. Bij mij in de omgeving liggen de prijzen tussen de 145 en 220 euro. Ik zit alleen net goed, alleen jammer dat ik geen rijbak heb Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Bij mij in de omgeving liggen de prijzen tussen de 145 en 220 euro. Ik zit alleen net goed, alleen jammer dat ik geen rijbak heb

het is ook haast niet op de brengen inderdaad veel begrip van je vriend want ik heb dan ook nog eens een eigen huis (koop) en 2 dobermans en ik ben sinds kort ook nog eens zwanger! en dan ben je nog maar 20 jaar (vind ik toch dat ik het best wel goed doe) maar daarom ben ik nu ook op zoek naar een goede verzorgster dus als je iemand weet in omgeving rotterdam let me know!!!! kusjesss 
lowara schreef:voor mijn jaarling betaal ik nu 100 per maand en dadelijk 70 als ze op de wei staat.
pfff wat een bedragen lees ik hier zeg! mensen hebben echt veel winst in zo'n bedrijf! als je weet dat een gemiddeld paard rond de 75 euro aan kosten heeft voor de basisdingen om te stallen, dan vind ik sommige stallen niet meer realistisch
maar niet alles wat een pensionstal binnenkrijgt is pure winst hé.

Pipi schreef:Ik heb net de stalverhoging weer in de bus gehad en ga nu 340 euro pm betalen![]()
We hebben wel veel luxe,maar ondanks dat is het natuurlijk belachelijk duur.
Helaas kom je hier in de regio niet veel goedkoper weg.

Eilandje schreef:lowara schreef:voor mijn jaarling betaal ik nu 100 per maand en dadelijk 70 als ze op de wei staat.
pfff wat een bedragen lees ik hier zeg! mensen hebben echt veel winst in zo'n bedrijf! als je weet dat een gemiddeld paard rond de 75 euro aan kosten heeft voor de basisdingen om te stallen, dan vind ik sommige stallen niet meer realistisch
Bwah, je kan dat ook anders bekijken.
Ik betaal dus 250 EUR maar dat is dus incl. 21% BTW (België), er gaat dus al +/- 45 EUR rechtstreeks naar de overheid. Er staan bij ons 14 pensionpaarden, en de pensionstal is voor één iemand een full time job, dus reken maar uit hoeveel ze verdient, 14 keer 205 EUR is 2870 EUR, maar daar moeten alle kosten nog af, nl. het eten, het onderhoud van de 10 ha weides en de binnenpiste, het stro, de stalhulp die in het weekend de stallen komt doen (stallen worden iedere dag uitgemest maar in het weekend dus door iemand anders), water en elektriciteit, enz, en waarschijnlijk de afbetaling van een hypothecaire lening want zo’n pensionstal is toch een serieuze investering? Nu ja, ik zou zo willen wisselen hoormaar niet alles wat een pensionstal binnenkrijgt is pure winst hé.
Vanuit het standpunt van de klant: wij hebben net een huis gekocht met een mini-tuintje, stel dat ik die 250 EUR die ik aan stalgeld betaal de komende 20 jaar niet zou moeten betalen maar ook in de afbetaling van het hypothecair krediet zou stoppen. Dan hadden we dus wat meer kunnen lenen. Maar dan hadden we nog steeds niet genoeg gehad om een afgelegen huis met ruimte voor mijn paard aan huis te kunnen kopen. En dan zouden daar nog de kosten van eten, verzorging e.d. bovenop gekomen zijn. En een piste had ik dan al helemaal kunnen vergeten, laat staan een binnenpiste. Nu heeft mijn paard vriendjes die mij geen euro kosten, maar dan zou ik minstens een shet moeten kopen, nog extra kosten dus. Dus voor de gemiddelde klant is het veel voordeliger om 250 EUR per maand stalgeld te betalen dan om alles zelf te doen...

tomcat701 schreef:Pipi schreef:Ik heb net de stalverhoging weer in de bus gehad en ga nu 340 euro pm betalen![]()
We hebben wel veel luxe,maar ondanks dat is het natuurlijk belachelijk duur.
Helaas kom je hier in de regio niet veel goedkoper weg.
Ik betaal 240 per maand en dat is in Leidschendam. Met weidegang, buitenbak, longeerring, goede stallen.

Pipi schreef:
Waar ik vroeger stond, was het €105/maand... Dit was de stal en het eten. Je moest zelf nog stro en hooi kopen €16/maand, wortelen €12/maand, je had wel een binnenpiste en een verlichte buitenpiste met zeezand, een poetskamer met enkel koud water, een zadelkast, café, plaats om de trailer te zetten, strohok en een solarium.
Je bent er altijd helemaal alleen met een vriend/vriendin en je amuseert je eigen rot! Niemand die klaagt omdat je de pisteregels eens aan je laars lapt... Ik en m'n bijrijdster zijn zowat de enigen die daar rijden...