Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
silkie schreef:Misschien heel raar, maar ik zoek eigenlijk een bijrijder voor mijn haflingermerrie. Zij is nog maar pas beleerd en moet eigenlijk "doorgereden" worden. Ik zat mij eerder af te vragen hoeveel IK aan een bijrijder zou moeten betalen in plaats van er geld voor te vragen?!?

lindsey schreef:Ik betaal zelf iets meer dan 100 euro voor mijn verzorgpaard. Ben wel de enige die er op rijd in verband met zwangerschap van de eigenaresse. Maar als ik in geldnood zou komen bijvoorbeeld doordat ik werkloos zou worden, dan zou ze nog liever het paard 24 uur per dag op stal laten staan dan dat ze mij of iemand anders gratis zou laten rijden.
runningkawa schreef:OP het moment dat een paard verbeterd word, vind ik zelfs dat er betaald moet worden

CKdamour schreef:Ik heb ooit een paard gereden... ging super. We waren echt een team. kwam een man met veel meer ervaring in de paardenwereld. Hij kocht dat paard en viel er alleen in de eerste week al 8 keer vanaf omdat hij hem niet onder controle kon houden.. dus tja.. wat zeggen die jaren dan?
runningkawa schreef:OP het moment dat een paard verbeterd word, vind ik zelfs dat er betaald moet worden

Bienotje schreef:Als een ruiter ergens op een manege een paard zou huren om voor zijn plezier een uurtje te gaan rijden dan betaal je toch ook?! Vraag je toch ook niet de manege-eigenaar geld voor het rijden. Dwing je toch ook niet af totdat je gratis mag rijden omdat jij dat paard beweging geeft..
WildWings schreef:^ Ja, maar die verzorger helpt toch juist, waarom zou ze dan ook nog moeten betalen? Ze helpt iemand 3 dagen per week al uit de brand..
jacco_h schreef:@ maickell0ver,
als ik zie wat jij allemaal doet betaalde jij in natura (door te werken)
Idd dan betaal je ook maar op een andere manier, bij mij op stal hoeft dat allemaal niet en hoeft een eventuele verzorgster/bijrijdster enkel te poetsen en te rijden.