Natuurlijk bekappen?! Waarom wel of niet?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:16

ja inderdaad de verzenen (hielen) laag houden. kan niet echt vinden op welke manier hij bekapt maar zie de namen strasser, jamie jackson en pete ramsey vallen.
Opvallend is dat paarden welke in de natuur leven nooit last hebben van hoefaandoeningen die we wel tegenkomen bij de (beslagen) gedomesticeerde paarden.
Dit schrijft hij ook en dat vind dat je onze paarden niet kan vergelijken met paarden in de natuur.

dorientjuh

Re: Natuurlijk bekappen?! Waarom wel of niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:07

@lightmorebh:
Was die nb van jou dan wel gediplomeerd? En zo ja, welke diploma('s) had hij dan? En stond jouw paard 24/7 in de wei of niet?

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:40

Ja hij is wel gediplomineerd. hij gaf zelf ook cursussen. welke diplomaas weet ik niet goed. Als het goed weer is staan de paarden 24/7 in de paddock anders snachts binnen en overdag tot 9 uur buiten. hoezo als ik vrgane mag?

AramisJames

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:47

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:49

Die site konden we nog niet

AramisJames

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:56

ow sorry ik had niet het hele topic doorgenomen
Maar ik vind het toch ook wel raar dat je dat natuurlijk bekappen op en paar dagen kan leren bij wijze van spreken, maar dat een gediplomeerdv hoefsmid er enkele jaren over gedaan heeft. Ik persoonlijk zou nooit in de hoeven van mijn paard durven snijden... (is niet aanvallend bedoeld ofzo)

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:58

AramisJames schreef:
Ik heb zelf geen ervaring maar deze vrouw duidelijk wel: www.natuurlijkbekappen.tk -> moet je echt lezen (heel de site)

oh dat mens

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:58

Hoefsmeden hebben zo'n lange opleiding nodig omdat ze ijzers toepassen....

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:07

lightmorebh schreef:
Citaat:
Ja hij is wel gediplomineerd. hij gaf zelf ook cursussen. welke diplomaas weet ik niet goed. Als het goed weer is staan de paarden 24/7 in de paddock anders snachts binnen en overdag tot 9 uur buiten. hoezo als ik vrgane mag?

Omdat natuurlijk bekappen het beste resultaat geeft als het paard 24/7 kan bewegen, dus niet op stal staat. Wat raar dat die NB'er van jou het zo slecht deed als hij ook gediplomeerd was..

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:12

ja maar niet iedereen kan zijn paard 24/7 per dag buiten zetten daar moeten ze ook rekening mee houden.
Ik heb hier ook goede dingen over hem gehoord maar bij mij is het fout gegaan ik ga nu naar nassau toe om het eens goed te laten bekijken

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 08:55

Lightmorebh, ik weet denk ik, gezien jouw woonplaats wel wie jouw paard bekapt heeft. Ik heb dezelfde en ik ben wel tevreden. Mijn paard is juist een stuk beter gaan lopen sinds ze door hem bekapt wordt.
Hij heeft geloof ik eerst een reguliere bekapopleiding gedaan van 2 jaar(?) en daarna zich verdiept in natuurlijk bekappen en cursussen daarin gevolgd. Jammer dat het bij jou zo gelopen is.

SpankerFK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:08

Ik heb mijn paard ook laten bekappen door iemand van natural balance. Zij was ook gediplomeerd. Hoe graag ik ook zou willen dat dit goed ging was mijn paard ontzettend aan het kreupelen op een wat hardere ondergrond. Voor liep hij helemaal op eieren. Dat wil niet zeggen dat het bij andere paarden niet zou werken. Maar bij die van mij ging het helemaal niet. Hij staat nu gewoon op ijzers

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:13

Arabesk schreef:
AramisJames schreef:
Ik heb zelf geen ervaring maar deze vrouw duidelijk wel: www.natuurlijkbekappen.tk -> moet je echt lezen (heel de site)

oh dat mens

Ik zat al te wachten, wanneer komt 'ie?
Vindt die site allemaal heel leuk en aardig, verder toevoegend commentaar houd ik maar braaf voor me.

PallyClaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:23

Lees en huiver!

http://www.hoofcare.nl/website%20nat.%20bek/index.html

KellyenXena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:59

lightmorebh schreef:
Opvallend is dat paarden welke in de natuur leven nooit last hebben van hoefaandoeningen die we wel tegenkomen bij de (beslagen) gedomesticeerde paarden.

Dit zou, zoals ik in mijn eerdere posts op de vorige pagina al duidelijk heb proberen te maken, eerder te wijten zijn aan het natuurlijk selectieproces van paarden 'in het wild'. Gedomesticeerde paarden worden oa geselecteerd op exterieur en gangen,wilde paarden op hardheid. Door ons 'fokbeleid' worden paarden eenmaal minder 'hard' en staan steeds verder af van hun voorouders.
Daarbij zijn de levensomstandigheden van wilde paarden totaal anders.

vb, rashonden van nu zijn ook veel zwakker dan de de wilde honden van vroeger. Helaas door ons fokbeleid.
Enig verschil, deze mankementen kunnen we niet verwijten aan een smid, honden worden niet bekapt.
Willen we toch perce iemand als schuldige aanwijzen, dan is dat onze maatschappij, die vraagt naar dit soort rashonden en de fokkers, die de vraag beantwoordt.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:34

Buiten hoe zwak of sterk je paard is .... zolang je tevreden bent over het werk van je hoefsmid, moet je het vooral bij het oude laten. Voor degenen die er niet tevreden over zijn en blijven, is het een verademing te weten dat er alternatieven zijn. Bij alternatieven is het zo, onbekend maakt onbemind, maar .... bij het daadwerkelijk toepassen kan het goed uitpakken en dan kijk je er opeens heel anders tegenaan. Want natuurlijk vervalt het alternatief zo gauw je merkt dat het niet goed uitpakt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:00

PallyClaas schreef:
Lees en huiver!

http://www.hoofcare.nl/website%20nat.%20bek/index.html

Elk verhaal heeft meerdere kanten, zo ook dit verhaal.

http://www.hoefnatuurlijk.nl/voorwie/ivanhoe.htm

En als het nu niet afgelopen is, tem ik wegens spammen met links.

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:53

KellyenXena schreef:
lightmorebh schreef:

Dit zou, zoals ik in mijn eerdere posts op de vorige pagina al duidelijk heb proberen te maken, eerder te wijten zijn aan het natuurlijk selectieproces van paarden 'in het wild'. Gedomesticeerde paarden worden oa geselecteerd op exterieur en gangen,wilde paarden op hardheid. Door ons 'fokbeleid' worden paarden eenmaal minder 'hard' en staan steeds verder af van hun voorouders.
Daarbij zijn de levensomstandigheden van wilde paarden totaal anders.

vb, rashonden van nu zijn ook veel zwakker dan de de wilde honden van vroeger. Helaas door ons fokbeleid.
Enig verschil, deze mankementen kunnen we niet verwijten aan een smid, honden worden niet bekapt.
Willen we toch perce iemand als schuldige aanwijzen, dan is dat onze maatschappij, die vraagt naar dit soort rashonden en de fokkers, die de vraag beantwoordt.

Dit heb ik niet bedacht hoor. maar mijn vorige hoefsmid

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:56

Lisa_Melody schreef:
Lightmorebh, ik weet denk ik, gezien jouw woonplaats wel wie jouw paard bekapt heeft. Ik heb dezelfde en ik ben wel tevreden. Mijn paard is juist een stuk beter gaan lopen sinds ze door hem bekapt wordt.
Hij heeft geloof ik eerst een reguliere bekapopleiding gedaan van 2 jaar(?) en daarna zich verdiept in natuurlijk bekappen en cursussen daarin gevolgd. Jammer dat het bij jou zo gelopen is.

Ja vind het ook jammer. maar helaas moet ik nu een stukje gaan reizen naar nassau toe. hoop dat dat mijn paardje gaat helpen.Ik ga eerst kijken wat nassau zegt en dan denk ik verder. heb hem gebeld met de mededeling dat ik die dag niet kon en er toch liever bij wou zijn en met 1 van mijn paardjes naar nassau toe moest . Dus ik bel hem wer op als ik meer weet. ik lees het hier wel meer dat de ene heel tevreden is en de andere totaal niet.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:57

Lisa_Melody schreef:

heeft hij jou ook aangeraden om niks meer te gebruiken voor de hoeven alleen maar water?