Wat betalen jullie aan stalgeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schatjes

Re: Wat betalen jullie aan stalgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:29

Ik heb echt geluk zoals ik zie. Ik betaal maar 80 euro per maand voor een paard en jaarling. ik ben de enige met mijn paarden daar. Daarbij heb ik twee stallen en op wei een inloopstal. Verder worden ze s'morgens buitengezet, en voer ik ze savonds zelf en zet ik ze weer binnen. Voer (Kuilvoer, voederbieten, hooi) en stro is inbegrepen, behalve brokken niet. Snap niet dat mensen zich er 340 euro voor durven te vragen. Dan zou ik een huis huren voor mijn paard . Bij mij in de omgeving liggen de prijzen tussen de 145 en 220 euro. Ik zit alleen net goed, alleen jammer dat ik geen rijbak heb

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:30

De prijs is op de pensionstal waar mijn verzorgpony staat, E100 voor een pony en E125 voor een paard, daarbij zit inbegrepen:

Dat de stal elke dag voor u wordt schoongemaakt.
Uw paard wordt elke ochtend op de wei gezet en tegen het eind van de middag weer op stal gezet.
Ook brokken en kuil/hooi zitten bij de prijs in. Tenzij u wat anders wilt voeren. Standaard wordt Subli basisbrok gevoerd.
Er is een wasplaats aanwezig met warm en koud water.
In de zadelkamer is voor u een zadelsteun aanwezig en een eigen schap waarop u uw poetsspullen neer kunt zetten.
Verder hebt u de beschikking over een ruime buitenbak met verlichting.
Er bestaat een mogelijkheid tot het volgen van les. Er is een instructeur die op afspraak aan huis komt les geven.

Best nette prijs voor wat je krijgt toch?

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:31

voor mijn jaarling betaal ik nu 100 per maand en dadelijk 70 als ze op de wei staat.

pfff wat een bedragen lees ik hier zeg! mensen hebben echt veel winst in zo'n bedrijf! als je weet dat een gemiddeld paard rond de 75 euro aan kosten heeft voor de basisdingen om te stallen, dan vind ik sommige stallen niet meer realistisch

FriesBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:12

Ik betaal voor 1 paard, jaarling, shet+veulen alles bij elkaar 365.00 euro per maand zomer/winter.

Ik heb dan hooi/stro tot mijn beschikking zoveel als ik wil, bak, zomer- en winterweidegang en een paddock/longeerring.

Voor biks moet ik zelf zorgen.

Falcon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 07:30

ja het is ook bizar veel maar het is hier in de randstad gewoon een normale prijs op de manege.. ja er is helemaal niks speciaals aan wat je hebt helemaal geen weiland...ik breng me paard zomers naar een weiland vor 2 a 3 weken.. als ik zo jullie bedragen hoor van sommige word ik wel een beetje depri dat ik zoveel betaal het is ook haast niet op de brengen inderdaad veel begrip van je vriend want ik heb dan ook nog eens een eigen huis (koop) en 2 dobermans en ik ben sinds kort ook nog eens zwanger! en dan ben je nog maar 20 jaar (vind ik toch dat ik het best wel goed doe) maar daarom ben ik nu ook op zoek naar een goede verzorgster dus als je iemand weet in omgeving rotterdam let me know!!!! kusjesss

Maseike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:44

Ik betaal 315 in de maand voor Monchique.

Molen wei paddock binnebak buitebak
springveld longeerbak kantine.
Warm water gratis

Wat wil je nog meer

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:52

Ik ga 180 euro betalen. Dit is incl: onbeperkt de hele dag biologische hooi (dus van een land gehaald waar nooit dieren staan en niet bespoten/bemest wordt), brokken. Spuitplaats met warm water, stapmolen, All weather buitenbak, solarium, paddock. En ze komt te staan een nieuwe,ruime open box.

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:14

lowara schreef:
voor mijn jaarling betaal ik nu 100 per maand en dadelijk 70 als ze op de wei staat.

pfff wat een bedragen lees ik hier zeg! mensen hebben echt veel winst in zo'n bedrijf! als je weet dat een gemiddeld paard rond de 75 euro aan kosten heeft voor de basisdingen om te stallen, dan vind ik sommige stallen niet meer realistisch

Bwah, je kan dat ook anders bekijken.

Ik betaal dus 250 EUR maar dat is dus incl. 21% BTW (België), er gaat dus al +/- 45 EUR rechtstreeks naar de overheid. Er staan bij ons 14 pensionpaarden, en de pensionstal is voor één iemand een full time job, dus reken maar uit hoeveel ze verdient, 14 keer 205 EUR is 2870 EUR, maar daar moeten alle kosten nog af, nl. het eten, het onderhoud van de 10 ha weides en de binnenpiste, het stro, de stalhulp die in het weekend de stallen komt doen (stallen worden iedere dag uitgemest maar in het weekend dus door iemand anders), water en elektriciteit, enz, en waarschijnlijk de afbetaling van een hypothecaire lening want zo’n pensionstal is toch een serieuze investering? Nu ja, ik zou zo willen wisselen hoor maar niet alles wat een pensionstal binnenkrijgt is pure winst hé.

Vanuit het standpunt van de klant: wij hebben net een huis gekocht met een mini-tuintje, stel dat ik die 250 EUR die ik aan stalgeld betaal de komende 20 jaar niet zou moeten betalen maar ook in de afbetaling van het hypothecair krediet zou stoppen. Dan hadden we dus wat meer kunnen lenen. Maar dan hadden we nog steeds niet genoeg gehad om een afgelegen huis met ruimte voor mijn paard aan huis te kunnen kopen. En dan zouden daar nog de kosten van eten, verzorging e.d. bovenop gekomen zijn. En een piste had ik dan al helemaal kunnen vergeten, laat staan een binnenpiste. Nu heeft mijn paard vriendjes die mij geen euro kosten, maar dan zou ik minstens een shet moeten kopen, nog extra kosten dus. Dus voor de gemiddelde klant is het veel voordeliger om 250 EUR per maand stalgeld te betalen dan om alles zelf te doen...

vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:55

mijn paardjes staan lekker in spanje bij mijn vader.
Ze staan het hele jaard oor buiten met een hele grote inloop stal ik denk dat mijn paarden het hele jaar ongeveer 2000 tot 3000 euro kosten.
Maar daar komen nog heel veel kosten bij zoals allemaal leuke setjes en verzorgingsmiddelen,dekens,halsters en ze hebben zomereczeem dus dat is ook best duur. Ik denk dat jullie dit ook wel hebben.

Claudia__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:33

bij de stalling waar ik eerst stond was het rond de €200,- (je betaalde iets in de €100 voor alleen de stal en dan kwam er nog zoveel bij voor eten, etc. je moest wel zelf mesten. en als ze in het land stonden kostte het €1,- om ze erin te laten zetten.) Maar bij de nieuwe stalling waar ik heen ga met mijn nieuwe pony is het €180 all in.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:36

290

Poohbeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:40

50 euro
Hele jaar door land en mooi droge bak erbij

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:41

125 euro per maand en dat is inclusief voer, kuilgras, uitmesten en buiten zetten. Er is een buitenbak en spuitplaats met warm/koud water. 'S zomers lopen ze de hele dag buiten

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:38

ik 150 euro waar dus alles in zit:

stalling (grote voor belgisch trekpaard)
bix
hooi
zaagsel
water
weiland.
uitmesten etc.
spuitplaats
solarium
paddock

verzorging voor het paard.

alle rijmogelijkheden zijn er: binnenbak
losrijbak
longeerbak
dressuurbak

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:44

Pipi schreef:
Ik heb net de stalverhoging weer in de bus gehad en ga nu 340 euro pm betalen
We hebben wel veel luxe,maar ondanks dat is het natuurlijk belachelijk duur.
Helaas kom je hier in de regio niet veel goedkoper weg.

Ik betaal 240 per maand en dat is in Leidschendam. Met weidegang, buitenbak, longeerring, goede stallen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:00

Het is toch wel schokkend om te lezen dat er mensen voor een paard meer betalen dan waar wij twee paarden voor hebben.
Ik weet wel dat het in de randstad een stuk duurder is dan hier aan de zuidkant van de Veluwe, maar dat zou betekenen dat ik dus daar domweg geen paard zou kunnen hebben, ondanks dat de salarissen daar ook wat hoger zijn dan hier.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:22

Tja je hebt hier wel rare bedragen voor stalling hoor.
En dan mag je nog heel blij zijn dat je weidegang erbij hebt want dat heb je niet overal.

Huur is toch ook veel hoger dan op de veluwe. Maar ja joh....

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:33

Eilandje schreef:
lowara schreef:

Bwah, je kan dat ook anders bekijken.

Ik betaal dus 250 EUR maar dat is dus incl. 21% BTW (België), er gaat dus al +/- 45 EUR rechtstreeks naar de overheid. Er staan bij ons 14 pensionpaarden, en de pensionstal is voor één iemand een full time job, dus reken maar uit hoeveel ze verdient, 14 keer 205 EUR is 2870 EUR, maar daar moeten alle kosten nog af, nl. het eten, het onderhoud van de 10 ha weides en de binnenpiste, het stro, de stalhulp die in het weekend de stallen komt doen (stallen worden iedere dag uitgemest maar in het weekend dus door iemand anders), water en elektriciteit, enz, en waarschijnlijk de afbetaling van een hypothecaire lening want zo’n pensionstal is toch een serieuze investering? Nu ja, ik zou zo willen wisselen hoor maar niet alles wat een pensionstal binnenkrijgt is pure winst hé.

Vanuit het standpunt van de klant: wij hebben net een huis gekocht met een mini-tuintje, stel dat ik die 250 EUR die ik aan stalgeld betaal de komende 20 jaar niet zou moeten betalen maar ook in de afbetaling van het hypothecair krediet zou stoppen. Dan hadden we dus wat meer kunnen lenen. Maar dan hadden we nog steeds niet genoeg gehad om een afgelegen huis met ruimte voor mijn paard aan huis te kunnen kopen. En dan zouden daar nog de kosten van eten, verzorging e.d. bovenop gekomen zijn. En een piste had ik dan al helemaal kunnen vergeten, laat staan een binnenpiste. Nu heeft mijn paard vriendjes die mij geen euro kosten, maar dan zou ik minstens een shet moeten kopen, nog extra kosten dus. Dus voor de gemiddelde klant is het veel voordeliger om 250 EUR per maand stalgeld te betalen dan om alles zelf te doen...

Wij hebben ook paarden op pension gehad maar die kwamen echt niet op deze bedragen hoor. zelfs niet met onderhoud weiland, stallen mesten en wat dan al niet erbij
de spullen die je moet bouwen zijn duur ja, maar goed, als we alles later verkopen heb je dat bedrag + waarde vermeerdering er weer flink uit. Als ik op pension had gestaan, had ik echt nooit 3 paarden kunnen houden.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:16

tomcat701 schreef:
Pipi schreef:
Ik heb net de stalverhoging weer in de bus gehad en ga nu 340 euro pm betalen
We hebben wel veel luxe,maar ondanks dat is het natuurlijk belachelijk duur.
Helaas kom je hier in de regio niet veel goedkoper weg.

Ik betaal 240 per maand en dat is in Leidschendam. Met weidegang, buitenbak, longeerring, goede stallen.

Ik heb ook een poosje in Leidschendam gestaan voor 190 euro pm.
Was een gezellige stal,met alleen een buitenbak,die helaas 's winters echt slecht was(hoorde nu wel dat die verbeterd is).
Daarbij vond ik het naar buiten gaan daar 3x niks.
Wel hadden ze weidegang,dat was wel super.
Maar in de zomer gaan ze daar dag en nacht naar buiten,helaas voor mijn paard een ramp,die wil na een paar uur naar binnen.Als dat niet kan loopt hij zichzelf stuk langs het hek,dus ook weer niet ideaal.
Tel daar je extra je reiskosten bij op,met de benzineprijzen van tegenwoordig kom ik dan bijna net zo duur uit.

Nu heb ik een binnen en buitenbak met Agterbergbodem.
Longeercirkel en 2 paddocks.
3x pd biks en granen.
2x pd kuil.
1x pw uitmesten en elke dag opstrooien.
Spuitplaats met warm en koud water.
Een supergrote kast en nog een extra hok voor voer en dekens e.d.
Een gezellige kantine waar je altijd terecht kan.
Practisch tegenover het strand en vlak bij recreatiepark.
Een super instructrice binnen handbereik.
Er worden regelmatig wedstrijden en clinic's georganiseerd.
En allemaal leuke mensen op stal
Kortom;het is het me wel waard,maar het blijft wel een heleboel geld en ik moet er dus ook wel veel voor laten.
Maar goed,mijn paard is daar gelukkig,dus ben ik het ook

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:36

Waar sta jij dan? (pipi)
Ik had begrepen dat dat een normale prijs was in die buurt.

190 euro vind ik wel erg weinig. Is dat een klein stalletje van een particulier ofzo, dat is echt bizar goed koop.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:44

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:48

ik betaal 233 maar dat is inclusief stro hooi en in de zomer weidegang. dit eventueel ook dag en nacht. maar dit is in de omgeving waar ik woon nog redelijk betaalbaar. even verderop zit een stal waar je eerder richting de 300 a 400 euro betaald voor dezelfde dingen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:25

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:03

Het is een niet zo'n grote pensionstal.
Sinds een aantal maanden is onze vereniging (Delflandruiters) er weer ondergebracht,nadat de samenwerking met de Arckelhoeve was beëindigd.
En sindsdien worden er dus wedstrijden en clinic's georganiseerd.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:12

€100/maand. Continu wei, 2 inloopstallen, en de derde stal, daar maak ik vandezomer een stal voor amore alleen van... Bij die €100 zit water, plaats voor der spullen, hooi en stro in. We hebben ook 2 pistes. Enkel eten geef ik zelf bij + wortels. Dat is €20 op de maand...

*edit: als ik het hier zo lees... Ben ik blij met waar ik sta Waar ik vroeger stond, was het €105/maand... Dit was de stal en het eten. Je moest zelf nog stro en hooi kopen €16/maand, wortelen €12/maand, je had wel een binnenpiste en een verlichte buitenpiste met zeezand, een poetskamer met enkel koud water, een zadelkast, café, plaats om de trailer te zetten, strohok en een solarium.

Toch vond ik het daar niet gezellig... Ben blij waar ik nu sta Je bent er altijd helemaal alleen met een vriend/vriendin en je amuseert je eigen rot! Niemand die klaagt omdat je de pisteregels eens aan je laars lapt... Ik en m'n bijrijdster zijn zowat de enigen die daar rijden...