dilemma: paard verkopen, geen leuke kijkers!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:32

Anoukie schreef:
Maar goed, om de een of andere reden heb ik het idee dat geen enkele optie goed genoeg is behalve wat Breitling zelf voor ogen heeft .

In dat geval is er geen dilemma meer.

AniqueN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:33

Anoukie schreef:
En je zult toch maar bij jouw paard zijn gaan kijken, hier op Bokt zitten en even een imbiciel genoemd worden...

Present

Natuurlijk heb ik dit topic van af het begin gevolgd. Tot nu toe vond ik het niet nodig wat te plaatsen, maar nu werd de verleiding me even te groot .
Breitling heeft haar verhaal gedaan over de situatie, dat is prima natuurlijk. Ik hoop dat je de tips die hier zijn gegeven kunt gebruiken om iemand voor hem te vinden.
Jullie begrijpen dat ik de situatie heel anders heb ervaren, maar dat is offtopic.

cobiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:34

Kaja, zo'n contract is niet bepaald erg rechtsgeldig.

cobiie

Re:

AniqueN schreef:
Anoukie schreef:
En je zult toch maar bij jouw paard zijn gaan kijken, hier op Bokt zitten en even een imbiciel genoemd worden...

Present

Agossie.

Anoukie

Re:

Breitling schreef:
en om deze reden anoukie zou ik mijn paard niet bij een handelaar zetten en helemaal niet 1 die ik zelf niet eens ken

Jezus, sorry hoor maar wat ben jij zwart/wit en negatief ingesteld...

Maarre, nogmaals veel succes. Ik zie volgend jaar je topic wel weer op Bokt dat je je paard nu toch echt gaat verkopen, maar dat je eigenlijk niemand goed genoeg vindt voor hem en dus geen kopers hebt ...

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:35

Anoukie schreef:
De stal die ik noemde is volgens mij een hele fatsoenlijke en nette stal. De paarden die er te koop staan worden doorgaans ook vrij vlot verkocht volgens mij.

Maar goed, om de een of andere reden heb ik het idee dat geen enkele optie goed genoeg is behalve wat Breitling zelf voor ogen heeft .

Dat is ook een prima stal...

Je betaald er alleen naar en daar is niets mis mee!
Alleen wanneer je een fantasie prijs in je hoofd heb voor je paard, dan prikken zij heel snel jou bubbel door... want dan staat het dier nog wel een jaar of 10 te koop!!!

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:35

horselover23 schreef:
Kaja, zo'n contract is niet bepaald erg rechtsgeldig.

O jawel hoor!!!!

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:38

AniqueN schreef:
Anoukie schreef:

Present

Natuurlijk heb ik dit topic van af het begin gevolgd. Tot nu toe vond ik het niet nodig wat te plaatsen, maar nu werd de verleiding me even te groot .
Breitling heeft haar verhaal gedaan over de situatie, dat is prima natuurlijk. Ik hoop dat je de tips die hier zijn gegeven kunt gebruiken om iemand voor hem te vinden.
Jullie begrijpen dat ik de situatie heel anders heb ervaren, maar dat is offtopic.

Nou kijk, dat bedoel ik dus... Kun je toch niet maken?

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 12:39

ja anders had ik hem niet al een paar keer kunnen verkopen zoals ik al eerder aan gaf.

maargoed er zijn erg veel bokkers waar ik veel aan gehad heb en zal de dingen ook zeker gebruiken, ook de pmers bedankt en de rest tja daar zal ik maar niks over zeggen.

als je geen vertrouwen hebt in handelaren zou je dan je paard bij een wildvreemde handelaar neer zetten? nou ik niet

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:40

Breitling, dat is enorm kortzichtig maar daar heb ik inmiddels eigenlijk al wel genoeg voorbeelden van gezien van jou. I rest my case, ik hoop dat je een fijn tehuis vindt voor je paard.

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:42

Breitling schreef:
ja anders had ik hem niet al een paar keer kunnen verkopen zoals ik al eerder aan gaf.

Weet je dat zeker of heb je dat er voor het gemak maar even zelf van gemaakt???

Dus je kon je dier verkopen voor je vraagprijs, maar omdat desbetreffende ruiterS in jou ogen niet konden rijden ben je niet overstag gegaan....

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:44

Goed punt Kaja.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 12:44

dat is niet kort zichtig dat is er geen vertrouwen in hebben.. we zijn niet allemaal zo als jou dat je je paard aan de eerste de beste verkoopt en dan maar afwachten hoe die het krijgt. En begin dan niet over je ene verhaal want ik heb zelf ook zo'n verhaal dus weet waar ik over praat.

ja dat weet ik zeker ja en nee dat was niet omdat ik vond dat die ruiter niet kon rijden zoals ik nu al een aantal keer gezegt heb maar omdat die ruiter gewoon niet paardvriendelijk met mijn paard omging of ik gewoon zeker wist dat die niet bij mn paard past en wat heb ik er aan als ik hem verkoop en hij over een maand weer te koop staat omdat het geen klikkende combi is? juist helemaal niks

imaudy

Re: dilemma: paard verkopen, geen leuke kijkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:44

Ik ben dan niet op zoek naar een paard maar wel naar een pony. Wat mij opvalt is dat Breitling echt een superleuke uitstraling heeft. Ik denk dat meer mensen dat vinden en dat ze toch komen kijken ondanks dat hij in eerste instantie niet is wat ze zoeken.
Ik ben dan niet op zoek naar een paard maar wel naar een pony. Wat mij opvalt is dat Breitling echt een superleuke uitstraling heeft. Ik denk dat meer mensen dat vinden en dat ze toch komen kijken ondanks dat hij in eerste instantie niet is wat ze zoeken. Dan komen ze rijden en dan pas weten ze weer wat ze zochten.
Ik ben een superleuke ijslander tegen gekomen. Ze staat hier vlak in de buurt, maar heeft eczeem en dat vind ik een probleem. Nou ga ik wel verhuizen naar een beter gebied voor eczeem, maar hoe het zich daar zal ontwikkelen dat is niet bekend. Toch heb ik de neiging even te gaan kijken en te rijden terwijl ik eigenlijk al bijna zeker weet dat ik haar niet neem.
Jouw paardje heeft ook een uitstraling waarvan veel mensen denken hebbeh hebbeh hebbeh
Laatst bijgewerkt door imaudy op 14-03-06 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:45

Ik zou het vreselijk vinden om mijn paard te verkopen en weet nu al dat ik het daar heel moeilijk mee zou krijgen.

Maar net als wat de meeste anderen al zeggen. Je kunt bij de verkoop heel selectief zijn maar deze mensen die in eerste instantie het beste met je paard voor hebben zetten hem bij wijze van na 2 weken weer te koop en jij maar denken dat je leuke mensen hebt gevonden.

Ik heb al te vaak gehoord dat mensen hun paard verkopen en dat blijkt dat ze hem binnen no time weer weg hebben gedaan ondanks bijv. de afspraak dat ze het zouden laten weten als hij weer weg ging.

Ik heb mijn pony ook te koop gehad omdat ik een paard wou maar na 2x proefrijden en met tranen in mijn ogen langs de kant te hebben gestaan staat hij nu nog lekker achter het huis.

Heb ik wel de mazzel gehad dat mijn ouders hem hebben gehouden.

Heb 5 jaar later alsnog een paard gehad maar ja dan moet die mogelijkeheid er wel zijn.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je nooit 100% garantie hebt dat hij goed terecht komt. Mensen kunnen nog zo'n leuk verhaal ophangen maar wie zegt dat het waar is.

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:48

Breitling schreef:

ja dat weet ik zeker ja en nee dat was niet omdat ik vond dat die ruiter niet kon rijden zoals ik nu al een aantal keer gezegt heb maar omdat die ruiter gewoon niet paardvriendelijk met mijn paard omging of ik gewoon zeker wist dat die niet bij mn paard past en wat heb ik er aan als ik hem verkoop en hij over een maand weer te koop staat omdat het geen klikkende combi is? juist helemaal niks

Wat vervelend nou dat uitgerekend jij paardonvriendelijk NL over de vloer krijgt!!!

Ik denk namelijk dat menig verkopend paardeneigenaar in zijn handjes mag klappen met 6000 euro voor een vier jarige krampentrekker!!

cobiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:48

Kaja schreef:
Wat vervelend nou dat uitgerekend jij paardonvriendelijk NL over de vloer krijgt!!!

Ik denk namelijk dat menig verkopend paardeneigenaar in zijn handjes mag klappen met 6000 euro voor een vier jarige krampentrekker!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:49

imaudy schreef:
Ik ben dan niet op zoek naar een paard maar wel naar een pony. Wat mij opvalt is dat Breitling echt een superleuke uitstraling heeft. Ik denk dat meer mensen dat vinden en dat ze toch komen kijken ondanks dat hij in eerste instantie niet is wat ze zoeken. Dan komen ze rijden en dan pas weten ze weer wat ze zochten.
Ik ben een superleuke ijslander tegen gekomen. Ze staat hier vlak in de buurt, maar heeft eczeem en dat vind ik een probleem. Nou ga ik wel verhuizen naar een beter gebied voor eczeem, maar hoe het zich daar zal ontwikkelen dat is niet bekend. Toch heb ik de neiging even te gaan kijken en te rijden terwijl ik eigenlijk al bijna zeker weet dat ik haar niet neem.
Jouw paardje heeft ook een uitstraling waarvan veel mensen denken hebbeh hebbeh hebbeh

Zou je dat zelf ook prettig vinden als je mensen over de vloer krijgt die kijken, rijden maar niet kopen???

Triest hoor!!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:50

Nou idd, als je toch al weet dat je het niks vindt, waarom dan gaan rijden?
Dat snap ik nou echt niet.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:51

Das toch typisch Nederlands: kijken kijken niet kopen ?

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 12:52

ik weet dat ik geen 100% garantie heb maar kan daar voor mijn paard toch wel een beetje mn best voor doen vind ik, als ik hem bij een handelaar afgeef heb ik die helemaal niet. mijn eerste paard heb ik een goed plekje voor kunnen vinden mn pony was eerst totaal niet goed terecht gekomen en heb me daar 2 jaar lang schuldig om gevoelt heb haar toen terug kunnen kopen en nog een keer verkocht en dit maal weer aan iemand die er erg goed voor is en waar ze nog steeds staat. en voor dit paard wil ik ook weer proberen een goed tehuis te vinden.

kaja weet niet waar je het over hebt maar zoiezo is de vp al geen 6000 euro en ten 2e weet je niet eens wat mijn paard waard is

kramptrekkers zijn niet allemaal kneusjes hoor maar daar heb je je waarschijnlijk ook niet in verdiept

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:56

simongek schreef:
Ik zou het vreselijk vinden om mijn paard te verkopen en weet nu al dat ik het daar heel moeilijk mee zou krijgen.

Maar net als wat de meeste anderen al zeggen. Je kunt bij de verkoop heel selectief zijn maar deze mensen die in eerste instantie het beste met je paard voor hebben zetten hem bij wijze van na 2 weken weer te koop en jij maar denken dat je leuke mensen hebt gevonden.

Ik heb al te vaak gehoord dat mensen hun paard verkopen en dat blijkt dat ze hem binnen no time weer weg hebben gedaan ondanks bijv. de afspraak dat ze het zouden laten weten als hij weer weg ging.

Ik heb mijn pony ook te koop gehad omdat ik een paard wou maar na 2x proefrijden en met tranen in mijn ogen langs de kant te hebben gestaan staat hij nu nog lekker achter het huis.

Heb ik wel de mazzel gehad dat mijn ouders hem hebben gehouden.

Heb 5 jaar later alsnog een paard gehad maar ja dan moet die mogelijkeheid er wel zijn.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je nooit 100% garantie hebt dat hij goed terecht komt. Mensen kunnen nog zo'n leuk verhaal ophangen maar wie zegt dat het waar is.

Vooral het laatste stukje....

daar heb je absoluut groot gelijk in! Ik denk dat een heleboel mede-bokkers dit ook wel meegemaakt hebben en eigenlijk is dat bijna nog erger dan je paard aan 'de eerste de beste' te verkopen. Of het werkelijk erger is weet ik niet, maar denken dat je je paard aan 'de beste' mensen hebt verkocht en die hem vervolgens weer (door)verkopen geeft je ook een heel erg rotgevoel.

Breitling, ik denk dat je op een gegeven moment toch echt wel een keuze moet gaan maken voor een koper en voor je paard. Wat schiet je er immers mee op om nóg eens ruim 30 mensen bij je paard te laten komen, die je paard vervolgens 'nog meer verknallen' zoals jij zegt.

Mensen moeten ook groeien en een combinatie worden met hun paard en dat gebeurt niet door 1x een half uurtje 'knopjes testen'...

Denk je nou echt dat de instructrice uit je voorbeeld, waarvan de leerlinge wél heel netjes op je paard rijdt, dagelijks op jouw paard zou gaan stappen en hem dagelijks in elkaar zou gaan trekken? De leerlinge reed immers heel netjes op je paard zei je zelf, dus zó slecht zal die instructrice geen les hebben gegeven.

Ik snap je redenatie wel maar ben het met velen eens dat je misschien iets minder zwart-wit zou moeten kijken!

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:57

Anoukie schreef:
Das toch typisch Nederlands: kijken kijken niet kopen ?

Ja en voor paardenminnend NL... Kijken, rijden, niet kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:58

Kaja schreef:
Aanhouden is dan geen optie, dus heb ik een goed plekkie gezocht en een contract opgesteld dat ze als eerste met mij contact op moeten nemen willen ze het dier verkopen.

Ik ben dan zeg maar de eerste die het dier mag/kan kopen...

Als koper zou ik hier niet mee akkoord gaan.

Als je een paard verkoopt kun je er nu eenmaal niet vanuit gaan dat de nieuwe eigenaren hem houden totdat hij dood gaat (is TS zelf immers ook niet van plan) en je kunt ook niet verwachten dat de nieuwe eigenaren hem voor hetzelfde geld weer terugdoen naar jou. Misschien is het paard na een tijd in waarde verdubbeld en dan zou je gek zijn als je hem voor 'de helft' terugbrengt naar zijn oude eigenaar.

Als je je paard echt niet uit het oog wilt verliezen, dan zou ik hem in bruikleen geven. Dan blijf je zelf eigenaar van het paard, alleen mis je dan wel het geld dat je had kunnen krijgen.

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:59

Breitling schreef:

kaja weet niet waar je het over hebt maar zoiezo is de vp al geen 6000 euro en ten 2e weet je niet eens wat mijn paard waard is

kramptrekkers zijn niet allemaal kneusjes hoor maar daar heb je je waarschijnlijk ook niet in verdiept

Nou 5500 dan...

En wie heeft het over kneusjies??

Ik verdiep me helemaal nergens in... en al helemaal niet in krampentrekkers...
Laatst bijgewerkt door Kaja op 14-03-06 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt