wie zet zijn paard binnen met dit weer,?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:53

Voor het eerst begin ik ook een beetje te twijfelen. Mijn 20-jarige staat 24/7 buiten zonder schuilmogelijkheid en ze ziet er best een beetje 'moe' uit en haar achterbenen zijn wat opgelopen en warm. Ik heb het idee dat ze bijna niet ligt. Gisteren liep ze niet rad achter. Misschien moet ik haar een nachtje binnenzetten zodat ze lekker languit kan liggen? De hoeven beginnen ook volledig te verweken..... Lastig.

OemmiejO

Re: wie zet zijn paard binnen met dit weer,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:59

Die van mij staat nu binnen, hij kan ook naar buiten lopen als hij dat wilt [uitloopstal]..
Maar meneer staat lekker binnen hooi te vreten.

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:00

Ze kunnen binnen en buiten dus ze zien zelf allemaal maar of ze binnen gaan staan of niet:P

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:36

bij een kleine bui blijven ze buiten, als het echt gaat stortregenen en onweren gaan ze naar binnen. s'nachts blijven ze ook binnen.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:02

Die van mij staat nu binnen, maar vanochtend heeft ze wel even twee uur buiten gestaan.
Ik zorg eigenlijk wel dat ze nog minimaal een uur buiten staat, vaak even tussen de buien door

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:06

Rökkva__ schreef:
Gewoon buiten laten staan, gaan ze echt niet dood van hoor
Als je een schuilstal hebt zul je zien dat ze die bijna niet gebruiken als het regent

Mijn merrie dus wel

Als ze dadelijk aan huis staan gaan die van mij ook overdag naar buiten en 's avonds binnen...

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:24

Ik heb mijn paard vandaag wel binnen, maar ik vind het nogal paard afhankelijk. Ik kan er vrijwel de donder opzeggen dat ik of een ijzer kwijt ben in de blubber of dat ze lekker onderuitgaat omdat ze nogal opgewonden wordt van slecht weer en dus weer een prachtige blessure oploopt. Eerder deze week heeft ze wel een paar uurtjes buiten gestaan, maar met dek omdat ze een aantal keer per maand volledig wordt gewassen (wit/wedstrijden) en dus 0,0 vetlaagje heeft. Zelfs op stal (zonder dek had ze het gisteren een beetje koud (al het haar omhoog). Jonge dieren en niet of nauwelijks werkende dieren zou ik gewoon laten staan (zonder dek) die kunnen zich prima redden hoor.
Kijk gewoon naar je paard, dan weet je vanzelf wat beter is.

Auks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:29

ik heb geneens een binnen... de mijne staan dus buiten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:33

Wat doen jullie eigenlijk met hagel??

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:47

En mamma's met veulens? Wat doen jullie daar mee?
Waar ik rij, staan ze gewoon buiten. Ook met erge regen zoals vandaag. Mama en veulen waren vandaag kletsnat, toen ik ze naar binnen ging halen.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 26-05-06 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Li_lee_yang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:50

mijn pony staat met een beetje regen op het land. maar hele dag regen binnen of in de bak. maar dat is puur omdat anders het hele land vertrapt is. niet omdat me pony er last van heeft ofso..

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:51

ja, die van mij heb ik vorige week al binnen gezet, eigenlijk omdat ze een ijzer kwijt was en anders haar hoef zou scheuren, maar nu wacht ik wel totdat het weer beter is voordat ik haar weer naar buiten doe.

Bingelding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:52

bij ons staan ze overdag gewoon op het land bhealve als ze het stuktrappen! En 's nachts gaan ze op stal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:45

Mijne oudste staat nu met koorts terug binnen.Ik dacht dat ze het buiten maar moest redden ,ze hebben een schuilstal en ze had een regendeken op.Maar blijkbaar bij haar is dat niet genoeg,ze is beginnen te hoesten en nu heeft ze koorts.Dus met die aanhoudende regen gaat ze nu maar terug binnen.Als ze koortsvrij is mag ze in de dag terug buiten.

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:59

mijn paard staat s'ochtends altijd binnen en gaat alleen als het droog is naar buiten, komt er dan een regenbui, dan blijft ze gewoon buiten, maar mijn paard houdt niet van dit weer, die staat liever in haar stalletje hooi te eten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:06

Mijn paardje loopt 24-7 buiten..
Als het buien zijn met droge periodes gaat ie gewoon zonder deken, maar als het echt uren aan een stuk regent krijgt ie van mij een regendeken op. Reden hiervoor is dat ze geen schuilmogelijkheden hebben helaas..

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:27

mijne staan nu binnen . Ze hebben de hele tijd buiten gestaan maar na een poos stonden ze te rillen . dus ik hem ze meteen binnen gezet met een flinke plak hooi

Sunshine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:29

Mijn vzpaardje staat dag en nacht op wei. Maar haar stal staat op de wei en als we de deur open laten kan ze er in wanneer ze zelf wilt.

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:34

Gewoon buiten maar in de regen vind ze er niks aan en gaat ze langs het draad rennen dus dan haal ik haar er maar uit.
en vaak is het ook te glad om er in de wei te zetten.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:45

Maar gaan jullie paarden wel liggen?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:58

Mijn tweejarige ligt erg regelmatig, nat of niet nat, hij laat zijn gat zakken en daar ligt hij weer. Gisteren hebben ze trouwens bij ons niet in de wei gestaan, omdat er zo verschrikkelijk veel plassen op stonden en ze alles aan het kapottrappen waten. Gelukkig konden ze wel in de paddock omstebeurt. Maar liever zie ik dat de zon gewoon snel gaat schijnen en de wei opdroogt.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:09

ze staan niet binnen omdta het gaat regenen en omweren maar omdat de weides bij ons gesloten zijn als het langdurig regent, omdat ze anders alles vertrappen en we geen land overhouden....

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:17

Citaat:
En mamma's met veulens? Wat doen jullie daar mee

die staan overdag een paar uurtjes buiten en snachts binnen, ik zit echt op droog weer te wachten, de dames staan op een kleine wei bij huis en zo gauw het warmer word gaan ze dag en nacht de grote wei in, dit is voor het veulen nu nog te koud en te nat.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 00:19

Ze hebben ondertussen 2 keer binnen gestaan. Het weiland was erg nat en hun hadden het ook wel gezien in de wei.
Van de week kwamen ze hlemaal aanrennen om naar binnen te mogen, die dag heb ik ze dus binnen gezet en de volgend emorgen weer buiten gezet. Nu blijven ze weer gewoon lekker buiten staan. Ze kunnen schuilen.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:20

Die van ons staan weer onder een regendek en staan altijd 'snachts op stal. Als het echt de hele dag aan het regenen is staan ze weleens een dag binnen. Maar vaak gaan ze gewoon wat vroeger naar binnen dan normaal.