Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ilindra schreef:Lekkere vriendin heb jij, en niet betalen en niet op komen dagen op een afspraak.
Die reiskostenvergoeding is uiteraard niet alleen voor de brandstof maar ook voor de tijd waarin de smid een andere klant had kunnen helpen die wel op was komen dagen en betaald had.
Het is niet netjes van die smid maar ik kan het best begrijpen dat ze zadels heeft meegenomen.
KiWiKo schreef:halloohoo wakeupcall....... 50 kilometer is ongeveer 20 minuten in de auto....... ze had in die tijd dat ze heen en weer moest rijden voor jan met de korte achternaam OOK geld kunnen verdienen.....
vind haar nog schappelijk dat ze maar 45 euries rekent......
. Ik moet per dag 24 km heen en terug naar stal rijden. Doe daar per keer een half uur over. Wel helemaal binnendoor, maar toch.....Monnik schreef:KiWiKo schreef:halloohoo wakeupcall....... 50 kilometer is ongeveer 20 minuten in de auto....... ze had in die tijd dat ze heen en weer moest rijden voor jan met de korte achternaam OOK geld kunnen verdienen.....
vind haar nog schappelijk dat ze maar 45 euries rekent......
Dan rij jij wel heel hard. Ik moet per dag 24 km heen en terug naar stal rijden. Doe daar per keer een half uur over. Wel helemaal binnendoor, maar toch.....
Alleen op de snelweg rij ik 50 km. in 20 minuten, maar in Spijkenisse zeker niet met alle flitsers en controles die daar staan.
pixie schreef:de uitslag is binnen!!
vriend van mijn vriendin heeft gebeld, ze gaan de kosten delen.
mijn vriendin gaat 27.50 betalen en krijgt haar zadels terug.
toen haar vriend zei dat hij anders aangifte ging doen sloeg de smid wel om.
iedereen bedankt voor de reacties!

Renske20 schreef:mooi verhaal, en ik snap de smid wel!!
niet betalen, niet op komen dagen op een afspraak...en he nu de smid de zadels mee heeft genomen betaald ze ineens wel
hoop dat je vriendin er van geleerd heeft...t is niet netjes hoor van de smid, maar vind het nog vele malen minder netjes van je vriendin!
Monnik schreef:Goh zover had ik nog niet gedacht. Ik neem beide zadels mee, dan kan ze niet rijden. Wel een sterke!
Nogmaals als dit verhaal op waarheid berust, dan zal er meer spelen dat de hoefsmid in kwestie zo handelt, daar ben ik van overtuigd!
Enne misschien schop ik nu wel tegen zere benen, maar als je de kosten van een hoefsmid, wat iedere 6/8 weken terug komt, al niet kunt betalen, misschien moet je jezelf dan eens ernstig achter de oren krabben of het hebben van een eigen paard wel zo verstandig is.
Ook ik zit wel eens wat krapper, maar weet wat de maandelijkse kosten voor mijn paarden zijn en zorg dat die er ook altijd zijn.
Mijn geldproblemen (die er overigens niet zijn) hoeven niet de problemen van een ander te worden!
Libertylove schreef:wat een raar verhaal!
Ik zou toch nog naar een andere smid gaan .... ik bedoel je gaat toch niet zomaar 2 zadels meenemen?

Citaat:Mijn smid heeft er overigens helemaal geen probleem mee als ik een x niet betaal en dan de volgende x 2x tegelijk betaal