Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
AramisJames schreef:Ik heb zelf geen ervaring maar deze vrouw duidelijk wel: www.natuurlijkbekappen.tk -> moet je echt lezen (heel de site)
Citaat:Ja hij is wel gediplomineerd. hij gaf zelf ook cursussen. welke diplomaas weet ik niet goed. Als het goed weer is staan de paarden 24/7 in de paddock anders snachts binnen en overdag tot 9 uur buiten. hoezo als ik vrgane mag?
Arabesk schreef:AramisJames schreef:Ik heb zelf geen ervaring maar deze vrouw duidelijk wel: www.natuurlijkbekappen.tk -> moet je echt lezen (heel de site)
oh dat mens

lightmorebh schreef:Opvallend is dat paarden welke in de natuur leven nooit last hebben van hoefaandoeningen die we wel tegenkomen bij de (beslagen) gedomesticeerde paarden.
PallyClaas schreef:Lees en huiver!
http://www.hoofcare.nl/website%20nat.%20bek/index.html
KellyenXena schreef:lightmorebh schreef:Opvallend is dat paarden welke in de natuur leven nooit last hebben van hoefaandoeningen die we wel tegenkomen bij de (beslagen) gedomesticeerde paarden.
Dit zou, zoals ik in mijn eerdere posts op de vorige pagina al duidelijk heb proberen te maken, eerder te wijten zijn aan het natuurlijk selectieproces van paarden 'in het wild'. Gedomesticeerde paarden worden oa geselecteerd op exterieur en gangen,wilde paarden op hardheid. Door ons 'fokbeleid' worden paarden eenmaal minder 'hard' en staan steeds verder af van hun voorouders.
Daarbij zijn de levensomstandigheden van wilde paarden totaal anders.
vb, rashonden van nu zijn ook veel zwakker dan de de wilde honden van vroeger. Helaas door ons fokbeleid.
Enig verschil, deze mankementen kunnen we niet verwijten aan een smid, honden worden niet bekapt.
Willen we toch perce iemand als schuldige aanwijzen, dan is dat onze maatschappij, die vraagt naar dit soort rashonden en de fokkers, die de vraag beantwoordt.
Lisa_Melody schreef:Lightmorebh, ik weet denk ik, gezien jouw woonplaats wel wie jouw paard bekapt heeft. Ik heb dezelfde en ik ben wel tevreden. Mijn paard is juist een stuk beter gaan lopen sinds ze door hem bekapt wordt.
Hij heeft geloof ik eerst een reguliere bekapopleiding gedaan van 2 jaar(?) en daarna zich verdiept in natuurlijk bekappen en cursussen daarin gevolgd. Jammer dat het bij jou zo gelopen is.
Lisa_Melody schreef:Lightmorebh, ik weet denk ik, gezien jouw woonplaats wel wie jouw paard bekapt heeft. Ik heb dezelfde en ik ben wel tevreden. Mijn paard is juist een stuk beter gaan lopen sinds ze door hem bekapt wordt.
Hij heeft geloof ik eerst een reguliere bekapopleiding gedaan van 2 jaar(?) en daarna zich verdiept in natuurlijk bekappen en cursussen daarin gevolgd. Jammer dat het bij jou zo gelopen is.