smid neemt zadels mee als ,,borg'' wat zouden jullie doen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:09

@Monnik.

Ja ik snap wat je bedoeld.
Maar we hadden het over dat ze geld in schuld bracht vanwege reiskosten.
Maar die heeft ze dan NIET gehad.

Verder rammelt het verhaal zeker.
En ik weet ook niet wat ik van moet geloven.

pixie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 20:13

daar ben ik weer!
poeh wat een reacties!

dit verhaal berust helaas niet op een ,,broodje aap''

ik moet zeggen dat mijn vriendin wel ,,wat vlotter'' had mogen betalen
HELEMAAL mee eens!

ik heb trouwens zelf een foutje gemaakt wat de rpijs van de zadels was *bloos* dat was 6000 gulden nieuw toen ze ze kocht.
nu zal de waarde stukken minder zijn maar toch!

ze betaalde altijd contant maar omdat ze even wat krapper zat vroeg ze of ze het mocht overmaken.
dat was geen probleem.
nogmaals: ze had het eerder moeten doen.

maar ze heeft het nu dus op haar bankafschrift staan, het is de 14e van haar giro gegaan. kan zijn dat het nog niet bij de smid op de rekeing staat maar die had even kunnen wachten tot mijn vriendin het afschrift zou doormailen wat ze in haar sms van vandaag aan de smid had beloofd.
ik ga hier geen namen noemen.
wil de smid niet zwart maken want, zoals mijn vriendin zelf ook zegt, ze heeft altijd PERFECT werk geleverd.

de stalhouder blijken niet de kast aangewezen maar een lief stalgenootje

de smid heeft haar net gebeld.
het die 80 euro is ontvangen.
nu blijkt dat ze die 45.50 reiskosten rekend voor een afspraak waarop mijn vriendin niet is geweest.
vind het een hoog bedrag maar ok.,

ze wil de zadels terug geven mits mijn vriendin die 45.50 reiskosten ook nog eens betaald.
ze vind het geen diefstal, zij zegt wie niet betaald die rijd niet op een zadel.
ze is niet van plan de zadels terug te geven totdat mijn vriendin alles betaald.
mijn vriendin wil de adminstratiekosten nu gaan betalen maar 45.50 reiskosten voor nog geen 50 kilometer niet.

pfff dilemma!
nu kan ze aangifte gaan doen en dan word het een getouw trek om die zadels. of ze gaat het betalen tegen haar principes in.

ik houd jullie op de hoogte.
sorry voor alle mensen die mij per pb om de naam van de smid vragen maar we gaan hier niemand zwart maken dus die houd ik voor me.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:16

ik zou betalen en mijn zadels terug eisen.
En nooit meer die smid nemen.

Anoniem

Re: smid neemt zadels mee als ,,borg'' wat zouden jullie doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:17

Lekkere vriendin heb jij, en niet betalen en niet op komen dagen op een afspraak.
Die reiskostenvergoeding is uiteraard niet alleen voor de brandstof maar ook voor de tijd waarin de smid een andere klant had kunnen helpen die wel op was komen dagen en betaald had.
Het is niet netjes van die smid maar ik kan het best begrijpen dat ze zadels heeft meegenomen.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:17

Goh zover had ik nog niet gedacht. Ik neem beide zadels mee, dan kan ze niet rijden. Wel een sterke!

Nogmaals als dit verhaal op waarheid berust, dan zal er meer spelen dat de hoefsmid in kwestie zo handelt, daar ben ik van overtuigd!

Enne misschien schop ik nu wel tegen zere benen, maar als je de kosten van een hoefsmid, wat iedere 6/8 weken terug komt, al niet kunt betalen, misschien moet je jezelf dan eens ernstig achter de oren krabben of het hebben van een eigen paard wel zo verstandig is.
Ook ik zit wel eens wat krapper, maar weet wat de maandelijkse kosten voor mijn paarden zijn en zorg dat die er ook altijd zijn.
Mijn geldproblemen (die er overigens niet zijn) hoeven niet de problemen van een ander te worden!

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:18

whaha, zit dit verhaal te lezen. Zijn nu al 5 bladzijdes vol. En geen woord van de TS, wil niet de nieuwelingen zwartmaken maar waarom zo'n enigzins waardevol/belangrijk bericht gelijk op boktte gooien. Weet niet of er gegevens zijn verstrekt via PB?
Er zijn zowiezo al weinig vrouwelijke hoefsmeden en dan ook nog in Spijkenisse. Ookal zou dit allemaal verzonnen en niet waar zijn, als nu iemand zich aanbied (een vrouwelijke hoofsmid) in Spijkenisse zeg je niet zomaar ja meer. En hebben nu eigenlijk alle hoefsmederinnen in spijkenisse al schade opgelopen door dit verhaal.
Dit KAN gewoon niet kloppen het is zeer onwerkelijk. Zadels van 3000 euro per stuk zijn toch moeilijk te vinden hoor!! Zelfs van de beste merken... Heeft de TS geen typfout gemaakt??
Maargoed dat zal allemaal wel.
Maar het is een vermaak om dit te lezen
Ben benieuwd wat hieruit volgt, en of het niet voortijdig op de mesthoop beland

*edit: lees net je vorige bericht; Toch blijf ik erbij dat je al een een slechte naam aan vrouwelijke hoefsmeden uit spijkenisse hebt gegeven.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:18

halloohoo wakeupcall....... 50 kilometer is ongeveer 20 minuten in de auto....... ze had in die tijd dat ze heen en weer moest rijden voor jan met de korte achternaam OOK geld kunnen verdienen.....

vind haar nog schappelijk dat ze maar 45 euries rekent......

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:19

Ik zou aangifte doen van diefstal in combinatie met het sms je en je bankafschriften.
Maar heb je al aangifte gedaan want een dag later heeft het niet zoveel zin om dat nog te gaan doen.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:19

Ilindra schreef:
Lekkere vriendin heb jij, en niet betalen en niet op komen dagen op een afspraak.
Die reiskostenvergoeding is uiteraard niet alleen voor de brandstof maar ook voor de tijd waarin de smid een andere klant had kunnen helpen die wel op was komen dagen en betaald had.
Het is niet netjes van die smid maar ik kan het best begrijpen dat ze zadels heeft meegenomen.

Helemaal mee eens!!

pixie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 20:22

de smid komt niet ui spijkenisse en ik zeg ook niet waar ze vandaan komt JUIST omdat ik de smid niet wil zwart maken.

en nogmaals zadels waren nieuw 6000 GULDEN
en al waren ze 100 euro maakt het niet uit het gaat om het idee.

mijn vriendin is geen ,,bokker'' zeg maar hihihih.
en ik wilde gewoon even mijn verhaal kwijt en weten wat jullie zouden doen of dat iemand tips had of goede raad

Monnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:23

KiWiKo schreef:
halloohoo wakeupcall....... 50 kilometer is ongeveer 20 minuten in de auto....... ze had in die tijd dat ze heen en weer moest rijden voor jan met de korte achternaam OOK geld kunnen verdienen.....

Dan rij jij wel heel hard . Ik moet per dag 24 km heen en terug naar stal rijden. Doe daar per keer een half uur over. Wel helemaal binnendoor, maar toch.....
Alleen op de snelweg rij ik 50 km. in 20 minuten, maar in Spijkenisse zeker niet met alle flitsers en controles die daar staan.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:25

Monnik schreef:
KiWiKo schreef:

Dan rij jij wel heel hard . Ik moet per dag 24 km heen en terug naar stal rijden. Doe daar per keer een half uur over. Wel helemaal binnendoor, maar toch.....
Alleen op de snelweg rij ik 50 km. in 20 minuten, maar in Spijkenisse zeker niet met alle flitsers en controles die daar staan.

ik heb het voor TS vriendelijk geklokt

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:26

Ik heb een hekel aan wanbetalers

Net goed!

Ik ben voor de smid

pixie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 20:26

de uitslag is binnen!!

vriend van mijn vriendin heeft gebeld, ze gaan de kosten delen.
mijn vriendin gaat 27.50 betalen en krijgt haar zadels terug.

toen haar vriend zei dat hij anders aangifte ging doen sloeg de smid wel om.

iedereen bedankt voor de reacties!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:28

en ........ heeft ze ervan geleerd

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:29

Aha , dat is al een veel helderder verhaal

Tja blijft een rot-situatie , blijkbaar escaleerde er toch iets gezien de betaling en het meenemen van de zadels zo dicht op elkaar zaten.

Ik moet binnenkort ook een relletje trappen in Spijkenisse om een zadel terug te halen , dus ben benieuwd of dat dan ook op Bokt komt

Monnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:30

pixie schreef:
de uitslag is binnen!!

vriend van mijn vriendin heeft gebeld, ze gaan de kosten delen.
mijn vriendin gaat 27.50 betalen en krijgt haar zadels terug.

toen haar vriend zei dat hij anders aangifte ging doen sloeg de smid wel om.

iedereen bedankt voor de reacties!

Dan heeft ke vriendin mazzel, want ik denk dat als er aangifte gedaan was je vriendin nog wel eens op haar neus gekeken zou kunnen hebben.

Ook ik ben in deze 'voor' de smid!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:30

mooi verhaal, en ik snap de smid wel!!

niet betalen, niet op komen dagen op een afspraak...en he nu de smid de zadels mee heeft genomen betaald ze ineens wel

hoop dat je vriendin er van geleerd heeft...t is niet netjes hoor van de smid, maar vind het nog vele malen minder netjes van je vriendin!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:32

Als ik de smid in deze was hoefde je vriendin mij niet meer te bellen!

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:32

Als ik de smid was liet ik haar een andere smid zoeken. Zo iemand wilde ik niet in mn klantenbestand hebben.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:35

Renske20 schreef:
mooi verhaal, en ik snap de smid wel!!

niet betalen, niet op komen dagen op een afspraak...en he nu de smid de zadels mee heeft genomen betaald ze ineens wel

hoop dat je vriendin er van geleerd heeft...t is niet netjes hoor van de smid, maar vind het nog vele malen minder netjes van je vriendin!

Amen

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:38

ik zou het betalen en een andere smid zoeken wij hebben een andere regeling als de hoefsmid komt betaald de manege eigenaar het en dan moeten wij de manege eigenaar betalen zo simpel is dat en bij osn hoef je niet per see aanwezig te zijn want hij komt elke donderdag voor een hele groep dus is wel handig

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:39

wat een raar verhaal!
Ik zou toch nog naar een andere smid gaan .... ik bedoel je gaat toch niet zomaar 2 zadels meenemen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:40

Monnik schreef:
Goh zover had ik nog niet gedacht. Ik neem beide zadels mee, dan kan ze niet rijden. Wel een sterke!

Nogmaals als dit verhaal op waarheid berust, dan zal er meer spelen dat de hoefsmid in kwestie zo handelt, daar ben ik van overtuigd!

Enne misschien schop ik nu wel tegen zere benen, maar als je de kosten van een hoefsmid, wat iedere 6/8 weken terug komt, al niet kunt betalen, misschien moet je jezelf dan eens ernstig achter de oren krabben of het hebben van een eigen paard wel zo verstandig is.
Ook ik zit wel eens wat krapper, maar weet wat de maandelijkse kosten voor mijn paarden zijn en zorg dat die er ook altijd zijn.
Mijn geldproblemen (die er overigens niet zijn) hoeven niet de problemen van een ander te worden!

Mijn smid heeft er overigens helemaal geen probleem mee als ik een x niet betaal en dan de volgende x 2x tegelijk betaal.
Ik heb hem aan een grote stal geholpen waar hij een dag in de week vast werk heeft.
en aan verschillende buren (toen hij net begon)
Mijn smid komt altijd optijd.
Als er wat is staat hij binnen een paar uur op de stoep.
Betere smid kan je niet wensen.
Hij is zelfs een keer om 12 uur s avonds langs gekomen omdat mijn pony kreupel was en ik met een pony van kennissen op de 4daagse mocht maar alleen met ijzers.
Maar ik denk dat het wel een beetje aan je band met je smid ligt.
Hij weet dat we altijd wel betalen.
Al is het misschien 1 x per jaar een keer 2 weken later.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:40

Libertylove schreef:
wat een raar verhaal!
Ik zou toch nog naar een andere smid gaan .... ik bedoel je gaat toch niet zomaar 2 zadels meenemen?

Ik denk niet dat de smid haar nog wil helpen

Citaat:
Mijn smid heeft er overigens helemaal geen probleem mee als ik een x niet betaal en dan de volgende x 2x tegelijk betaal

Als je dat overlegt is dat anders - je moet daar wel beiden mee instemmen
Laatst bijgewerkt door superwoman op 15-02-06 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt