ShannaY schreef:Ik zie vaak reacties staan over, dat vind ik echt te veel (over bepaalde prijzen!) maar als je het kan betalen, waarom zou je het dan niet doen? Wij wonen hier in de randstad, en daar zijn goede stallen gewoon een klein handje vol. Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor eisen je stelt, maar als ik mezelf als voorbeeld neem, ik heb een paard met een peesblessure staan, dan is goede bodem heel belangrijk, dus wil ik op een stal staan met goede bodems, weinig stallen hebben dat maar! Bovendien wil ik hem ook weleens naar buiten doen (als hij weer beter is) en weidegang is ook heel schaar hier rondom de randstad. De meeste landjes zijn helemaal kaal, of 1 grote blubberpool, of ze staan met zijn 6en op een klein stukje.
Als ik in een stad als brabant zou wonen (veel meer paardenmensen) zou ik wss ook goedkoper staan, maar ik kies er zelf voor. Ik kan het betalen, ik leef nog steeds in luxe, en mijn paard ook.
En toch zie ik in de omgeving van Hilversum dat juist de meest luxe en dure stallen geen weidegang bieden, kleine stallen hebben en de paarden staan er 23 uur op stal (of lopen rondjes in een stapmolen...)
Voor de ruiter is het erg comfortabel maar voor de paarden is het verblijf verre van natuurlijk.