7,50 per paard. Maar eigenlijk zegd hij. Als er een paard wormen heeft en ze staan op het land, hebben ze het vrijwel allemaal.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:20

ik betaalde vorig jaar 7 euro voor een wormspuit van de dierenarts.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:46

splash1999 schreef:
tamary schreef:
Mestonderzoek laten doen, dan weet je of je moet ontwormen ja of nee. Het is heel goed mogelijk dat je dan goedkoper uit bent dan met 6 tot 8 kuren per jaar à 7 euro. Ik kwam een bedrijf tegen dat mestonderzoek aanbied, zij kosten 12.50 per paard ( www.wormbestrijding.nl ) Kent iemand nog andere bedrijven die dit doen? En voor welke prijs?

de DA doet dat zelf en het kost 7,50 per paard. Maar eigenlijk zegd hij. Als er een paard wormen heeft en ze staan op het land, hebben ze het vrijwel allemaal.

In de praktijk niet. Ik hoor van verschillende mensen die mestonderzoek hebben laten doen bij hun kudde paarden dat er een aantal vrijwel wormenvrij zijn en anderen alleen maar wormen hebben. En die staan dan in 1 kudde op dezelfde wei en worden allemaal op dezelfde tijd ontwormt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:46

Imo heeft het ook geen nut en gaat de prijs enorm omhoog. Ik heb het al van verschillende da's en paardenhouders gehoort hier in de buurt dus het zal wel waar zijn!
Ik heb vorige week met een uitverkoop mijn voorraad ingeslagen!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:50

ik denk dat ik maar even in ga slaan van te voren.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:54

Maar is het nou wel waar??

Ik heb er hier in de omgeving nl. nog NIETS van gehoord en ik neem aan dat als ze dit echt gaan doorvoeren dit op langere termijn zal gebeuren en niet binnen een paar maanden.

Dus ben benieuwd naar de bron en of dit ergens op internet is terug te vinden.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:15

ik zal het vandaag eens vragen in de ruitersportzaak waar ik werk, hoe dat het nou eigenlijk zit.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:24

Wat raar! Heb dit ook nog nergens zien staan, meestal staan dit soort nieuwtjes toch wel op internet of in de paardenkrant?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:25

het heeft wel een keer in de hoefslag gestaan kan ik me herinneren

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:29

ik ga dit ook eens navragen bij de BB. ik heb daar gewerkt. maar dat zou dus betekenen dat zij geen wormspuiten meer mogen verkopen.

nou als het echt zo is ga ik ook maar een voorraadje inslaan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:31

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:40

Ik heb er ook bij ons in de buurt nog helemaal niks over gehoord.
Ik zal eens een beetje rond informeren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:44

Ik heb er een tijd geleden wat over gehoord, maar omdat ik er daarna niks meer over hoorde dacht ik dat het niet waar zou zijn...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:59

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:08

Het is iid waar, mijn vriendin leert voor DA en die zei het ook, het komt omdat iid de wormen resistent worden omdat wij veel te vaak ontwormen, vooral oudere paarden hebben dat niet nodig, zij heeft ook mestonderzoek uitgevoerd op verschillende plekken ook bij mij merrie, het scheelde een pensionstal 2/3 van de wormenspuiten want de rest had helemaal geen ontworming nodig, dus misschien is het iid eens interessant om een mestonderzoek te laten doen. En mijn merrie had ook niks en ik ontworm echt niet iedere 8 weken.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:44

Het klopt inderdaad. In verschillende media is er ook wel melding van gemaakt, alleen allang voor 2007 Haha!

Inslaan, inderdaad, ben ik ook van plan, maar niet teveel. Een ontwormingskuur verliest immers zijn werkzaamheid na een bepaalde termijn (half jaar?).
Er zit niets anders op dan de DA bellen en vragen of je wat wormkuren op kunt halen, in België en ook Duitsland gaat het al langer zo. In overleg met de DA ontwormen is overigens ook wel aan te raden, ook d.m.v. mestonderzoek. Denk dat dit de resistentie tegen bepaalde middelen wel uit kan stellen.
En de infectiedruk flink omlaag brengen door bv. de mest minstens 3x per week uit de wei / paddock te halen is ook een kleine moeite natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:00

Westernfreak, ontwormingskuren blijven erg lang goed. Ik heb in augustus een spuit gekocht en die is houdbaar tot juli 2008.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:46

is dit waar mensen?
want dan ga ik effe hamsteren

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:08

Volgens mij wordt het ook niet duurder maar is het meer om te voorkomen dat iedereen zijn paard zo vaak ontwormd, als je zeg maar elke 8 weken een wormenspuit komt halen, zullen ze misschien zeggen, doe eerst maar eens een mestonderzoek, maar als je +- 4 keer één haalt zullen ze niet moeilijk doen maar ik zal het eens aan mijn vriendin vragen.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:39

ik hoorde dat het voor de slachtpaarden moest

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:48

Ik ben zaterdag bij een ruitershop geweest. Ze ontkrachtigen dit verhaal. Je moet vragen of de shop waar je normaal gesproken wormenspuiten koopt of deze volledige vergunning hiervoor heeft. De meeste hebben deze wel en deze blijven ook gewoon in 2007 wormenspuiten verkopen.
Tenminste zo werd het mij verteld door het Drunens Ruiterhuis!

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:00

Het is toch niet normaal dat je dit alleen nog maar bij een DA kan kopen straks die DA verdienen al meer als genoeg aan ons paardenhouders / hobby het is straks helemaal niet meer te betalen voor de mensen. ik weet zeker dat er straks heel veel paarden dan niet meer ontwormd gaan worden. er zullen dan vast nog wel bedrijven zijn die het via internet nog verkopen (iligaal)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:31

* Verward *

jah wat moet je nou hier op zeggen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:18

in de winkel waar ik werk heb ik het nog even nagevraagt. en helaas weten wij er ook nog niets over, nog niets overgehoord dat we ze niet meer mogen gaan verkopen dus wel fantastisch geregelt allemaal.