Jerai lover"]
[quote="phoenix4ever schreef:Sorry maar daar ben ik het dan toch niet mee eens. NH is een paard vriendelijke methoden.Doe je het onvriendelijk is het dus ook gen NH meer. Want dan krijg je straks de zelfde verwarring over de klassieke dressuur. Wat overigens geen omgang betreft, maar rijden. De omgang die tegenwoordig wordt gebruikt is vaak onvriendelijk, maar dat heeft geen naam, dus kom je al gauw om het beestje een naam te geven bij klassieke rijstijl, maar dat is het toch zeker niet.
Bestaat er nog wel een engelse stijl volgens mij zijn er op het ogenblik 1000 en 1 marieren om dressuur te rijden en te springen.
Mhhh... over dat vriendelijk, ik dacht dat bij NH, de nadruk lag op het natural, dus op een zo natuurlijk mogelijke manier. Ik weet niet of je weleens gezien hebt hoe een paard dat hoog in rang staat een paard dat lager in rang staat terecht wijst, maar dat gaat echt niet op een vriendelijke manier hoor.
[/quote]
Nee maar wel op een paardbegrijpelijke manier en dat maakt het een stuk vriendelijker dan dat gescreeuw en geslaan van vele.
Het paard begrijpt dat hij iets fout doet en krijgt ook weer de kans om het goed te doen. Bij dat gekrijs denkt hij alleenmaar van o oliebol ze is gek geworden weg wezen.